Gå till innehåll

FLT - Svårspelat lågt PP


crillux

Recommended Posts

Party Poker 0.50/1 Hold'em (9 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is CO with 5:spade:, 5:diamond:.

4 folds, MP3 calls, Hero raises, 3 folds, MP3 calls.

 

Höjer för att försöka isolera då spelet inte tyder på några starkare händer.

 

Flop: (5.50 SB) 9:club:, Q:diamond:, 6:spade: (2 players)

MP3 checks, Hero bets, MP3 calls.

 

Betar då jag tror att MP3 checkar pga en svag hand. Här hade jag nog lagt mig om jag sprungit på en checkhöjning.

 

 

Turn: (3.75 BB) 6:heart: (2 players)

MP3 bets, Hero raises, MP3 calls.

 

Tvåpar, men jag är förstås slagen av både en nia, en dam och en sexa. Höjer som bluff, men inser att det förstås är farligt eftersom Fi knappast lägger sig ändå.

 

River: (7.75 BB) A:club: (2 players)

MP3 checks, Hero checks.

 

Eftersom Fi checkar igen så tror jag inte att han har något Ess, men jag fegar ur o checkar bakom. Det retar jag mig på så här i efterhand då jag tror jag kunde ha fått potten direkt med ett bet här. Rätt/fel?

 

Final Pot: 7.75 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop: Hero is CO with 5:spade:, 5:diamond:.

4 folds, MP3 calls, Hero raises, 3 folds, MP3 calls.

 

Höjer för att försöka isolera då spelet inte tyder på några starkare händer.

 

Skulle fördra att bara syna och spela handen för set value istället. Om du höjer och inte settar så har du oftast 2 eller 3 överkort på floppen vilket är extremt svårspelat.

 

Flop: (5.50 SB) 9:club:, Q:diamond:, 6:spade: (2 players)

MP3 checks, Hero bets, MP3 calls.

 

Betar då jag tror att MP3 checkar pga en svag hand. Här hade jag nog lagt mig om jag sprungit på en checkhöjning.

 

Självklar bet, har han ingen hand och inget drag lägger han sig ju. Får du mothugg eller ens syn tycker jag att det är dags att inse att man är slagen.

 

Turn: (3.75 BB) 6:heart: (2 players)

MP3 bets, Hero raises, MP3 calls.

 

Tvåpar, men jag är förstås slagen av både en nia, en dam och en sexa. Höjer som bluff, men inser att det förstås är farligt eftersom Fi knappast lägger sig ändå.

 

FOLD! Du är minst 20-1 underdog mot alla händer med en 6, 9, Q eller PP större än femmor. Möjligtvis kan han semibluffa ett stegdrag men det är inte speciellt troligt och du är dessutom inte speciellt stor favorit mot dessa händer heller.

 

River: (7.75 BB) A:club: (2 players)

MP3 checks, Hero checks.

 

Eftersom Fi checkar igen så tror jag inte att han har något Ess, men jag fegar ur o checkar bakom. Det retar jag mig på så här i efterhand då jag tror jag kunde ha fått potten direkt med ett bet här. Rätt/fel?

 

Oftast funkar inte en bluff på rivern speciellt ofta men esset är ett klart scarecard för honom om han har en av sina svagare händer dvs tvåpar så beroende på read kan det vara värt ett försök, det kommer inte funka ofta men det räcker ju med 15% ungefär för att vara lönsamt.

 

Vill dock poängtera att du alldrig borde se rivern här.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, jag borde förstås inte ha sett rivern. Märkligt att det framstår som så självklart när man läser era analyser... :)

 

Hur som helst så visade motståndaren upp K4o, och därmed sopade jag hem den här handen. Tur att det finns folk som spelar ännu sämre än man själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...