parre Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Jag är skitkass på PLO8, något som bevisades med att Bengan tog en av sina två segrar i detta spel. Dessutom finns vissa jävliga människor (typ Bengan och Iller) som envisas med att välja detta skitspel när vi slaskar 5/5 DC på Sviten. I alla fall, femkorts PLO8. Jag kommer inte ihåg min hand exakt, men jag hade A5 samt hjärterdrag + lite andra kort. Om jag minns rätt blev jag saxad preflop, tror jag synade ett pottbet, men sedan kom en till raise bakom som jag synade på grund av pottodds. Annars ska jag folda preflop. Stackar: Jag: ca 3-4 lax, täcker bordet. Emily: ca 1 lax Viet: 3 lax, tror jag Iller: lite under 2 lax Sedan tror jag någon mer snubbe var med, stack typ 1-2 lax. Min image är som vanligt på sviten lös, aggro och fiskig. Det är den alltid, oavsett hur jag spelar. Spelat stabil, men aggressiv, poker hittills. Vann det mesta av mina pengar när jag re-raisade preflop med KKQT2ds i PLO, fick fem (!!! - sa ju att jag hade guldimage) syner, pottade rakt ut på K73-floppen och fick omslag emot mig av K7 som inte hittade runner-runnerfyrtalet. Flop: 2 4 6 med två hjärter. Jag har alltså A5 för låg och nöthjärterdraget. Om jag inte minns helt fel har jag eventuellt en sexa för backdoorkåkdrag också, men jag är osäker på mina sidokort. Potten ligger på ca 200. Jag checkar. Emily betar 200 och får tre syner. Jag check-raisar pott till 1400 totalt. Jag tänkte som så att det jag borde kunna få bort nakna A3:or utan tillägg, jag representerar ju A3 med tillägg i detta läge. Får jag syn av t.ex. en 53:a så blir jag jätteglad - då frirullar jag för halva potten. Får jag syn av A53 så är jag rätt körd. Överhuvudtaget så ligger jag illa till mot A3 - jag har väl som mest runt 35% equity. Hamnar jag HU mot någon som har lika mycket som mitt omslag är det rätt marginellt - potten blir då på 3600 - alltså gör jag ett marginellt fel. Jag vill köpa potten rakt av, jag vill inte få syn i detta läge, just eftersom jag har så få scoopouts mot en A3:a. Jag vet inte - vad tycker ni om detta spel? Preflop borde jag nog ha passat, nu när floppen kommer som den gör, gör jag rätt som checkraisar? Eller ska jag syna och ta ett turnkort? Eller ska jag bara folda rakt av och låta de andra göra upp om potten? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Eh, du har en jättefin hand för en flervägspott och en rätt tråkig hand i en tvåvägspott, varför vill du isolera? Om du nu lyckas få potten HU så har du troligtvis negativt betvärde på floppen (du är ju ligger ju i stort sett garanterat efter rejält åt något håll och det är fullt möjligt att du ligger efter åt båda). Enda anledningen till att checkhöja som jag ser det är om du tror att alla kommer syna betandet, och då kör du bara på värdet. Annars är det bara att hoppas på hjärter och att få karva upp nötlågarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nicklas Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Det bär mig emot, men jag måste hålla med hjort här! finsn ingen anledning att försöka isolera här. gör en syn eller fiskraise som gör att motspelarna tänker sikken tomte. och synar som dom gör på det bordet du beskriver. antingen vinner du mycket mer eller så förlorar du mindre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iller Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Jag tror bestämt Emily betade ut ca 200 på floppen, Viet synade och jag slog om pott (till omkring 1000 totalt) varpå du ställde in vilket förändrar handen en del.. Tycker ett bättre spel är att bara syna omslaget och hoppas på en översyn av Emily eller Viet även om ditt spel inte var helt galet då du om t ex Viet översynar kan få ett knepigt beslut på turn. Mycket marginell syn preflop. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Tycker ett bättre spel är att bara syna omslaget och hoppas på en översyn av Emily eller Viet även om ditt spel inte var helt galet då du om t ex Viet översynar kan få ett knepigt beslut på turn. En fold kan ju vara aktuell i den sekvensen också. Särskilt som Emily är tämeligen kort och i stort sett inte kan lägga en bättre låg om parre är med också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 16 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Jag tror bestämt Emily betade ut ca 200 på floppen, Viet synade och jag slog om pott (till omkring 1000 totalt) varpå du ställde in vilket förändrar handen en del.. Tycker ett bättre spel är att bara syna omslaget och hoppas på en översyn av Emily eller Viet även om ditt spel inte var helt galet då du om t ex Viet översynar kan få ett knepigt beslut på turn. Mycket marginell syn preflop. Minns jag så fel? Usch, då var ju mitt spel riktigt uselt. Särskilt som det var 1400 till som du behövde stoppa in för att syna, jag kan ju fan inte dega in 2500 med den handen på den floppen. Eller så hade du bara 500 till, i vilket fall spelet ju var ännu sämre. Usch uchsc usch. Ifall det var så så spelade jag ju den som en ultratomte. Beror väl lite på att jag är kass på PLO8 så jag pallar inte ta svåra och jobbiga beslut senare i handen, får väl börja ta längre rökpauser när spelet dyker upp (eller tajta upp mig rejält, men det brukar aldrig funka... hjärnan skriker fold, handen kastar ut en syn). Känns ju inte så hett att bara syna och hoppas på overcalls när man inte har en färdig hand för högen och en hand som antagligen är slagen på lågen, borde alltså ha foldat - hade ju bara en "sjuga" investerad i potten preflop. Men det är ju rätt typiskt mig, istället för att tappa en tjuga så torskar jag 500BB - Go Parre! Har du redan degat in så pass mycket av stacken kommer du ju inte släppa en A3-låg oavsett sidokort, alltså bör jag bara slå om med nötlåg i det läget. Trodde i och för sig att jag hadre högre equity mot en A3 än vad jag hade (mot din hand hade jag 30%), men jag har ju en tendens att stoppa in jättemycket smet med skitkass equity och låg scoopchans i hi/lo-spel (utom sökö då). Gah, då var det riktigt uselt spel av mig, fan va lack jag blir på mig själv. Det är i alla fall ett bevis på att jag har svårt att komma ihåg händer även när jag är nykter... lol. Men, som sagt - PLO8 är nog mitt absolut svagaste spel när det gäller DC, tillsammans med PL 7CS/7CS8. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Roberteriksson Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Sen är det väl som vanligt att med din image så får du ut mindre värde av att göra såna här spel, då alla är mycket mindre benägna att lägga sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 16 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Sen är det väl som vanligt att med din image så får du ut mindre värde av att göra såna här spel, då alla är mycket mindre benägna att lägga sig. Å andra sidan är folk mer benägna att syna ner mig med 53 i detta läge. Men om handen spelades såsom Iller säger, vilket jag inte betvivlar eftersom jag oftast är kass på att minnas händer, så finns ju inget annat än fold/call på floppen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts