Gå till innehåll

Tanke om spelet på WSOP/WPT, slowplay?


mbman

Recommended Posts

En sak jag ofta funderat över när jag tittat på spelarna i WSOP/WPT är att jag tycker att de mer eller mindre ALLTID slowplayar sina bra händer, t ex floppade trissar, men även top-pair eller tvåpar. Nästan alltid en check på floppen där, medans vid bluffar bettar de vanligen ut eller höjer om de tror någon annan bluffar.

 

Själv blir jag i vanliga fall betydligt mer orolig när någon check-callar mig än när någon bettar ut eller höjer ett bet från mig.

 

Nu är väl iofs. WSOP/WPT klippt så man ser inte alla händer, men jag tycker ändå att det är orimligt ofta de checkar sina stora händer på floppen. Borde det inte vara bättre att variera mer, och betta sina bra händer hårt ibland, bara för att skapa illusionen av en bluff och kanske få en motståndare med tex. TPTK att gå all-in eller liknande?

 

Själv bettar jag ofta bra händer på floppen just av denna anledning, för att simulera TPTK, med lite tur är det ju någon som har just TPTK och höjer eller så.

 

Bara mina små tankar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I WSOP dubblas mörkarna efter 6 timmar.

(perioderna är 2 timmar och det tar 3 perioder innan mörkarna blivit dubbelt så höga)

 

I t.ex. klubbens turneringar dubblas mörkarna efter 44 minuter (2st 22 minuters perioder)

 

I WSOP har man råd att slowplaya, medans i mindre turneringar så gäller in med degen och hoppas på syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett finalbord tar en hel dag att spela färdigt - och det klipper man ner till c:a 30-45 minuters poker för TV.

 

Kanske tur det för vem vill se dem gå på toa eller äta mat? :)

Det skulle väl passa utmärkt att ha med i sändningen. Då de går på toa kan du själv passa på, och då de äter mat kan du själv ordna lite mackor eller så. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...