Gå till innehåll

NL - KK och floppens all kort är lägre än K.


Gentle Giant

Recommended Posts

Blev satt i en svår situation igår.

 

Jag fick KK och satt på knappen. Spelet var SH. Flera spelare innan mig betalar BB (0.25) och när turen kommer till mig så raisar jag 4ggr BB (en dollar). Många hänger med. Floppen kommer på 3 8 10 alla i olika färger. Någon i början bettar BB, killen innan mig sätter 5 dollar. Jag har ju KK så jag funderar då om han fått in en triss eller om han försöker bluffa då han kanske tror att hag sitter med ex AK.

 

Jag reraisar och sätter 10 dollar.

 

Han lägger sig.

 

Hur hade ni gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du höjer så lite preflop kommer garanterat J9s betala ytterligare 3bb för att få se en flop. Men hursomhelst, det är ju rent standardspel att höja på floppen så jag ser inte riktigt vad som är problemet. Om fi därefter skulle reraisa all in för ytterligare $30 skulle du däremot ha ett jobbigare beslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla. Någon måste starta en språkskola eller något här på forumet med lite "pokerspråk" så att man slipper läsa fraser som "Han hänger med" när han synar o.s.v. Kanske bara jag som får migrän utav att läsa detta?

 

Vad är det för fel på att säga "han hänger med"? Totalt rätt att säga så imo. Du förstår ju vad han menar så då kan det ju inte vara så farligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...