Gå till innehåll

Spyse REBOOT, grindar NL50.


spyse

Recommended Posts

Jag spelar riktigt bra just nu men vad gör det när riggen är emot mig? En hand jag spelat fel som jag lägger in här och vill ha lite kommentarer på.

Träffade fint ett par gånger men då får jag inte betalt, bla ett fyrtal och en floppad färg.

 

Mina bad beats idag:

Hamna all-in pre 5 gånger så här ser resultatet ut:

QQ mot AK -20bb

AA mot AJ -70bb

AJ mot A3 -10bb

88 mot 84 -10bb

A8 mot K6 +10bb

Totalt: -100bb

 

Om man räknar på det så är jag mellan 60-85% favorit i varje hand om vi drar medianen vid 75% så borde mitt resultat se ut enligt följande:

20 + 70 + 10 + 10 + 10 = 120bb

120 * 0,75 = 90

Alltså hade jag en total förväntat vinnst på 90bb!!! Det kallar jag bad streak.

 

Fi är lös-passiv så ska såklart hitta fold här, eller kanske syn?

- spyse sitting in seat 1 with $46.55 [Dealer]

- melv231 sitting in seat 2 with $47.01

- futball sitting in seat 3 with $11.00

- bjarque sitting in seat 4 with $5.68

- charom sitting in seat 5 with $66.90

- 2kka sitting in seat 6 with $28.55

melv231 posted the small blind - $0.25

futball posted the big blind - $0.50

** Dealing card to spyse: :Ad::9c:

bjarque folded

charom called - $0.50

2kka called - $0.50

spyse raised - $2.50

melv231 folded

futball called - $2.50

charom called - $2.50

2kka folded

** Dealing the flop: :Ah::8d::5h:

futball checked

charom bet - $6.00

spyse raised - $12.00

futball folded

charom raised - $42.00

spyse folded

charom mucks:

charom wins $60.65 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 524
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Enda handen jag är missnöjd med från idag, dock vet jag inte hur jag ska spela den, check-folda på turn? Visst han drar ut mig först på rivern men hur ofta har jag bästa handen här på turn?

 

- metalwille sitting in seat 1 with $31.33

- bill6969 sitting in seat 2 with $54.05

- glower15 sitting in seat 3 with $0.00

- boysnake2 sitting in seat 4 with $98.97 [Dealer]

- spyse sitting in seat 5 with $49.25

- OrvarO sitting in seat 6 with $17.55

spyse posted the small blind - $0.25

OrvarO posted the big blind - $0.50

** Dealing card to spyse: :Ac::As:

metalwille folded

bill6969 folded

boysnake2 folded

spyse raised - $1.50

OrvarO called - $1.50

** Dealing the flop: :7d::Ts::9d:

spyse bet - $2.00

OrvarO called - $2.00

** Dealing the turn: :8d:

spyse checked

OrvarO bet - $4.00

spyse called - $4.00

** Dealing the river: :Qc:

spyse checked

OrvarO bet - $7.00

spyse called - $7.00

OrvarO shows: :Th::Qd:

spyse mucks: :Ac::As:

OrvarO wins $27.55 from the main pot

 

Jag tycker:

Du höjer för lite pre.

Du höjer på tok för lite på floppen.

Som du spelat nu kan du ge upp på turn tycker jag, potten är för liten för att ta fighten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker du ska reraisa till typ 20 på floppen och sen slänga, är ju inte många händer du slår precis

 

"Fi är lös-passiv så ska såklart hitta fold här, eller kanske syn?

- spyse sitting in seat 1 with $46.55 [Dealer]

- melv231 sitting in seat 2 with $47.01

- futball sitting in seat 3 with $11.00

- bjarque sitting in seat 4 with $5.68

- charom sitting in seat 5 with $66.90

- 2kka sitting in seat 6 with $28.55

melv231 posted the small blind - $0.25

futball posted the big blind - $0.50

** Dealing card to spyse: symbol A diamonds symbol 9 clubs

bjarque folded

charom called - $0.50

2kka called - $0.50

spyse raised - $2.50

melv231 folded

futball called - $2.50

charom called - $2.50

2kka folded

** Dealing the flop: symbol A hearts symbol 8 diamonds symbol 5 hearts

futball checked

charom bet - $6.00

spyse raised - $12.00

futball folded

charom raised - $42.00

spyse folded

charom mucks:

charom wins $60.65 from the main pot"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att jag spelade den här handen fel men kan inte sätta fingret på hur!!

 

Att inte höja pre förklarar jag med att då vet fi att antingen har jag TT+ eller AJ+ dvs har han ett monster så är det lättare för honom att ta betalt och framför allt sätta mig på en hand, därför väljer jag att syna och betta ut på nästan alla floppar och sedan folda om inte fi gör det. Om vi tar scenariot att fi har AK/AA/KK och jag höjer så finns stor chans att han synar och sedan låter mig betta flopp och turn och då kostar det mig mer.

 

Fi har en PFR på 9,2% och stjäl inte med trash, bettar alla händer här som han oxå skulle kunna betta UTG. Dock väldigt hög AggT nämligen 9,5 men det kan förklaras med att han är väldigt tight (19,2% SawFlop) och således bara spelar vidare med starka händer och då höjer.

 

Enda handen jag slår på turn är AJh så varför försöka igen? Hans bett på turn kan ju innebära att han vill köpa eller att han har AA/KK/AK/KQ, hade han AJh borde han ta gratiskortet.

 

- danish111 sitting in seat 1 with $24.21

- galwayace sitting in seat 2 with $24.70

- Grenen sitting in seat 3 with $29.86

- booyah81 sitting in seat 4 with $52.75

- hasseman10 sitting in seat 5 with $49.88 [Dealer]

- spyse sitting in seat 6 with $48.00

spyse posted the small blind - $0.25

danish111 posted the big blind - $0.50

** Dealing card to spyse: :Qd::Qh:

galwayace folded

Grenen folded

booyah81 folded

hasseman10 raised - $2.50

spyse called - $2.50

danish111 folded

** Dealing the flop: :3s::Kh::5h:

spyse bet - $4.00

hasseman10 called - $4.00

** Dealing the turn: :9c:

spyse checked

hasseman10 bet - $5.00

spyse folded

hasseman10 mucks:

hasseman10 wins $17.85 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dax för dagens siffror låg som sagt ca $45 upp men sedan så kom några all-ins där jag förlorade ett inköp (se tidigare inlägg) körde några snabba händer nu och plussade lite smått så slutade lite plus iaf. Vet inte hur länge till mitt oflyt kommer hålla i sig men hoppas det är över snart!!

 

Jag har tänkt igenom det här med bad streak och kommit fram till att det inte har så mycket att göra med att jag får dåliga händer och floppar dåligt, det har jag verkligen inte gjort, har senaste veckan snittat på 1,5 fyrtal eller straightflush per dag!! Det handlar om att få betalt när man får fina händer. Nu är det så att när jag floppar set så missar alla andra floppen, floppar jag TPTK så har någon set, tvåpar eller helt tom, ingen som har TP med sämre kicker. Får jag färg så har någon högre eller drar in kåk, om dom inte foldar för mitt bett såklart. Jaja sluta klaga nu spyse och berätta hur det gått.

 

Kommer fö inte bli mycket spel imorgon då jag ska hem till mamma och pappa över helgen.

 

Siffror 18/5

(CG NL50)

Händer: 918

Resultat +$16

 

(MTTs)

Antal: 2

Resultat: -$7

 

BR: $844

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såhär det ska se ut!! Lite rädd för A-hög färg dock, hur mycket ska jag höja här på rivern? Han har ju garanterat något bra med tanke på hur hårt han bettar.

 

- Fittsas86 sitting in seat 1 with $95.55

- anpu sitting in seat 2 with $23.60 [Dealer]

- _Neelix_ sitting in seat 3 with $39.31

- spyse sitting in seat 4 with $53.90

- awc10 sitting in seat 5 with $18.85

- Robstone sitting in seat 6 with $13.49

_Neelix_ posted the small blind - $0.25

spyse posted the big blind - $0.50

** Dealing card to spyse: :Kc::4c:

awc10 folded

Robstone called - $0.50

Fittsas86 called - $0.50

anpu called - $0.50

_Neelix_ called - $0.50

spyse checked

** Dealing the flop: :6c::Qc::Ts:

_Neelix_ checked

spyse bet - $1.50

Robstone folded

Fittsas86 folded

anpu folded

_Neelix_ called - $1.50

** Dealing the turn: :8h:

_Neelix_ checked

spyse checked

** Dealing the river: :9c:

_Neelix_ bet - $7.00

spyse raised - $14.00

_Neelix_ called - $14.00

spyse shows: :Kc::4c:

_Neelix_ mucks:

spyse wins $31.85 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såhär det ska se ut!! Lite rädd för A-hög färg dock, hur mycket ska jag höja här på rivern? Han har ju garanterat något bra med tanke på hur hårt han bettar.

 

- Fittsas86 sitting in seat 1 with $95.55

- anpu sitting in seat 2 with $23.60 [Dealer]

- _Neelix_ sitting in seat 3 with $39.31

- spyse sitting in seat 4 with $53.90

- awc10 sitting in seat 5 with $18.85

- Robstone sitting in seat 6 with $13.49

_Neelix_ posted the small blind - $0.25

spyse posted the big blind - $0.50

** Dealing card to spyse: King of Clubs, 4 of Clubs

awc10 folded

Robstone called - $0.50

Fittsas86 called - $0.50

anpu called - $0.50

_Neelix_ called - $0.50

spyse checked

** Dealing the flop: :6c::Qc::Ts:

_Neelix_ checked

spyse bet - $1.50

Robstone folded

Fittsas86 folded

anpu folded

_Neelix_ called - $1.50

** Dealing the turn: :8h:

_Neelix_ checked

spyse checked

** Dealing the river: :9c:

_Neelix_ bet - $7.00

spyse raised - $14.00

_Neelix_ called - $14.00

spyse shows: :Kc::4c:

_Neelix_ mucks:

spyse wins $31.85 from the main pot

 

Tror inte du kan få ut så mycket mer där.

 

Det verkar inte som han sitter på en lägre färg för då hade nog pushat tillbaka utan det ser mera ut som en stege (4-stege på bordet) och han hoppas inte du har klonkat färgen men sen Raisar du och då väljar han att bara syna ner.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HU hand, sätter fi på ett A kanske AT eller så, ska jag betta ut på rivern eller gör jag rätt som c/r? Om jag bettar pott så får jag nog bara syn då fi är lite rädd av sig men om jag c/r så kan fi om han sätter mig på tvåpar försöka värdebetta sin triss.

- spyse sitting in seat 1 with $80.05

- riwzo sitting in seat 6 with $105.75 [Dealer]

spyse posted the small blind - $0.25

riwzo posted the big blind - $0.50

** Dealing card to spyse: :2h::As:

spyse raised - $1.50

riwzo called - $1.50

** Dealing the flop: :3s::Kd::Ah:

spyse bet - $2.00

riwzo called - $2.00

** Dealing the turn: :2c:

spyse bet - $4.00

riwzo called - $4.00

** Dealing the river: :Ac:

spyse checked

riwzo bet - $6.00

spyse raised - $15.00

riwzo called - $15.00

spyse shows: :2h::As:

riwzo mucks:

spyse wins $44.00 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn tycker inte jag finns på karten, antingen pushar du väl om du tror att du leder, eller så ligger du. Själv hade jag också lagt. Jag menar, du slår ju bara bluffen, speciellt när han var tajt.

 

EDIT: Menade en helt annan hand, hur gör man för att ta bort en post?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

================

Reboot

================

 

Efter mitt oflyt jag haft senaste tiden och att det inte funkat ordentligt, har fått mig att funderaa igenom mitt spelande och gjort följande:

* Tagit ut det mesta av rullen och har kvar:

- $250 på Prima

- $250 på Betfred för att cleara bonus.

- $70 på Titan Poker som ska grindas på NL20

- $35 på Ladbrokes som ska utökas med $70 och som ska has för SnG $5+0.5

* Tagit ett brake på 2 dagar, nästan tre tom.

* Börjat läsa om Harrington on Hold'em Vol. 1

* Fixat konto på PokerStars för att spela turneringar på, ska sätta in $100-200 där när jag har det.

 

Då jag slutar skolan nu i början av Juni så kommer jag få socialbidrag from Juni och ska då passa på att grinda upp under sommaren för att kunna spela heltid utan bidrag till hösten. Ska även försöka satelita mig till något live event. Har satt upp andra mål nu och dom är följande:

* (att ha på mina konton 31/8 - 2006)

- $1500 på Prima

- $500 på PokerStars

- $500 på LadBrokes

- $2000 på Neteller.

Och lite andra mål:

* Spela 500 händer/dag 20 dagar/månad.

* Ha ett BB/100 händer på 15+

* Vinna 3 st värda MTTs

* Läsa 2 pokerböcker/månad

* Stabiliserat mig på NL100, Spela $22 SnGs och MTTs på runt $11.

 

Jag kommer att börja med att spela in Betfreds bonus sedan ska jag föra $200 till Neteller, sätta in $100 på PokerStars och $70 på Ladbrokes, resten går till mitt prima konto. Kommer köra med följande BR-krav:

CG; 20 inköp på nivån över för att gå upp, gå ner när jag har under 30 inköp på nivån under.

MTTs: gå upp när jag har 20 inköp till nivån över (finns ingen undre nivå)

SnGs: 20 inköp till nivån över för att gå upp, gå ner när jag har 30 till nivån under.

 

Var väl allt nytt som jag kommer att tänka på, har ni frågor så kör.

Kommer såklart lägga upp så många intresanta HHs som möjligt samt skriva resultat från dom dagarna jag spelar.

 

edit: ska även öppna ett bankkonto, där jag för in 10% av månadens vinst, för att spara till div saker jag vill göra som kostar stora pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BB/100 på över 15 ... under hela sommaren ? Låter väääldigt önsketänkande men lycka till och som ovan talare sa gymnasiet eller ?

 

Jag går ut den här terminen på komvux, har 100 poäng kvar att läsa innan jag har gymnasie kompetens.

 

Ett 15 bb/100, är mycket men om jag spelar bra, smart och som jag SKA spela så borde det inte bli så svårt. Bästa sättet att se om jag lyckas är att följa min DB ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag slutar skolan nu i början av Juni så kommer jag få socialbidrag from Juni och ska då passa på att grinda upp under sommaren

 

Klipp dig och skaffa ett jobb!

Vad får dig att tro att jag INTE söker jobb? Klippa mig är fö en väldigt dum ide då jag redan är rätt korthårig. Hade varit trevligt om du kommit med en förklaring till vad du menar förutom nu bara ett negativt statemant.

 

Sedan ser jag inte felet i att spela poker medans jag lever på Soc allt jag tar ut från kontot kommer ju ändå dras av på mitt bidrag, är mer en försäkring, bygger jag upp rullen snabbt och sedan kan försörja mig så slipper jag alla kontakter med soc.

 

Eller varför tar jag mig tid att svara på ett sådan inlägg som du skrev öht? Dumma mig, inte värt att ta dig seriöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skaffa ett skitjobb som de sagt innan, de flesta jobb ger långt me än 20$/dag som ditt mål var i första sidan(sidan 31 nu, och din rulle är väl typ samma)

Bygga rulle/alt leva o bet. räkningar genom att grinda på NL20 verkar vara rätt kämpigt..

 

det vore bättre ifall socc inte var till för icke-sjuka och människor som kan klara sin ekonomi själva men inte vill/orkar. därmed inget sagt om dig, du kan mycke väl vara sjuk/läs sjukskriven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skaffa ett skitjobb som de sagt innan, de flesta jobb ger långt me än 20$/dag som ditt mål var i första sidan(sidan 31 nu, och din rulle är väl typ samma)

Bygga rulle/alt leva o bet. räkningar genom att grinda på NL20 verkar vara rätt kämpigt..

 

det vore bättre ifall socc inte var till för icke-sjuka och människor som kan klara sin ekonomi själva men inte vill/orkar. därmed inget sagt om dig, du kan mycke väl vara sjuk/läs sjukskriven

Ska inte grinda NL20 utan NL50. Sedan anledningen till att jag får soc är att jag inte kan få cash från a-kassa eftersom jag inte slutfört studier/jobbat tillräckligt mycket, varför jag inte gjort det är för långt för att ta upp här.

 

Fö får man aktivitetsstöd från färsäkringskassan när man är sjukskriven en länre tid, inte från soc ;)

 

Men jag gillar verkligen inställningen som både du och Ignatius tenderar till; jobb finns, har man inte jobb är man en slusk som är slö och bara vill parasitera på samhället. Att det kan vara svårt att hitta jobb/att det inte finns några verkar inte existera i eran värld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker väl att jobb finns.

 

Ringer du en lokal städfirma eller en krog så brukar det alltid finnas nåt extra iaf som diskare eller plock på krog.

 

Jobbar som dörrvakt och jag vet att det alltid kommer och går folk hos os så det borde inte vara ett problem.

 

Men.... Jag utnjyttjar också systemet ibland. Har haft perioder då jag gått på akassa fast jag kunnat få jobb. Tex då jag pluggat, och vill ha en ledig och skön sommar.

 

Kanske gör så i sommar igen fast att jag kan arbeta..Så jag dissar ingen som ibland vill ha igen lite av den skatt man betalat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag gillar verkligen inställningen som både du och Ignatius tenderar till; jobb finns, har man inte jobb är man en slusk som är slö och bara vill parasitera på samhället. Att det kan vara svårt att hitta jobb/att det inte finns några verkar inte existera i eran värld.

jasså? själv betalar jag inte skatt heller, har gått på a-kassa i två år drygt. från och till. senaste halvåret har jag inte haft någon deklarerad "inkomst" alls. man är ingen slusk för att man inte arbetar. ;) det finns bättre exempel på sånna. menar ifall valet var att skaffa ett jobb eller söka bidrag väljer jag det första. o räknar inte a-kassa som bidrag

det finns massor av jobb, men sånt är ju oxå olika vart man bor, vad man inte vill jobba me osv.

 

Fö får man aktivitetsstöd från färsäkringskassan när man är sjukskriven en länre tid, inte från soc ;)

aktivitets stöd är för friska personer, som inte har några stämpeldagar kvar. annars är det väl sjukskrivning som är vanligast.;)

Finns många exempel på sjuka som inte är berättigade till a-kassa+aktv stöd() som lever av socc. Jag tycker människor som ramlat ur borde få mer hjälp ekonomiskt än människor som inte kommit i rullning än, de borde få hjälp med annat hellre

 

nej nu ska jag sluta moralisera, gör det du vill ,det blir bra t slut :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag gillar verkligen inställningen som både du och Ignatius tenderar till; jobb finns, har man inte jobb är man en slusk som är slö och bara vill parasitera på samhället. Att det kan vara svårt att hitta jobb/att det inte finns några verkar inte existera i eran värld.

jasså? själv betalar jag inte skatt heller, har gått på a-kassa i två år drygt. från och till. senaste halvåret har jag inte haft någon deklarerad "inkomst" alls. man är ingen slusk för att man inte arbetar. ;) det finns bättre exempel på sånna. menar ifall valet var att skaffa ett jobb eller söka bidrag väljer jag det första. o räknar inte a-kassa som bidrag

det finns massor av jobb, men sånt är ju oxå olika vart man bor, vad man inte vill jobba me osv.

 

Fö får man aktivitetsstöd från färsäkringskassan när man är sjukskriven en länre tid, inte från soc ;)

aktivitets stöd är för friska personer, som inte har några stämpeldagar kvar. annars är det väl sjukskrivning som är vanligast.;)

Finns många exempel på sjuka som inte är berättigade till a-kassa+aktv stöd() som lever av socc. Jag tycker människor som ramlat ur borde få mer hjälp ekonomiskt än människor som inte kommit i rullning än, de borde få hjälp med annat hellre

 

nej nu ska jag sluta moralisera, gör det du vill ,det blir bra t slut :P

 

Hur röstar du? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur röstar du? ;)

ehh det blir som vanligt, bestämmer mig när jag går till val lokalen eller dagarna innan.

 

Sverigedemokraterna verkar väl trevliga? eller så kan man vara radikal och köra på KPML® :shock:

 

Ska jag värdebetta rivern här?

Stackdjup finns inte med i HH:n men jag kommer ihåg att fi har runt $180 i stacken, kommer fö från frankrike :). Inte helt otroligt att fi sitter med Ad och drar till färgen så känns som om jag inte kan vinna några pengar på rivern bara förlora. Ser nu att jag borde bettat mer på turn kanske $8? När jag spelade handen var jag osäker på min hand och körde ett litet stoppbett för att fi inte ska betta ut stort på rivern och på så vis tvinga mig att folda.

 

marper posts Small Blind $0.25

konyali posts Big Blind $0.50

Dealing cards

Your cards :Ah::Qc:

ex156 folds

keuf calls $0.50

spyse55 raises $2

aj3000 folds

marper folds

konyali calls $1.50

keuf calls $1.50

Dealing Flop :Qd::5d::6d:

konyali checks

keuf checks

spyse55 bets $5

konyali folds

keuf calls $5

Dealing Turn :Qd::5d::6d::4h:

keuf checks

spyse55 bets $7

keuf calls $7

Dealing River :Qd::5d::6d::4h::2c:

keuf checks

spyse55 checks

spyse55 shows One Pair :Ah::Qc:

Winner is spyse55 with One Pair :5d::6d::Qd::Qc::Ah: $28.75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska jag spela här?

Table 25060758 112 9-max Seat #4 is the button

Seat 1: BeerDude (4120 in chips)

Seat 2: shzrocka (13465 in chips)

Seat 3: SidMo (10885 in chips)

Seat 4: Birdy1979 (14358 in chips)

Seat 5: shakes115 (8815 in chips)

Seat 6: spyse5 (3475 in chips)

Seat 7: magpie1 (6380 in chips)

Seat 8: Rolling (2900 in chips)

Seat 9: JTR STOBBS (30655 in chips)

BeerDude: posts the ante 25

shzrocka: posts the ante 25

SidMo: posts the ante 25

Birdy1979: posts the ante 25

shakes115: posts the ante 25

spyse5: posts the ante 25

magpie1: posts the ante 25

Rolling: posts the ante 25

JTR STOBBS: posts the ante 25

shakes115: posts small blind 100

spyse5: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to spyse5 :Kd::Qd:

magpie1: calls 200

Rolling: folds

JTR STOBBS: folds

BeerDude: folds

shzrocka: folds

SidMo: folds

Birdy1979: folds

shakes115: calls 100

spyse5: checks

*** FLOP *** :Qs::9c::Kc:

shakes115: bets 400

spyse5: raises 400 to 800

magpie1: folds

shakes115: calls 400

*** TURN *** :Qs::9c::Kc::6c:

shakes115: bets 600

spyse5: raises 1850 to 2450 and is all-in

shakes115: folds

spyse5 collected 3625 from pot

spyse5: doesnt show hand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...