Gå till innehåll

NLT - AA håller på att åka på däng?


Recommended Posts

Ännu en ointressant HH från Juster :) Spelar på en ny sajt o jag vet inte hur man laddar ner deras HH så jag får köra på känn.

 

Spel: No limit, blinds 0.25/0.50. 6 man vid bordet.

Känsla: Hela sajten är otroligt tajt tycker jag o detta bordet är inget undantag.

Stackdjup: Jag sitter med $32, Fi med $31

 

Jag får A:spade: A:club: och sitter på knappen.

 

Alla foldar fram till Fi som är en fransman, det är väl det enda jag vet om honom. Samt att hans förmögenhet har kommigt av att han gick all-in preflop sen skrek i chatten "nooo! missclick!" varav två synade och loosade mot hans tvåpar som han fick.

 

Fi bets $2

Hero raise to $5

SB & BB folds.

Fi tänker länge och synar sen.

 

Flop:

Jd - 2s - 4d

 

Fi checks

Hero bets $8

Fi tänker länge igen o synar.

 

Turn:

Kd

 

Fi bets $10

Hero ???

 

Vad hände här? Fick han färgen? Har han KK (det tror jag inte)? Har han AK/KQ o fick äntligen träff?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synar du e du ju comittad till showdown, och bli tvingad att lägga mot möjlig flush, Rimliga händer e dom höga kort du nämner, att lägga AA känns ju jäkligt vekt, med tanke att du inte har så mycket kvar skulle jag ställt...

Hur spelar ni med fulla stackar?? Allin som gäller där me?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI raisar 4 x BB vilket tyder på en stark hand, i alla fall om han är en normal spelare. Vilka starka händer skulle få färgen på turn? AQs och möjligen ATs. Att han sedan tvekar länge innan synar _kan_ vara något som talar emot färgdraget, eftersom personer med färgdrag sällan tänker länge. Därför tycker jag att vi faktiskt ser förbi färgmöjligheten.

 

Vilka händer kan han ha synat på floppen med som _kan_ vara mycket tveksamma (lång betänketid), tillräckligt bra för en rejäl raise samt ger honom styrka att beta rakt mot dig? AK och KQ är de händer jag först tänker på. Möjligen att han har AQ med ett kort i ruter, och helt enkelt försöker stoppbeta mot dig med sina många outs. Alla dessa händer är en bit bakom dig i styrka.

 

Att du samtidigt är ganska pott-commited om du synar och troligen får syna ner på rivern gör att jag föreslår en raise all-in i stället. Dyrare för drag och toppar som du slår kommer nästan säkert att syna. Är du slagen redan hade du nog ändå fått syna ner.

 

KK vore väl väldigt konstigt? Då hade han nog reraisat preflop, slagit om på floppen och så vidare.

 

Mitt förslag är all-in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick all-in, han synar.

 

Han hade: 9:diamond: 7:diamond:

 

Det jag tyckte var mest troligt var AK som han hade svårt att släppa. Det jag var mest rädd för var AQ :diamond:.

 

Just 97 :diamond: är ju omöjligt att läsa men hade det varit en normal spelare hade han istället suttit på AQ :diamond: så tycker ändå HH:n har lite värde. Just att det var ruter kung som kom ställde till det lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...