Gå till innehåll

TIDNING: Pokermagazine.se, finn fem fel

Recommended Posts

Postad

Postat på http://www.pokermagazine.se. Journalistik på hög nivå:

2006-01-10

Steve återtar ledningen

För en liten stund sedan var det David Singer som räddades av rivern när han var all-in. Nu fick Steve Paul-Ambrose sin revansch. Med A97 på floppen med två ruter betade Steve 500k i en pott på 600k. David gick all-in och Steve synade efter sju minuters betänketid med K2 i ruter. David visade upp A9 och kanadensaren var tvungen att fylla en flush för att vinna. På turn kom ett ess till, men på rivern kom ruter 4 och Paul-Ambrose har återtagit ledningen på finalbordet.

2006-01-10

Singer räddad av rivern

I turneringens största pott hittills, låg David Singer mycket risigt till. Han betade 300k efter floppen 977 och chipleadern Steve gick all-in. I potten låg 4.1 miljoner när Singer synade och det gick ett sus genom publiken när han visade T9. När sedan publikfavoriten Steve visade upp K9 kom dagens största jubel. På turn kom en sexa vilket gav Singer sju outs inför rivern (tre tior och fyra sjuor). Efter en lång stund drog dealern upp ruter 7. Singer tog ledningen med de 4.1 miljonerna, Steve låg tvåa med 2.2 miljoner och Brook Lyter sist med 800k.

"Sju outs inför rivern (tre tior och fyra sjuor)" Hur många sjuor ingår numera?

* RP, till TIDNING-tråd - QoS *

Postad
Läste det där tidigare idag. Funderade på om det var jag som var helt slut i huvudet eller om det var fel i texten ;)

Tja, det ena behöver ju inte nödvändigtvis utesluta det andra... ;)

Haha... Där fick jag dagens skratt.

Postad
Läste det där tidigare idag. Funderade på om det var jag som var helt slut i huvudet eller om det var fel i texten ;)

Tja, det ena behöver ju inte nödvändigtvis utesluta det andra... ;)

Egna erfarenheter förmodar jag... ;)