Gå till innehåll

Letterman är kungen


thekid

Recommended Posts

http://onegoodmove.org/1gm/1gmarchive/002750.html#002750

 

Herregud vilken bra intervju. Själv tycker jag att Bill O´Reilly är sjukt läskig, brukar se the O´reilly factor när jag vill skrämma upp mig själv.

 

Hur kan man ens tvivla på vem som är talkshowkung efter det här?

 

(jag tycker iofs att Conan är roligast, men Letterman är fan kungen.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Herregud vilken bra intervju. Själv tycker jag att Bill O´Reilly är sjukt läskig, brukar se the O´reilly factor när jag vill skrämma upp mig själv.

 

Jag själv älskar jag O'Reilly och Foxnews. Alltid trevligt att få en annan syn på saker och ting än den som presenteras i svensk media.

 

Jag tycker den kristna högern i USA är skrämmande. Jag tittar på O´Reilly factor när jag vill få mig ett gott skratt, men sen sätter sig skrattet i halsen då jag inser att karln menar ju verkligen det han säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker den kristna högern i USA är skrämmande. Jag tittar på O´Reilly factor när jag vill få mig ett gott skratt, men sen sätter sig skrattet i halsen då jag inser att karln menar ju verkligen det han säger.

 

Själv är jag varken kristen eller konservativ, men jag gillar O'Reilly ändå. Förmodligen beror det på att hans åsikter är så inverterade de PK-svenska som det över huvud taget kan bli.

 

Den kristna USA-högern har några riktigt otäcka åsikter om t.ex. världens uppkomst, abort och en massa andra saker, som jag som ateist inte kan acceptera, men då denna fraktion är så extremt hatad av de flesta svenskar älskar jag den.

 

Jag har alltsedan högstadiet älskat USA och det gör jag än. Förmodligen för att så många svenska politiker (och vanliga svenskar) hatar USA. Mina politiska preferenser är ju extremt liberala, så USA passar ju inte in där. Men bara det faktum att jag står ensam mot en stor folksamling svenskar med PK-åsikter gör mig överlycklig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Daily Show! Jon Stewart är världsbäst på intervjuer. :D

Äh, Colbert skulle lätt naila honom.

 

För övrigt så är jag rätt säker på O'Reilly är betydligt mer höger än han är kristen (I vart fall i relation till de amerikanska politikerna som är rejält religiösa). Praktiskt taget alla som tar sin religion på allvar framstår ju för övrigt som lite galna med våra mått mätt då vi ju i stort sett är det mest sekulariserade landet i världen (eller i vart fall jäkligt högt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Daily Show! Jon Stewart är världsbäst på intervjuer. :D

Äh, Colbert skulle lätt naila honom.

 

För övrigt så är jag rätt säker på O'Reilly är betydligt mer höger än han är kristen (I vart fall i relation till de amerikanska politikerna som är rejält religiösa). Praktiskt taget alla som tar sin religion på allvar framstår ju för övrigt som lite galna med våra mått mätt då vi ju i stort sett är det mest sekulariserade landet i världen (eller i vart fall jäkligt högt).

 

Heeey, Colbert är ju Stewarts gamla vapendragare. Or should I say SIDEKICK? :P;)

 

Men rota fram Stewarts intervjuer med O'Reilly. Mannen är suverän på att behålla den där goda tonen som lätt försvinner när andra, likt Letterman, försöker intervjua en sociopat i en alldeles för dyr kostym. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heeey, Colbert är ju Stewarts gamla vapendragare. Or should I say SIDEKICK? :P;)

Jag har sett typ 2 års sammanlagda Daily Show, så jo det har jag märkt. Jag tycker bara att Jon är alldeles för snäll och för lite storhetsvansinnig. Han saknar både i truthiness och att känna nyheterna på tittarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va? Kollade vi ens på samma klipp? Om nån vann den där debatten var det Bill O'Reilly, hands down. Hur kan ni säga att Letterman vann? Herregud.

 

Edit: Och jag får tydligen medhåll från vänster också: http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,758457,00.html

 

Sen när börjar dom skriva något somhelst viktigt? Han verkar mest nöjd och tycker han e jävligt häftig för att aftonbladet pyntar för han i New York.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja min åsikt är inte baserat på hans. Om du tänker själv inser du nog också att O'Reilly vann debatten, om man ens kan kalla det för det. Alla som objektivt granskar det inser att så är fallet.

 

Uppenbarligen är nästan alla här duperade av Aftonbladet och övrig svensk media, men så fort nån pejstar en länk därifrån som inte handlar om hur dumma de är i USA så blir tidningen påhoppad. Zzz.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja min åsikt är inte baserat på hans. Om du tänker själv inser du nog också att O'Reilly vann debatten, om man ens kan kalla det för det. Alla som objektivt granskar det inser att så är fallet.

 

Uppenbarligen är nästan alla här duperade av Aftonbladet och övrig svensk media, men så fort nån pejstar en länk därifrån som inte handlar om hur dumma de är i USA så blir tidningen påhoppad. Zzz.

 

Hur vågar du påstå att min uppfattning av intervjun är färgad av Aftonbladet eller annan svensk media?

Bill inleder med att fjanta sig om hur man "inte får" önska någon god jul längre, och framstår som en världsfrånskild högertomte, sedan är det bara downhill.

Jag har svårt att se honom ha en enda poäng under hela intervjun och Letterman har förvisso ett enkelt jobb att få honom att framstå som en idiot, men han lyckas ändock väl...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...