dallas2000 Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Han är _väl_ född i december, Killen med kollen! Vad firar du på julafton egentligen ? hahah HAHAHA! DET HÄR VAR DET ROLIGASTE JAG HÖRT PÅ LÄNGE!! Allmänbildad.istheshit Tror du allvarligt talat att Jesus föddes på vintern?? L0L! Han föddes på sommaren, men eftersom att vintern var en så pass mörk och deprimerande tid så har vi firat hans födelse i december sedan urminnes tider. För att ha något att se fram emot vid den tidpunkten på året, och för att det ska lysa upp den tråkiga delen av året. Citera
Animaniac Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Han är _väl_ född i december, Killen med kollen! Vad firar du på julafton egentligen ? hahah HAHAHA! DET HÄR VAR DET ROLIGASTE JAG HÖRT PÅ LÄNGE!! Allmänbildad.istheshit Tror du allvarligt talat att Jesus föddes på vintern?? L0L! Han föddes på sommaren, men eftersom att vintern var en så pass mörk och deprimerande tid så har vi firat hans födelse i december sedan urminnes tider. För att ha något att se fram emot vid den tidpunkten på året, och för att det ska lysa upp den tråkiga delen av året. Nja, är det inte för att det var för svårt att förbjuda olika former av firande av vintersolståndet som man istället smög in 'Jesu födelse' i det hela? Mycket smartare politiskt än att fortsätta försöka säga till t ex nordborna att 'nä, sluta blota nu, det är styggt. Eller ja, det är fel gudar, nu kan väl sluta iaf?' Haha, fan vad vi har hamnat långt från topic nu... Citera
Myssion Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Haha, fan vad vi har hamnat långt från topic nu... Hur tänker du nu? Är liknelsetalet större eller mindre än noll? Och där klev du över tröskeln till vad jag fattar ?? Ja, men hur stort (litet?) är liknelsetalet egentligen? Större eller mindre än: Gettysburgtalet? det intellektuella kapitalet? mentalet? åttiotalet? uttalet? åtalet? det dagliga talet? heavy metalet? distalet? fyrtalet? imaginära talet? tacktalet? kvartalet? Talibantalet? mantalet? bråktalet? mörkertalet? olyckstalet? nyckeltalet? irrationella talet? nyårstalet? sentimentalet? digitalet? Saltsjöbadsavtalet? Jag vill veta! Citera
pluntzky Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Den här tråden var nog roligare än skämtet från början Citera
Myssion Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Myssion vs. Verkligheten 0-2 Härligt, jag gillar att vara underdog! Citera
Animaniac Postad 11 Januari , 2006 Rapport Postad 11 Januari , 2006 Haha, fan vad vi har hamnat långt från topic nu... Hur tänker du nu? Det var nästan på väg att bli en seriös diskussion, men det gick över. Bra jobbat, blev nästan lite orolig där Citera
Recommended Posts