Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Jack vegas ger tillbaka mellan 90-92% till spelarna.

Hur kan man vinna i längden mot det?

Det är ju en MASKIN... till skillnad emot de flesta man möter vid pokerbordet...

Du kan få ett psykologiskt övertag mot maskinen, kolla bara på terminator, såg trean förra veckan, Arnold skulle döda connor men vek ner sig och räddade han istället, och han var en robot, hur förklarar du det??

Nej men allvarligt, jag tror faktiskt att vissa vinner i JV i längden, jag har gjort det, och hoppas fortsätta göra det, det handlar om tur men även lite skills är det.

• Svars 126
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Backade 200kr igår för övrigt på jv, had einte flytet på något, följande sitatuion uppträffade: A K Q J 8 så ja tog bort 8an, fick faktiskt en fråga om just den situationen för någon dag sen,så ja små log när den floppen kom, iaf har jag mkt o dra mot och drog in par i A och gick vidare med dubblingar, men där gick dte inge vidare.

Nåja jag känner att 200kr inte är för farligt, har losat större summor:S

För övrigt har februari börjat ganska bra, fått fyrtal 3ggr vilket ger en del pengar då jag satsar 5kr/spel, ex fyrtal i Ess gav 75 ggr pengarna.

Igår för övrigt kan jag berätta att jag var ut på cleo , spelade lite blackjack men backade 20kr, va plus rätt bra ett tag men när man är full så har man inte så stor koll:D

Tackade dealern iaf för kvällen efter ca 1 timme vid bordet, hon var ganska trevlig.

See you at the maschines.

Postad
Jack vegas ger tillbaka mellan 90-92% till spelarna.

Hur kan man vinna i längden mot det?

Det är ju en MASKIN... till skillnad emot de flesta man möter vid pokerbordet...

Men i Hold'em då? Där förlorar spelarna också, företaget ska ju ha sin del. Men det går ändå att vinna på Hold'em. Varför? Jo, de sämre spelarna betalar av till dig som är en vinnare. Precis samma sak som i Jack Vegas.

Varför skulle det annars ens finnas om man inte kunde vinna?

Det är de sämre spelarna som gör att Jack Vegas går runt och de försörjer både jack vegas maskinen själv och de vinnande, bättre spelarna.

Postad

Va? Jag har alltid trott att "Jack" var en snubbe som satt i en plåtburk hela dagen och skinnade folk. Har till och med hört folk som känner folk som har träffat honom...

Lycka till med målen brillo!

Postad
Va? Jag har alltid trott att "Jack" var en snubbe som satt i en plåtburk hela dagen och skinnade folk. Har till och med hört folk som känner folk som har träffat honom...

Lycka till med målen brillo!

Tack, målen ska jag försöka hålla

Postad

Hmm det har gått lite tyngre de två senaste dagarna, och mina mål är lite ändrade, målet för februari är 10KKR, är just nu plus ca 500kr.

Låg för 2 dagar sen plus 1500kr, men backat 1KKR sen fredags:S

Nåja, följande situation inträffade igår satsar 5kr som vanligt då dessa 5 kort kommer upp på skärmen

A :diamond: K :diamond: J :heart: Q :diamond: 5 :diamond:

Denna flopp anser jag är lite jobbig, får 3ggr pengarna för en stege men 5ggr pengarna för en flush, vad ska du satsa på?

För stege finns 4st 10 kort för stege plus 9st kort som kan ge par eller triss osv, altså 13 st vinnande kort.

Så frågan är, ska jag ta bort 5an och satsa på en stege eller knekten för att satsa på färg?

För färgen då, ja det ligger ute 4 st ruter och dte finns 13 st totalt 13-4= 9 st ruter kvar som kan ge mig flush.

Vad skulle du gjort?

Nåja jag satsade på en flush trots sämre kort odds då vinst oddsen är större.

Nu fick jag in min färg vilket gav 25 kr, dubblade upp mig där till 50kr men nästa dubbling träffade jag ett Ess och hade inget vinstkort att dra mot sen tyvärr, sånt är livet.

Lite att tänka i JackVegas också, men även om målen är sänkta just denna månad så är målen desamma i dealers choice ( 1KKR/månad)

Lirade lite mot två lumparpolare igår, kom 2a och fick bara tillbaka, får se om man ids ringa dem ikväll efter en tuff kväll vid maskinen.

Ha det bra alla och fortsätt höra av er.

Postad

Tjena tjena, idag så har dte varit en lugn dag, lirade lite innan maten kom som jag beställt, gick hyfsat, plussade 104 kr vilket betalde både lunch och efterätt:)

Men lite besviken på vissa dubblingar då jag borde slutat och tagit pengar o därigenom försöka dubbla upp mig igen.

Nåja, har nyss tränat och ska nog ta dte lungt ikväll, inge poker me grabbarna ikväll( dealers choice)

Ha det bra

Postad

Tjena, har nyss varit och gymmat, tränade inför beachen i sommar, körde jäkligt mycket ben idag, svin snyggt om man får muskler där.

Det är prio nummer 1!

Ska nog snart dra ner till pubben, typ 300 meter dit vilket är tur även om jag har bil.

En kompis ska nog följa med, blir nog även att slå vad med han vem som plussar bäst ikväll.

Nåja see you at the machines.

Postad

Hehe kvällen igår var ganska rolig, drog ner till pubben med en kompis och vi slog vad 100kr vem som skulle plussa mest på jackvegas.

Hade bara 7 kr på mig och han hade 7kr också, vilket egentligen känns ganska meninglöst att spela med, men nåja vi gick förbi stället o då är det lika att bli av med alla småmynt, plus 100kr till den som vann vadet.

Om båda skulle ha förlorat så skulle vi se vem som haft mest pengar under spelets gång.

Min vän lirade bort sig ganska snabbt eftersom han är en galning vid dubblingarna vilket jag ej rekomenderar dig att vara.

Min tur nu: går segt i början men spelar upp mig till 16 kr, då satsar jag 5kr och missar först, men nästa runda då jag satsar 5kr igen så får ja in flushen vilket ger 25 kr.

Då sänker jag insatsen till 2kr, och får 2 damer på flopp sen två nya när ja ber om nya kort, 4 tal och 86 kr, less att ajg inte satsade 5kr:D

240kr hade jag fått då,

Nåja stannade kvällen där på 116kr, +100kr av min kompis eftersom jag vann mer än honom, blev ju lite on tilt där och hade tur, men det behövs ibland.

"När du vet att pengarna snart är slut, satsa allt på en enda hand"- Göran Hermansson

Postad

Ikväll var det poker tunering hos en kompis, Jackvegas fri dag med andra ord;)

Redan andra handen inträffar följande situation:

UTG reisar, alla foldar fram till mig som sitter på knappen, WOW tänker jag för mig själv A :diamond: A :heart:

Jag synar kallt därför att jag vill at sb och bb oxå ska syna och på så sett vinna så mkt som möjligt, för det är ju som i jackvegas, du vill ha så mkt cash som möjligt.

Både SB och BB foldar tyvärr och då blir jag lite tiltad.

Följande flopp kommer K :diamond: 3 :diamond: 8 :diamond:

Killen bettar 90% av potten vilket gör mig fundersam; Har han prickat färg eller har han drag, set par, tvåpar, stege mm.

Jag blir som sagt fundersam och reraisar, kanske ett misstag, kanske skulle gått med billigt, han går all in och jag foldar, vill ej slänga bort 20kr(buy in) på en 50-50 chans,

Jag frågar vad han har och han visar upp 3 5 i nyllet på mig OF!!!!

Jag läste killen bra men han läste mig bättre:(

Tyvärr får detta inlägg inget roligt slut, detta gjorde mig on tilt.

All in nästa hand och sprang in i JJ, Mina A 3 höll sig inte och jag var tveksam på killens syn med JJ, räcker ju emd att jag ex har QQ och han är slagen, eller??

Blev less och tog bilen hem och kom nyss hem, blir o läsa nån bok nu, kanske pokerhandboken, där är det inga idioter man iaf möter!

Postad

Hejsan, jag var idag på stan med min gode vän p_kungen som han heter här på forumet, han hade en bra strike i morse men blev övermodig och losade lite.

Väl efter lunchen utamnade jag honom i jackvegas, vi satsar 50kr var och ser vem som vinner mest, vinnaren får en öl ikväll när vi ska dra ut o festa.

Han borde byta nick till tur_kungen, prickade allt och hade tur i dubblingaran, mig var det tvärtemot, inget gick hem idag, kändes som att jag gick en omöjlig rond mot maskinen.

Nåja tur_kungen ska få sin jäkla ÖL, blir less losat typ 250kr sen igår, fan inget går just nu som dte ska, hittils i februari har jag plussat ca 1560kr vilket är rätt lite om man ska upp mot mina utsatta mål( 20kkr/månaden)

Men ska lira ikväll o hoppas attd et släpper.

Kom på en ny grej idag, visseriligen har jag gått upp i nivå och lirar mest 5kr/spel, men du vinner ju mer om du satsar mer, right?

Därför lönar det sig inte att satsa 1kr/spel, det är ev-

Så mitt JV tips till er nybörjare, satsa minst 2kr/spel eller mer om ni känner er så duktiga och kan behärska spelet.

Men ni måste ha rulle för att kunna lira högre nivåer som i holdem.

Underskatta aldrig spelet, eller oddsen, då underskattar dem kanske dig?

Postad
Hejsan, jag var idag på stan med min gode vän p_kungen som han heter här på forumet, han hade en bra strike i morse men blev övermodig och losade lite.

Väl efter lunchen utamnade jag honom i jackvegas, vi satsar 50kr var och ser vem som vinner mest, vinnaren får en öl ikväll när vi ska dra ut o festa.

Han borde byta nick till tur_kungen, prickade allt och hade tur i dubblingaran, mig var det tvärtemot, inget gick hem idag, kändes som att jag gick en omöjlig rond mot maskinen.

Nåja tur_kungen ska få sin jäkla ÖL, blir less losat typ 250kr sen igår, fan inget går just nu som dte ska, hittils i februari har jag plussat ca 1560kr vilket är rätt lite om man ska upp mot mina utsatta mål( 20kkr/månaden)

Men ska lira ikväll o hoppas attd et släpper.

Kom på en ny grej idag, visseriligen har jag gått upp i nivå och lirar mest 5kr/spel, men du vinner ju mer om du satsar mer, right?

Därför lönar det sig inte att satsa 1kr/spel, det är ev-

Så mitt JV tips till er nybörjare, satsa minst 2kr/spel eller mer om ni känner er så duktiga och kan behärska spelet.

Men ni måste ha rulle för att kunna lira högre nivåer som i holdem.

Underskatta aldrig spelet, eller oddsen, då underskattar dem kanske dig?

GG, var riktigt intressant att studera din vinnarstrategi. Försökte snappa upp så mkt som möjligt, så jag får andra kvaliteér att satsa på om min poker skulle skita sig...

För och komma med lite konstruktiv kritik så tycker jag det verkade som att du tappade koncentrationen i ditt spel idag. Att höja insatsen till 5 per drag är ju som att gå upp i nivå i texas holdem. Precis som det är lättare att vinna på NL25 jämfört med NL2000 så är det lättare att vinna med 1 i insats jämfört med 5.

Ett annat tips som jag har hört från en rutinerad räv från min gamla högstadieklass, är att om man ser någon förlora stort på en JV-maskin så ska du gå dit och spela efteråt. Anledningen är den att precis som man själv kan tappa koncentrationen när man vinner mkt har JV också en tendens att tappa koncentrationen och det är någonting som man måste utnyttja. Eftersom böckerna säger att det är -ev att spela jackvegas, gäller det att ta vara på sånna lägen för att kunna vinna i längden. Tycker du verkar ha talang och jag tror du kommer lyckas!

Verkar som om du är inne i en loosingstreak när det gäller jackvegasliret. Ikväll dränker vi sorgerna, så får du ta nya tag på söndag!

Postad

Ett annat tips som jag har hört från en rutinerad räv från min gamla högstadieklass, är att om man ser någon förlora stort på en JV-maskin så ska du gå dit och spela efteråt. Anledningen är den att precis som man själv kan tappa koncentrationen när man vinner mkt har JV också en tendens att tappa koncentrationen och det är någonting som man måste utnyttja. Eftersom böckerna säger att det är -ev att spela jackvegas, gäller det att ta vara på sånna lägen för att kunna vinna i längden.

Njaa håller med dig om principen men anledningen är ju snarare att när maskinen vunnit mycket så har du ju större chans att vinna för att det ska jämna ut sig. Precis som att man inte kan slå en tärning 100 ggr utan att pricka sexan. Om du då slår 99ggr utan att pricka sexan VET man ju med säkerhet att man kommer få sexan nästa gång.

Eller är jag ute och cyklar? borde ju vara så

Funderar på att lägga ner JV karriären vet inte varför det går så dåligt?

Eller så kanske man ska börja satsa 5kr/spel där det finns lite logik i spelet till skillnad från lowlimit skiten.

Postad
Njaa håller med dig om principen men anledningen är ju snarare att när maskinen vunnit mycket så har du ju större chans att vinna för att det ska jämna ut sig. Precis som att man inte kan slå en tärning 100 ggr utan att pricka sexan. Om du då slår 99ggr utan att pricka sexan VET man ju med säkerhet att man kommer få sexan nästa gång.

Eller är jag ute och cyklar? borde ju vara så

Funderar på att lägga ner JV karriären vet inte varför det går så dåligt?

Eller så kanske man ska börja satsa 5kr/spel där det finns lite logik i spelet till skillnad från lowlimit skiten.

Som jag ser det har du hammnat i en ond cirkel, du vinner inte i JackVegas och vill ge upp direkt?

Har du analyserat ditt spel? Hur agerar du vid dubblingarna? ex har du 10kr och spela med kanske det räcker att dubbla upp till max 8 kr o sne ta vinsten.

Dessutom rekomenderar jag dig som är amatör att börja satsa 2kr/spel istället för 1kr/spel, vinner du så vinner du mycket mera, det lär du märka av vilket kommer ge dig mer glädje i ditt spel vid större vinster.

Av din analys angående tärningar så håller jag med dig fullstäningdt, när jag lirar JV så brukar jag låta någon tomte lira före mig, och förlora allt, då ökar mina vinstchanser enligt matematikens lagar(dina tärningsförsök visar detta)

Lycka till och ge inte upp din karriär i onödan.

Postad

Suck, haft en tung down swing i 3 dagar och backat mer än 500kr, orkar inte räkna upp mer, som idag, spelade bra men den där jävla maskinen!!!

Helt sjukt fick inte in något så jag kunde dubbla mig och väl vid dubblingarna drog jag dött.

Ska ta en JV fri kväll och bara chilla, är rätt så less, livet som proffs är bra, funderar på att börja lira No Limit Texas Holdem mera och ta dte lungt med JV ett tag,

Ska göra en bonus på 007vegas.com får typ 10 gratis$

Någon som har någon annan bra sida att tipsa om?

Postad
Hur dubblar du? Gäller det att känna kraften och försöka plocka upp några tells på maskinen om vilket kort som är högt eller är det bara att slå snabbt och köra på magkänsla?

Mina dubblingar beror på hur mkt pengar jag har satsat från början,

exempel; Lägger jag bara i en 50 kronor i automaten, och kommer till dubblingarna genom att få ett par så dubblar jag mig högst till 80 kr, för fortsätter jag då dubbla och förlorar har jag bara 4kr ikvar att satsa för.

Dubbla inte mer än vad du satt in för brukar jag tänka.

Angående tells på maskinen kan det vara svårt, brukar mest gå på magkänsla, fast har jag haft mycket otur(som jag haft de 3 senaste dagarna) så är jag försiktig i mina dubblingar och dubblar ej som en galning just nu.

Väntar på att turen ska vända, fast dubblingarna är ju en smaksak, men ett råd är att plocka ytterkorten, där brukar det vara lägre kort, funkar oftast när jag lirar.

Postad
Helt klart den mest intressanta dagboken på pf atm. Följer den med stor spänning/glädje.

Tackar och bockar:)

Trist med tre downswing dagar i rad men ska kankse lira lite ikväll, får se hur jag känner mig, men antar att alla vet hur det känns att fölora pengar.

Fick matpengar av morsan idag, men det lär knappast gå till mat;)

Men idag känns allt ganska bra så vi får se, uppdatering om kvällens spelande kommer.

Rätt skönt igår, Insats 5kr

Flopp;

A:diamond: 4 :diamond: 8 :diamond: K :diamond: 3 :diamond:

Vinst 25 kr

Dubbling; X X X plcokar mitten kortet som är 3 vilket är rätt skönt

Nedre halvan X X X X X plockar högra kortet vilket är en Knekt.

Vinst 50kr

Dubblar igen X X X drar en Dam (Q)

nedre halvan X X X X X Drar en 10 :(

Sånt är livet, funderade lite efteråt om jag kanske skulle tagit vinsten vid 50kr?

Jobbiga beslut

Postad

Seriöst... vilken fisk, man ska självfallet dubbla varje gång tills det inte går att dubbla mer.

Har lirat high-stakes Jack Vegas ett bra tag nu och jag är riktigt besviken, du kan ju inte ens basics.

Postad
Seriöst... vilken fisk, man ska självfallet dubbla varje gång tills det inte går att dubbla mer.

Har lirat high-stakes Jack Vegas ett bra tag nu och jag är riktigt besviken, du kan ju inte ens basics.

Haha, amatör kan jag kalla dig, du verkar ju vara graft spelmissbrukare, att dubbla till max är bara dumt om man nu inte råkar vara full!

Basics i JV är olika från person till person, samma i NL texas. Vissa anser att det alltid är solklart att syna all in med QQ ex, andra inte för att det är deras basics, nej du kan ju inte mena att alla ska spela likadant?

Ok då antar jag att du läst pokerhandboken av Dan Glimme och är lika bra därefter, nej grabben , analysera ditt inlägg igen så märker du hur fel du har, fortsätt även analysera ditt spel så kommer du finna dina största BRISTER.

Lycka till med liret

Postad

Äntligen vände spelet idag, kom nyss hem från en rätt så lyckad ttimme på pubben.

Åt först en god pasta till lunch eftersom jag vaknade rätt sent efter en lång natt.

Sen hade jag 200kr på fickan som jag skulle mata in i JV maskinen trots att jag backat 3! dagar i rad.

Lite jobbigt hade det kännts om det gått tungt idag med, men det började så bra, prickade nästan in allt, och lyckades även otroligt bra i dubblingarna.

Visst, denna gång så gjorde jag en otroligt vågad dubbling( vilket jag ej rekomenderade att man ska göra, om man ej har rulle för det)

Dubblade från 62 till 124, rätt så skönt, tog först en 3 vilket jag jublade åt, då maskinen bara har 4st 2or och 3st 3or att vinna på altså 7 vinstkort för maskinen mot mina 45 vinstkort, jag gillade iaf läget;)

Drog en dam sen vilket gjorde att jag inte ville dubbla mer så jag tog ut vinsten , altså 124kr.

Känns som att jag behövde den vändningen, förutom det plussade jag totalt 347kr, så det känns skönt att kunna gå och lägga sig ikväll utan att vara skuldsatt, får se om man ska lira något mer ikväll, vem vet, kanske turen och sickligheten håller i sig tills ikväll??

Det enda jag ej fått ännu på en JV maskin är royal straight flush, dne ger 100ggr pengarna, eftersom jag satsar 5kr/spel så skulle det ge mig vinsten 500kr:) hoppas dne kommer snart, vem vet kanske redan ikväll?

• Skapa nytt...