Gå till innehåll

Spärrat konto på grund av chipdump.


gul_och_pank

Recommended Posts

Jag inser också att den juridiska vägen nog bara blir pankaka av allt ihop men om de vägrar att ge tillbaka pengarna känns det som att det inte finns så många andra utvägar.

 

Eftersom du helt säkert kommer att förlora är väl inte det heller någon utväg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 68
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jag inser också att den juridiska vägen nog bara blir pankaka av allt ihop men om de vägrar att ge tillbaka pengarna känns det som att det inte finns så många andra utvägar.

 

Eftersom du helt säkert kommer att förlora är väl inte det heller någon utväg?

 

Vad jag vet finns det inga domar rörande ämnet, så att säga att du är säker på att han förlorar är ganska dumt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag inser också att den juridiska vägen nog bara blir pankaka av allt ihop men om de vägrar att ge tillbaka pengarna känns det som att det inte finns så många andra utvägar.

 

Eftersom du helt säkert kommer att förlora är väl inte det heller någon utväg?

 

Vad jag vet finns det inga domar rörande ämnet, så att säga att du är säker på att han förlorar är ganska dumt.

 

nejdå, han förlorar.

 

g&p:

 

Om det nu rör sig om stora belopp så kan jag inte för mitt liv förstå varför ni inte är samarbetsvilliga.

Om jag var i dina kläder skulle jag maila siten där jag förklarade exakt vad som skett, och varför ni valde att chipdumpa istället för att använda andra metoder. Gärna påtala (utan någon som helst hotfull ton) att ni faktiskt är goda och lojala kunder, och inte har haft några som helst avsikter att skada siten. Dessutom be om ursäkt för allt merarbete ni har orsakat siten, men att ni hemskt gärna skulle vilja ha tillbaka era konton med pengar, då ni inte haft oärliga avsikter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att vi har haft taknar på att ljuga är för att jag tycker inte detta är ett så jävla stort regelbrott som de flesta andra verkar tycka.

 

Detta är förslagsvis ett argument du håller för dig själv, prova att berätta för sidan att du medvetet bröt reglerna för att du ansåg dom vara "oviktiga" så ska du se hur lätt det blir att diskutera med dom efter

 

Som alla andra var inne på, spela dum o be om ursäkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att pokersiterna beter sig snuskigt i sina användaravtal. Man skyddar sig mot alla eventualiteter genom att inkludera allt mellan himmel och jord i avtalet. Allt ansvar läggs på spelaren, medan siten inte behöver ta ngt ansvar. Som exempel, kan jag nämna att vissa siter förbjuder sina spelare att prata i mobiltelefon samtidigt som det använder klienten, eftersom mobilens signaler ska kunna påverka spelet!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att pokersiterna beter sig snuskigt i sina användaravtal. Man skyddar sig mot alla eventualiteter genom att inkludera allt mellan himmel och jord i avtalet. Allt ansvar läggs på spelaren, medan siten inte behöver ta ngt ansvar. Som exempel, kan jag nämna att vissa siter förbjuder sina spelare att prata i mobiltelefon samtidigt som det använder klienten, eftersom mobilens signaler ska kunna påverka spelet!!

 

vaa? är du full?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt oss säga att killen har rent mjöl i påsen, beloppet är väldigt stort, då ser jag det som ytterst tveksamt att företaget kan behålla pengarna.

Låsa deras konton, ett smärre bötesbelopp etc. låter mer troligt, men att bara ta pengarna låter väldigt tvivelaktigt att det skulle tillåtas av pokersajtens lands lagar (klart är det Costa Rica eller annan skum håla så kan man aldrig veta).

 

Behöver du juridisk expertis om hur du skall gå vidare i frågan, så är det bara att kontakta mig, ge mig procent bara ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

omg lite långsökt förklaring ni kommer med. De kommer ALDRIG att tro er. Jag tror inte heller på den förklaring du ger. Det smartaste vore att ta ut pengarna och sen sätta in på den andras konto, eller att göra en neteller överföring.

 

Ni screwade upp rejält, och er förklaring är inte trovärdig.

 

Glöm slanten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir trött på personer som gul och pank. Du har fått tips hur du ska gå vidare, maila supporten o vara ärlig, men varför i helvete gör du inte det då, utan fortsätter snacka om att det ju inte är något större regelbrott och att du ska ta in juridisk hjälp och allt vad det är!? Folk har ju löst såna här situationer genom vägar som beskrivs här i tråden. Varför följer du dom då inte bara om ni nu har "rent mjöl i påsen"? Suck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sen tror jag siten är skjysst o öppnar kontona igen om dom skickar ett snällt mail o förklarar allt..

 

Tror också att sajten skulle öppna kontot efter man förklarat hur det hela låg till

 

well, om man accepterat avtalet där det står "chip dumpning är fusk och om systemet hittar något sånt har vi all rätt o ta dina pengar och stänga kontot"

 

då är man väl helt körd?

 

Absolut inte helt säkert, det är därför det finns dessa rättskaffens män som man faktiskt kan se som nutidens riddare som skyddar de svaga, dessa ädla jurister!

 

(Oj vad jag bredde på mådde nästan illa själv när jag skrev det) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

. Anledningen till att vi chipdumpa var att det inte fanns någon "player to player transfer" på sidan och att vi var helt enkelt ganska slappa med att göra det via neteller vägen.

 

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

går det inte snabbare att föra över pengar via neteller alt. internetbanken? än att sitta o chipdumpa i en kvart?

 

låter ju jävligt skumt,..... Vad var den egentliga anledningen till att ni gjorde det? Börja med den frågan, och hoppas på det bästa ang. era dolares....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först:

 

Detta borde vara en läxa till alla som funderar på att dumpa pengar för att snabbt föra över dessa. Det finns många andra sätt - ex. ta ut pengarna och sätta in på en B2B-sida med interclient transfer, ta ut till NetEller och föra över och så vidare. Visst, ni tappar några procent på detta i avgifter, men det är bättre än att tappa allt.

 

Varför skulle sajten få dålig PR? Lita på mig, sajten har först och främst antagligen mycket större resurser än ni. Är det en större sajt antar jag att de har flera heltidsanställda som ENBART sysslar med PR/pressfrågor. Dessa personer bör vara mer eller mindre hugade proffs på att vinkla saker till sin fördel.

 

Aftonbladet kanske publicerar ert klagande. Men sedan då? Vad gör ni när sajtens svar kommer där de presenterar solklara bevis på att ni brutit mot diverse av sajtens villkor, där de vältaligt beskriver hur deras anti-fusksystem fungerar, där de helt enkelt kommer utmåla är som antingen idioter och/eller fuskare samtidigt som de får BRA pr för deras antifuskssytem. Folk kommer snarare tänka "vad bra med en sajt som rensar ut fuskare" än "usch usch, vilka tjuvar".

 

Att ge sig i clinch med medietränade proffs som har som jobb att höja företagets PR är knappast en bra väg att få tillbaka pengarna, särskilt inte genom hot. Tänk om sajtens representanter läser här? Helt plötsligt dyker citat om hur ni tänker hota sajten för att få pengarna tillbaka upp...

 

Jag vet inte vad ni ska göra, testa några av råden här, men om det inte funkar är ni nog rätt körda. Det är nog snarare så att ni själva riskerar att få dålig PR om ni går ut i pressen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag instämmer med det "bossbaver" skriver.

Om det nu rörde sig om väldigt stora pengar så borde det väl framstå som betydligt enklare att faktiskt använda sig av de, tillåtna, kanaler (t ex Neteller) som ju ändå finns där. Lathet är ett risigt argument för att medvetet bryta mot reglerna.

 

Vi kan inte göra något för dig så det är nog enklare att du faktiskt kontaktar siten istället.

 

Återigen så vill jag påpeka att chipdumpning är väldigt vanligt vid bedrägerier, och därför är jag inte ett dugg förvånad över att ni fått kontona spärrade.

 

Jag tror att man borde kunna skapa rätt kass PR för siten om de vägrar att ge tillbaka pengarna.

Det tror jag, som sagt, inte alls. Regler är till för att följas. Sköter man sig inte så blir det konsekvenser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har rent mjöl i påsen. Detta har inget med pengatvätt etc att göra. Anledningen till att vi har haft taknar på att ljuga är för att jag tycker inte detta är ett så jävla stort regelbrott som de flesta andra verkar tycka, men ändå så har de ju planer på att robba oss på degen. Både jag och min kompis kan glatt visa upp kopior på pass/kreditkort/id och allt vad som nu behövs om nu det hjälper. Jag tycker det känns extremt överdrivet och absurt om dom ska låsa en så här stor summa pengar för den lilla skada som har skett. Jag tror att man borde kunna skapa rätt kass PR för siten om de vägrar att ge tillbaka pengarna. Jag inser också att den juridiska vägen nog bara blir pankaka av allt ihop men om de vägrar att ge tillbaka pengarna känns det som att det inte finns så många andra utvägar.

 

Är du körd eller?

 

Säg till de som fått sina konton tömda av bedragare att chipdumpning medför liten skada.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg till de som fått sina konton tömda av bedragare att chipdumpning medför liten skada.

Säg till alla pokerspelare (det är typ jättemånga och för runt ett år sen var det inte särskilt ovanligt även för större belopp som $10k) som överfört pengar genom chipdump att de orsakat någon skada. Att det skulle vara omoraliskt eller något sånt är ju bara löjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sure att skadan hade varit stor om någon av oss hade stulit ett kontokort/konto, men nu är ju inte fallet så. Och till er som hävdar att jag sitter o ljuger ang att vi var lata, håll det för er själva. Varken jag eller min kompis trodde att siterna hade så här stor koll, klantigt men sant.

 

Vi har haft mailkontakt med dom och till min kompis som spelar på en sida i nätverket har dom öppnat kontot men till mig som spelar på en annan är det fortfarande ovisst huruvida kontot kommer öppnas eller ej. Detta ser jag som helt omoraliskt i och med att vi har begått samma brott, och samma regler bör ju gälla inom hela nätverket?

 

Om 2 timmar ska managern för säkerheten på siten kontakta mig, då har de fattats ett beslut och har dom då beslutat sig för att stänga kontot så kommer jag vidta andra åtgärder för att få tillbaka kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Regeln har ju kommit till av någon anledning. Att man medvetet bryter mot reglerna för att sedan gnälla när det får konsekvenser tycker jag är väldigt magstarkt.

 

Det är ungefär som att lyssna på gnäll från folk som får böter när de kör för fort eller parkerar fel. I de allra flesta fallen sker det medvetet, och man är mycket väl medveten om att det leder till böter om det "upptäcks". Så det är bara att svälja. Tycker jag.

 

Edit;

Ja, men då så. Har ni kontakt med siten så borde det väl lösa sig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg till de som fått sina konton tömda av bedragare att chipdumpning medför liten skada.

Säg till alla pokerspelare (det är typ jättemånga och för runt ett år sen var det inte särskilt ovanligt även för större belopp som $10k) som överfört pengar genom chipdump att de orsakat någon skada. Att det skulle vara omoraliskt eller något sånt är ju bara löjligt.

 

Jaha. Försöker du försvara ett resonemang med "bara för alla andra gör det".

 

Så barnsligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha. Försöker du försvara ett resonemang med "bara för alla andra gör det".

Ja, allmän praxis är rätt relevant. Det där med att slå ned på chipdumping är ett rätt sent fenomen och varierar otroligt mycket från site till site. Vet inte hur vanligt det är nu mer men förut så var det väldigt vanligt bland proffs som lånade pengar av varandra på olika siter.

 

För att inte nämna att det inte finns något som helst moraliskt problem med att göra det. Det är bara sig själv man exponerar för någon risk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först:

 

Detta borde vara en läxa till alla som funderar på att dumpa pengar för att snabbt föra över dessa. Det finns många andra sätt - ex. ta ut pengarna och sätta in på en B2B-sida med interclient transfer, ta ut till NetEller och föra över och så vidare. Visst, ni tappar några procent på detta i avgifter, men det är bättre än att tappa allt.

 

 

Använder man sig av Partys intertransfer så slipper man avgifter helt om man använder sig av neteller för att sätta in/ta ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man inte får chipdumpa beror på att det finns personer som stjäl kreditkort, använder dessa, och chipdumpar till kumpaner. Detta är sedan oåterkalligt. Mao personen som fått stålarna får typ garanterat behålla dem.

 

Det här får konsekvenser både för bankerna, pokerrummen och de enskillda individerna som råkar ut för detta.

 

Om det hade varit tillåtet så förvårar det självklart övervakningen av pokerrummen.

 

Vad är det som är moraliskt med detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...