Gå till innehåll

NLT - Hur bör JJ spelas vidare på floppen?


Recommended Posts

Players:

Huxfluxen (EUR 9,30 in seat 1)

PaulYmer (EUR 60,60 in seat 2)

_1337_ (EUR 74,20 in seat 3)

HERO (EUR 44,75 in seat 4)

BoNiEks2k (EUR 8,43 in seat 5)

+babbban+ (EUR 15,43 in seat 6)

 

Jag multitablar och har inte så stor koll på motståndet.

 

Dealer: BoNiEks2k

Small Blind: +babbban+ (0,25)

Big Blind: Huxfluxen (0,50)

 

HERO was dealt: J :diamond: - J :heart:

 

PaulYmer Fold

_1337_ Raise (2,75)

 

Jag brukar variera mig med JJ i sådana här situationer. Antingen synar jag eller höjer kraftigt. Här väljer jag alternativ 2.

 

HERO Raise (10,00)

BoNiEks2k Fold

+babbban+ Fold

Huxfluxen Fold

_1337_ Call (7,25)

 

Alltid svårt att sätta motståndaren på en specifik hand när han synar en så stor re-raise. Med KK eller AA kan man tycka att han borde höjt igen men man vet ju aldrig. Jag har som sagt ingen koll på honom.

 

Flop T :club: - 2 :spade: - 2 :club:

 

_1337_ Check

HERO ?

 

Jag har 34 Euro kvar i stacken och fi täcker mig. Hur spelar ni vidare i en sån här situation utan read på motståndaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog tänkt så här:

 

Han höjer Pre-Flop 4 BB vilket borde sätta honom på en hygglig hand (Högt PP, ev. suited connectors). (Hade jag utgått ifrån eftersom jag inte hade någon övrig info om honom)

 

När jag sedan re-raisar 10 och han inte re-re-raisar utan nöjer sig med att syna skulle jag ha uteslutit att han har AA. (Han borde rimligen höja med den handen) Vid det här läget borde han ha satt dig på AA KK eller AKs och väljer ändå att syna. Vad kan han då ha: Jag tror KK eller AKs.

 

Floppen kommer och vad får honom att checka?

 

Sitter han på KK borde han väl rimligen beta för att få lite info om hur han står sig? Sitter han på AKs (och då med klöver) är det inte omöjligt att han checkar för att få ett gratis kort. (eller?)

 

Jag hade satt honom på AKs (klöver) och höjt ca 15$ på floppen för att få honom att ta ett svårt beslut.

 

Callar han hade jag starkt misstänkt honom ha KK och höjer han hade jag inte förstått någonting och gått all in av ren frustration.

 

(Var snälla i er kritik mot mitt inlägg nu, inte nog med att jag är hyggligt rookie på poker, det här var också mitt första inlägg)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du höjjer till 10 dollar preflop med JJ, vad vill du ha för flopp då? En flopp ten high med parade 2or lär väl duga för att du ska smaska in degen när motståndaren checkat till dig? Har svårt att se hur motståndaren kan checka AA / KK / QQ ur position och därmed släppa gratiskort till dig om du nu skulle råka sitta på AcKc. Betta potten (och därmed comitta dig själv) att trycka all in i detta läge kan uppfattas som ett desperationsmove och jag tror du för bättre att betta pott och syna ev omslag. Har du varit aggressiv preflop kan du absolut inte checka här imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag valde att satsa 10 (halvpott)

Han gick all-in blixtsnabbt!

 

Känns som om jag mycket väl kan vara slagen men jag måste syna.

 

Känns som att fi har övepar men jag hoppas på färgdrag.

 

Blir glad och förvånad när han, efter att ett tredje :club: kommit upp på brädan, visar KT i :heart:

 

En tomte med andra ord :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...