Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag höjer pre vilket indikerar en stark hand. På floppen måste jag återhöja för att skydda min hand om han sitter på ett spader, har jag Ks/Qs på handen hade ju en syn kanske varit att föredra. Har han inte Ks eller Qs så kan han sätta mig på KQs oxå, han verkar ju inte ha dom då hans flopp bet var väldigt vekt. Nu kommer problemet min höjning indikerar att jag vill ha bort honom ut potten och att jag inte har något spader samtidigt kan det indikera färgen eftersom 3 spader på bordet inte hindrar mig från att höja.

Tänkte "utelämna" min hand lite så kan ni få gissa vad jag har, känns som att jag börjat tänka mer på mina höjningar och vad dom säger mina motståndare. Har jag tex AKh här och blir återhöjd blir det svårt att syna, och mitt spel kan indikera det och på så sätt göra det lättare för FI att bluffa ut mig.

- spyse sitting in seat 1 with $29.93 [Dealer]

- HenryWride sitting in seat 2 with $31.80

- oscars sitting in seat 3 with $13.10

- mollemi sitting in seat 4 with $9.80

- Stonedg sitting in seat 5 with $25.55

- laxman2 sitting in seat 6 with $15.20

HenryWride posted the small blind - $0.10

oscars posted the big blind - $0.20

** Dealing card to spyse: Queen of Diamonds, Ace of Clubs

mollemi called - $0.20

Stonedg folded

laxman2 folded

spyse raised - $0.80

HenryWride folded

oscars folded

mollemi called - $0.80

** Dealing the flop: 10 of Spades, Ace of Spades, 3 of Spades

mollemi bet - $0.80

spyse ?? <-- Höjning runt pott är vettigt dvs $2.5

Postad

Nu är jag iof lite packad, men jag fattar inte riktigt din post, buddy. Vafan har du? :) Har du ett bra ess, betta tillbaka. Jag tolkar hans bet in i dig som antingen ett A som han "vill kolla vart det står", som folk ofta vill, eller ett set, om han är aggresiv. Har du inte träffat är det bara "Fold, next hand".

Postad
Nu är jag iof lite packad, men jag fattar inte riktigt din post, buddy. Vafan har du? :) Har du ett bra ess, betta tillbaka. Jag tolkar hans bet in i dig som antingen ett A som han "vill kolla vart det står", som folk ofta vill, eller ett set, om han är aggresiv. Har du inte träffat är det bara "Fold, next hand".

Jag dolde min hand med vitt just för att det inte skulle vara en ledande fråga, om man ser mina kort kan det vara svårt att ge ett korekt svar, eller iaf ett neutralt.

Postad

Jag dolde min hand med vitt just för att det inte skulle vara en ledande fråga, om man ser mina kort kan det vara svårt att ge ett korekt svar, eller iaf ett neutralt.

Nykter igen! ;)

Okej, men vad du vill ha svar på är vadå? Vad du ska göra? Eller vad de olika alternativen säger din motståndare.

För att veta vad du ska göra vill man ju gärna veta dina hand. Har jag ett starkt A i det här läget spelar jag tillbaka. Jag kan ju inte ge honom credit för en hand som slår min bara för att han bettar ut floppen som en jävla pajas.

Har jag missat eller sitter på typ JJ så är det en pott jag inte gillar att lägga in särskilt mycket pengar i. Med JJ mot en riktig rock foldar jag nog bara rakt av faktiskt.

Om det du vill veta är vad olika scenarion säger din motståndare så säger "Bet" att du gillar din hand, "Syn" att du antingen är en tomte som har svårt att släppa när du höjt preflop eller att du är riktigt stark och "Fold"...ja, att du vill spela en annan hand.

Postad

Nykter igen! ;)

Okej, men vad du vill ha svar på är vadå? Vad du ska göra? Eller vad de olika alternativen säger din motståndare.

För att veta vad du ska göra vill man ju gärna veta dina hand. Har jag ett starkt A i det här läget spelar jag tillbaka. Jag kan ju inte ge honom credit för en hand som slår min bara för att han bettar ut floppen som en jävla pajas.

Vill veta vad de olika alternativen säger min motståndare. Om du markerar hela raden ** Dealing card to spyse: så ser du vad jag hade för kort.