K_MaN Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 Se nedanstående mailkonversation, vilken komedi..... -------------------------------------------------------------------- Skickat: den 5 januari 2006 01:35 Till: 'poker@expekt.com' Ämne: urgent Tonight while I was playing at a table at 00.55 I was reconnected. It said reconnected, network problems while I was in a big pot. I had 2 aces on the flop there was one ace. I raised another player and while raising the connection was lost. My signature is XXX. When I was reconnected a couple of seconds later I had lost the pot. My question is, what you are going to do about this? My Internet operator is Bredbandsbolaget and I have not had any problems with them so my only conclusion is that you had the problems,,, You have to investigate this… Things like this can´t happen!! I have been playing on Expect for some time now and you have had several problems before, but nothing like this… the pot was at 181,5dollars when I raised with about 50dollars. I cannot describe in words how furious I am. I have removed your poker client! How are you going to compensate me? ---------------------------------------------------------------------- Från: Support - Poker [mailto:poker@expekt.com] Skickat: den 5 januari 2006 07:47 Dear Customer, Thank you for your e-mail. We are aware of the fact that you might have experienced a lag in the system when you were playing poker. Tain poker network has been informed about the situation and the matter is now solved. Please try login the poker client again. If you are of the opinion that this problem has cost you money directly in a certain hand, please get back to us with the amount for this certain hand, Table name and your Alias (screen name) and we will request Tain Poker to thoroughly investigate the matter. You will find this information by clicking on "Account">"Transactions History", when you are logged into your poker client. Regards Ian Galea Poker Support Expekt.com Ltd. ---------------------------------------------------------------------- To: "poker@expekt.com" The table was a 1,5/3 Dollar table. It was the 5 of January 00.55. My Alias is XXX. During the disconnection I lost about 150 Dollars. I had two Aces on the hand and there came one ace at the flop, so I had three of a kind. YOUR networkproblem cost me 150 Dollars but the pot was much bigger, about 350 Dollars….. ---------------------------------------------------------------------- Från: Support - Poker [mailto:poker@expekt.com] Skickat: den 10 januari 2006 23:00 Dear customer, Thank you for your e-mail You lost your money on a play money table. Regards, Thomas Jonsson Poker Support Expekt.com Ltd. ---------------------------------------------------------------------- To: "'Support - Poker'" <poker@expekt.com> Is this some kind of a joke?? Read the whole mail I wrote you!!! I am getting standard answers from you and now you are trying to tell me that it was play money…. This is really badwill for you. I want the the one who is responsible for the customer support to contact me at 0046XXX. ---------------------------------------------------------------------- Från: Support - Poker [mailto:poker@expekt.com] Skickat: den 11 januari 2006 10:06 Dear Customer We have investigated this matter and have credited your account with $281.50 - the final potsize. I want to express our apologises for this situation and wish you best of luck with your games. Best regards, James Johnson Poker Support Expekt.com ---------------------------------------------------------------------- Snacka om snabba vändnigar..... från Play money till nästan 300 dollar Citera
Eddie88 Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 Bedrövligt, tur att du nu fick pengarna. Att ange playmoney...jag slutade spela på expekt för ett par månader sen pga av supporten som vägrade göra en utbetalning tillbaks till mit neteller pga av att jag ej omsatt pengarna enligt dem, jag hade då haft pengarna på expekt i 3 månader o spelat varje dag. Till slut bad dem om ursäkt, dem hade sett fel. Sen dess avinstallerade jag skiten. Citera
Björnes1976 Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 HAHAH GRYMT! MEN ÄVEN OTROLIGT FIN STIL AV DOM ATT GE DIG NÄSTAN 300DOLLAR MKT GRACIÖST AV DOM UTAN TVEKAN! Citera
Myssion Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 You lost your money on a play money table. Citera
Cyntax Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 Haha humor! Tur att det löste sig. Det är i sånna här lägen man önskade att det fanns en "pokerombudsman"?! Citera
MrZingo Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 Fyfan för att jobba på suppport, kan inte vara lätt må jag säga Skönt att det blev rätt till sist, men för att hjälpa supporten så nämn gärna Hand ID så blir det lättare för dem och mindre risk för misstag Har för mig det står på Expekts sida att vid problem lämna användar nick plus Id nummer (står när du loggar in på hemsidan) och Hand ID Det är inte lätt för dem att veta vem du är om du inte ger dem fullständiga uppgifter och då blir det lätt fel Citera
Pokertomten Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 Förstår om pulsen måste gått upp en aning där...! Bra att det löste sig fint! Heder åt supporten ändå att erkänna att man gjort ett misstag och att kompensera ordentligt. Man måste förstå att de har det körigt så skicka alltid handID om det går! Citera
K_MaN Postad 12 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2006 Förstår om pulsen måste gått upp en aning där...! Bra att det löste sig fint! Heder åt supporten ändå att erkänna att man gjort ett misstag och att kompensera ordentligt. Man måste förstå att de har det körigt så skicka alltid handID om det går! Absolut fint av dem att kompensera med en ersättning. Borde självklart ha skickat med handID och bordsnamn.... Citera
1891 Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 förstår inte vad alla menar med: fiiiiint att ersätta dig. Det är ju för fan skandal att detta ska hända! Först så kanske han hade vunnit mer än den potten...och sedan att behöva hålla på med allla dessa mail för att få tillbaka sina pengar! Tycker att det hade varit mer rätt att han hade fått sina pengar, plus en kompensation på samma summa som potten! Nej, jag är så trött på Expect så jag svimmar, har själv råkat ut för detta tre gånger men inte fått en dollar tillbaka trots massor av mail! Behöver jag säga att jag har slutat spela på Expect. Jag blir bara så upprörd när jag läser att det fortfarande är så mycket strul! BOJKOTTA EXPECT NU! Citera
Blado Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 var ju jättesnällt av expekt.. Först så fick motståndaren hela potten och sedan fick även du hela potten. Om något sånt här händer på partypoker får man ingenting Citera
psykologen Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 Du skall vara "glad" att du fick ersättning. I normala fall ersätts inte dylikt. Men Expekt är ju inte normalt. Citera
Skadast Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 Angående att de hävdade att du spelat på playmoney-bord: http://www.aftonbladet.se/vss/poker/story/0,2789,750908,00.html Verkar hända på alla nätverk Citera
The Grand Bark Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 Det är en aningen knepigt att leverera handhistory till supporten eftersom varken det eller transaction history funkar. Citera
cDk Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 Skadast skillnaden är ju att killen i den artikeln verkligen spelade på playmoney bord men var för dum för att fatta det. Citera
K_MaN Postad 12 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2006 Du skall vara "glad" att du fick ersättning. I normala fall ersätts inte dylikt. Men Expekt är ju inte normalt. Håller med dig, har flera andra kompisar som blivit drabbade av liknande händelser men de har aldrig blivit ersatta trots ett antal mail fram o tillbaks... undrar om deras tabbe om att jag spelade på Playmoney hade nåt med det hela att göra... Citera
z4___ Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 Liknande händelse hände mig, ioförsig för ett bra tag sedan, jag hade samma mejl konversation som du, Dock slutade med att de hänvisade till kort och gott, att det var tråkigt att jag tappade kontakten med servern mitt i en hand men vi fortsätter sitta med armarna i kors... Saknades bara att de skrivigt Ps, but feel free to make another deposit. Citera
cOP Postad 12 Januari , 2006 Rapport Postad 12 Januari , 2006 You lost your money on a play money table. Ännu större anledning att ge tillbaks pengarna Citera
baller Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Oavsett site, så är det faktiskt inte alltid sitens fel att man förlorar kontakten, den kan vara din provider eller någon av alla mellanhänder som ligger mellan din dator och sitens spelserver, och det är du som spelar som ansvarar för alla fel från din datorn ändra fram till spelservern, så det är inte helt otroligt att det är "ditt eget fel" när disconneciton eller lagg uppstår (gäller de stabilare nätverken och siterna dvs, de som har kända problem har problem). Att det sedan är för trist när sån skit händer och det är din provider eller vem d nu är, som är kass så är det lika trist för de... Citera
Boppe Postad 16 Januari , 2006 Rapport Postad 16 Januari , 2006 Inte så lätt för supporten att veta exakt vad som hände heller, du ger dem ju ganska dålig information, varken HandID eller bordets namn. Tycker du ska vara glad att de ersatte dig, med tanke på hur du uttryckte dig i ditt sista mail. Citera
-PK- Postad 16 Januari , 2006 Rapport Postad 16 Januari , 2006 Låg det några farliga drag ute,? Citera
Skadast Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Skadastskillnaden är ju att killen i den artikeln verkligen spelade på playmoney bord men var för dum för att fatta det. Hehe... jag är inte riktigt lika säker på det. Från Aftonbladet: "Till slut visade det sig att ett fel i pokerprogrammet gjort att Peter Johansson spelat med fun money, låtsaspengar. - Trotsatt vi testar våra system grundligt kan vi aldrig garantera att systemen fungerar med alla andra mjukvaror på marknaden, säger Pär Jonsson, produktchef på B2B-poker." Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.