chlu Postad 16 Januari , 2006 Rapport Postad 16 Januari , 2006 Jag blir inte kvar länge på bord där det foldas fram till mörkarna, men här händer det två gångerr i rad. Jag har med den första handen för att få med frågan om att FI i hand två kan ha påverkats av min stöld i första handen och om det är något man bör väga in. Preflop: Hero is BB with K:club:, T:heart:. 3 folds, SB completes, Hero raises, SB calls. Flop: (4 SB) 2:spade:, 5:heart:, J:club: (2 players) SB checks, Hero bets, SB folds. Fi har 39/5/5 efter 20 händer. Party Poker 0.50/1 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is SB with A:spade:, Q:club:. 3 folds, Hero raises, BB calls. Flop: (4 SB) T:heart:, 4:club:, 8:club: (2 players) Hero bets, BB raises, Hero 3-bets, BB calls. Mot någon som har 5 i aggfaktor tänker jag 3-bet på flop och beta ut på turn. Är det en vettig taktik? Är jag för aggro? Turn: (5 BB) J:diamond: (2 players) Hero bets, BB raises, Hero calls. Jag blir höjd men får en massa nya outs så jag måste ju syna. River: (9 BB) A:club: (2 players) Hero bets, BB calls. Är check-raise ett alternativ här? Men både A och klöver är ju scare-card för FI med händer som jag slår så det är bättre att beta ut väl? Citera
anegym Postad 16 Januari , 2006 Rapport Postad 16 Januari , 2006 Jag trebettar bara det floppen mot en person som brukar raisa floppen som bluff eller en person som har lätt för att slänga en vinnande hand här. Oftast så synar jag bara floppen och slänger turn utan förbättring. Att du ligger under är ganska troligt. När du blir raisad på turn måste du nog syna tror jag. Fast frågan är hur många outs du har. Han kan ju sitta på tex T8. Känns som det inte är tokfel att lägga där. På rivern tycker jag absolut att du ska bet/syna. Checraise är dåligt i det här läget, dels för att om han bara sitter på ett par är det troligt att han checkar rivern. Sitter han däremot på tvåpar är det troligt att han trebettar. Citera
Recommended Posts