Gå till innehåll

Hur mycket började ni med?


tenge

Recommended Posts

Ska försöka vara så ärlig som möjligt.

 

Började med att sätta in $30 på pacific. Gulade dessa rätt snabbt. Satte sedan in $100 på någon prima sida. Lyckades spela ner dessa till $2 på mindtre än 3 veckor. Efter att läst Pokerhandboken och SS2 vände det.

 

Min $2 blev snart $200. Jag har fortfarand ingen aning om hur detta gick till.

Sedan den dagen har det gott upp och ner. Rullen har dock aldrig över $700.

Deta pga jag svåra diciplin problem. Har oftast kastat iväg hela rullen på diverse sidospel som sports betting och black jack.

 

Så jag här vinnade i poker men stortorsk på det andra spelen :roll:

 

Så nu står jag på 0 igen efter en hel galen kväll på krogen 8-)

 

Blir till att lira frirullar framöver :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 112
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

* Provade för x-antal år sen på expekt, förlorade $10.

* Provade nu i år, loosade $20 på ladbrokes.

*Satte in $50 på royal vegas poker och nu började det hända lite, förlorade inte allt på två timmar utan spelade 4 månader för dessa innan jag förlorade.

*Vann $150 på en frirulle (ladbrokes), tog ut dessa pengar o satte in på B2B. (3-4 veckor sen)

 

The rest is history! Nu är den på $750 tack vare tur eller att jag lärt mig spela TAG. Jag hoppas på det senare.

 

PS. Min vändning kom inte av de böckerna jag köpte (för dom har jag fortfarande inte läst). Lärde mig med hjälp av lite skäll i de handanalyser jag postade här. *tips* :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, är väl back en sisådär 7000:- SEK kanske? Då kunde jag bara grundreglerna (knappt) och hade inga vettiga pokerkunskaper innanför pannan. Läste X antal böcker och har beställt 2 till nu.

 

Började om med nya friska kunskaper och... backade typ 700:- på diverse Bad Beats och Cashgames (cash känns inte lika kul och naturligt som turneringar och SnG, men försökte mig på det i alla fall).

 

Har beställt böcker om Cashgames och tänkte i läsa de innan jag provar på mer cash. Men SnG och turneringar ska jag spela, det är kul!

 

Jag SKA bli bra på poker, helst både cashgames och turneringar.

Vet inte om man ska toksatsa på en av varianterna eller om man kan bli superbra på båda? De flesta är ju antingen bra turneringsspelare eller cashspelare... :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
skrytartråden #1 ;)

 

Jajjemensan, nu är det min tur! :D

 

Satte in $50 dollar och förlorade det. Satte in $50 till och förlorade det med.

 

Satte in $50 till och gick ungefär plus/minus noll med de pengarna i ett år.

 

I November 2005 hade jag $22 kvar och då bestämde jag mig för att jag måste vända detta och börja plussa lite och det lyckades jag med.

 

I Januari började jag kunna ta ut lite grann och sedan dess har jag tagit ut c:a 10.000 SEK i år och har för närvarande drygt $700 totalt på olika sajter.

 

Det kanske inte låter så mycket för de flesta av er, men jag är i alla fall väldigt stolt att jag kunnat ta ut lite pengar och betala lite "tråkiga räkningar" (finns det roliga räkningar?) som till exempel reparation av bilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag började med att sätta in 100-200SEK och gulade fort som fan, fyllde på med 100-200SEK och gulade igen, igen och efter 3 månader hade jag spelat bort 5000SEK.

 

Då "lånade" jag 200SEK av min flickvän och helt plötsligt vände allt och jag började vinna. Nu har jag ca: $5000 i rulle och spelar mest FL $1/2, $2/4 samt NL50 och jag är väldigt försiktigt med rullen och stannar hellre på en nivå lite längre än går upp för snabbt.

 

Jag tar ut ca: $200-400 i månaden som lön och resten ligger kvar på olika konton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satte in $100 på Pacific Poker för ca ett och ett halvt år sedan, och fick deras sign up-bonus på ytterligare $100. De pengarna spelade jag för i ca ett år, och gick i princip +-0.

 

Hade även fått $30 gratis från PokerStars och €30 på PotRaiser, som jag lyckats spela upp en del.

 

I våras tog jag ut en del pengar till Neteller och satte in på Betfred för att cleara deras bonus, vilket gick rätt okej. Gick lite minus på spelet, men plussade totalt med bonusen.

Jag satte även in 500 kr på SvS, som rätt snabbt gick upp till ca 2000 kr.

Tog dock ut alla pokerpengar innan sommaren, och använde till en härlig resa.

 

Har inte satt in några mer pengar sedan dess, men signade på Party Poker och fick $75 gratis, samt CDPoker och fick £30 gratis, som jag nu spelar för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började enligt principen att jag aldrig ska förlora ett korvöre på poker, så jag spelade freerolls och tänkte spela upp vinsten från dessa. Efter att två gånger ha kämpat länge för att vinna <$1 i nån freeroll och sedan försökt bygga rulle därifrån, så insåg jag att den angreppsvinkeln inte var the shit.

 

Så jag gjorde en insättning om si sådär $10. Spelade som ett proffs på FL, spikrakt upp till svindlande $70. Förlorade allt i en hand - därefter läste jag in mig på ämnet money management.

 

En ny insättning om $10, gul. Paus.

 

Ny lite större insättning, började spela turneringar. Gick bra, stadigt uppåt. Vände plötsligt, stadigt nedåt. Gul.

 

Ny lika stor insättning, jobbade på en 100% bonus - missade bonusen och hade halverat min rulle (efter att först ha tripplat den men sen stadigt förlorat igen) när jag insåg att det var dags att sluta spela och plocka ut rullen..

 

Lyckligtvis har jag plockat ut lite pengar på vägen, så jag är +/-0. Men jag spelar inte alls lika bra poker som jag tänker poker :roll: och är rätt kass när det gäller.

 

Just nu har jag en rulle på en cent ( :shock: ) som jag inte kunde ta ut.. Inväntar nästa feta lönecheck (inga såna i sikte dock). Inspirationen börjar komma tillbaka. Håller lågan vid liv medelst freerolls...

 

Ojojoj

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte in sammanlagt 1 935 SEK i olika omgångar under våren 2005 som jag förlorade hit och dit innan det började vända.

 

Har nu spelat in den ursprungliga insatsen och har en bankrulle på exakt 4 893$ + 7 000SEK. Har väl tagit ut en 26 000 SEK i vinster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

satte in 50$ på pokerstars och för tillfället ligger ja ungefär +-0...men de intressanta är att alla som svarat i tråden har gått + fast enligt väldigt många undersökningar så går ju bara en bråkdel plus på nätpoker...tål att tänkas på!

 

Jo, men många av dom som backar håller nog inte till här på pokerforum. Sen dom som finns här och backar vill kanske inte erkänna det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte in 50$ på partypoker i vintras som jag först vann upp med lite bonus och flyt till 200$. Spelade ner det till 16$ på cashgame för att sedan klonka en sitngo för att hålla mig flytande.

I samma veva hitta jag small stakes hold'em och nu är rullen på 4500$

Har spelat runt 35k händer totalt :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle man ljuga om sina vinster/förluster? Jag tror att dom flesta som tror att man ljuger om sina vinster är förlorande spelare :D

tja... det tog ett tag för mig att komma ut som en inte direkt vinnande spelare.. iofs inte förlorande, men jag ville att alla skulle tro att jag plussar.. så kom jag på att det inte e nån mening med det. Men iaf så kan jag lätt tänka mig att folk redovisar lite bättre resultat än de egentligen har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag går back på pokern. Många tusen har det blivit. Men vad fan gör det? Man spelar för att det är kul... Nu har jag inte spelat på några veckor så alla som saknar att vinna mina slantar får hålla på sig ett tag till.

 

En dag hoppas jag kunn spela ner seriöst och under mer kontrollerade former. För när jag spelar bra så vinner jag ofta. Tyvärr så sitter jag då med tiodubblat inköp och vill vinna ännu mer. Det slutar med en bad beat så är alla inarbetade dollars borta. Hehe! Jag har dock lärt mig att lämna bordet när jag vunnit mycket och börjar chansspela för att vinna mer. Det är ett steg åt rätt håll.

 

Bankrulle kanske vore något? Om jag vinner drömvinsten på 95 miljoner kronor så avsätter jag 1 mille rtill pokerslaskande. Om jag inte vinner så blir det 1000 kr som startsumma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...