Razorback Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 I en oddstabell står det att sannolikheten för att få Ess/Ess är 220 men för Två/Två är den 54.30 Ursäkta vad har jag missat, borde det inte vara lika för alla kort Finns det någon pokergud som sitter och tittar på korten * Flytt till Poker OT - QoS * Citera
wolf Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 I en oddstabell står det att sannolikheten för att få Ess/Ess är 220 men för Två/Två är den 54.30 Ursäkta vad har jag missat, borde det inte vara lika för alla kort Finns det någon pokergud som sitter och tittar på korten Det måste antingen stå fel i odds-tabellen, ellers så missuppfattar du den, för det är såklart så att det är lika stor möjlighet att få alla pocketpar. Citera
Razorback Postad 13 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2006 I en oddstabell står det att sannolikheten för att få Ess/Ess är 220 men för Två/Två är den 54.30 Ursäkta vad har jag missat, borde det inte vara lika för alla kort Finns det någon pokergud som sitter och tittar på korten Det måste antingen stå fel i odds-tabellen, ellers så missuppfattar du den, för det är såklart så att det är lika stor möjlighet att få alla pocketpar. Odds innan flop Sannolikheten att bli tilldelad... Ess/Ess 220 Kung/Kung - Knekt/Knekt 72,70 Tio/Tio - Sex/Sex 43,20 Fem/Fem - Två/Två 54,30 Sedan fortsätter listan med andra kortmöjligheter t.ex Par på hand 16,00 Två kort i samma färg 3,25 Citera
fredde80 Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 I en oddstabell står det att sannolikheten för att få Ess/Ess är 220 men för Två/Två är den 54.30 Ursäkta vad har jag missat, borde det inte vara lika för alla kort Finns det någon pokergud som sitter och tittar på korten Det måste antingen stå fel i odds-tabellen, ellers så missuppfattar du den, för det är såklart så att det är lika stor möjlighet att få alla pocketpar. Odds innan flop Sannolikheten att bli tilldelad... Ess/Ess 220 Kung/Kung - Knekt/Knekt 72,70 Tio/Tio - Sex/Sex 43,20 Fem/Fem - Två/Två 54,30 Sedan fortsätter listan med andra kortmöjligheter t.ex Par på hand 16,00 Två kort i samma färg 3,25 Den stämmer.. sannorlikheten att få just AA är 1/220 Sannorlikheten att få KK,QQ,JJ är 1/220 var och en, men om man vill få "nån av dem" så är chansen 1/72 (avrundat).. tar du 72,70x3 så får du 218... Sannorlikheten att få par.. det finns 13 par att få.. 13x16=208 ... (de har avrundat lite igen)... Hoppad du hängde med. //Freddo Citera
Razorback Postad 13 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2006 Nej jag hänger inte med Gäller inte listan de två kort man får på hand och då borde det vara lika för alla kort Att "få nån" = förstår inte Citera
Sansrom Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Nej jag hänger inte med Gäller inte listan de två kort man får på hand och då borde det vara lika för alla kort Att "få nån" = förstår inte När de skriver Kung/Kung - Knekt/Knekt menar de KK, QQ eller JJ. Citera
Myssion Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Alltså, chansen att få AA är 1 på 221. Chansen att antingen få KK, QQ eller JJ är tre gånger så stor. Det är ju större chans att få en av dessa tre händer än att få AA. Citera
Razorback Postad 13 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2006 Alltså, chansen att få AA är 1 på 221. Chansen att antingen få KK, QQ eller JJ är tre gånger så stor. Det är ju större chans att få en av dessa tre händer än att få AA. Ah nu ramla myntet ned Igår hade jag par i KK, tog raise, på floppen kom 3 nior, jag och en annan körde raise och till sist visade sig han hade den fjärde nian Vilka odds är det på det Citera
Myssion Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Vilka odds är det på det Mycket högre än om det hade varit du som haft en nia... Citera
Recommended Posts