Gå till innehåll

EFTERLYSNING: Vad har hänt med Swede?


APC

Recommended Posts

han fick ju en hel massa stryk här på forumet på slutet innan hann drog, så det kan nog finnas många anledningar.

Hmmm, varför då?

Var själv borta 3 v i november så jag känner mig dåligt uppdaterad...

Har kikat på hans senaste inlägg men hittar inget som jag uppfattar som "stryk". Tråkigt om han inte hittar tillbaks hit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=272780&highlight=#272780

Klipp ur pressrelasen efter att Sweden vs Ken avgjordes i kväll

/ Jack

 

 

 

RUBRIK:

24-årig nattportier från Jönköping är folkets pokerman mot Ken Lennaárd

 

TEXT:

Söndag kväll avgjordes uttagningen ”Sweden vs Ken”, en pokerturnering även kallad ”Kill Ken”. Vinnare blev 24-årige Andreas Löf från Jönköping. Han får nu 100 000 kronor för att sätta sig och spela Heads Up mot pokerprofilen Ken Lennaárd.

 

Det var under oktober som Ken Lennaárd offentligt gick ut och utmanade hela Sverige. Under rubriken ”Stånga mig” erbjöd han 1,2 gånger pengarna för den som vågade spela öga mot öga med honom. 100 000 kronor krävdes för att spela. Men svaren dröjde. Efter ett par veckor var det ingen som nappat.

 

Då togs det ett initiativ till en insamling till buy-inen. Idén byggde på formeln: 250 spelare gånger 400 kronor = 100 000 kronor. Tillsammans skulle Sveriges pokerspelare dela på inköpet och skicka den spelare som vann en turnering.

 

Det är den turneringen som nu avgjorts inne hos U2Poker.com – en pokersajt grundad av Pokermiljonvinnaren Stefan Ekman. U2Pokers affärsidé är att skicka sina trogna kunder till ett ”pokerhotell” i Thailand, där de kan semestra och umgås med andra pokerspelare. Som en följd

av detta bestod andrapriset i turneringen av en resa till Pattaya, landets partyhuvudstad. Andrapriset vanns av Laszlo Varga från Malmö, med nicknamet Swede_ som därmed åker med U2Poker till Thailand under början av nästa år.

Men vann gjorde alltså Andreas Löf. Han jobbar till vardags som nattportier och har spelat poker på nätet under ett drygt år, men han lärde sig kortspelets hemligheter redan som barn. Andreas gillar att resa, träna och shoppa kläder, men Texas Hold’em är i dag den stora passionen.

 

En rolig detalj är att Andreas valde ett passande nickname inne hos U2Poker: AndyVsKen kallade han sig under turneringen. Nu väntar Andreas Löf spänt på att datum för livematchen mot Ken Lennaárd ska spikas.

 

Berätta hur det känns nu när du vunnit!

– ”Jag skrek som bara den när jag såg hans K8 mot min AK!”

Trodde du det när det var dags för finalbord?

– ”Ja, det är väl klart jag trodde att jag skulle vinna annars hade jag aldrig ställt upp från början.”

Vad avgjorde turneringen?

– ”Mina bluffar.”

Varför vann du?

– ”Helt klart överlägsen mot honom, jag tänkte att hans flyt tidigare i turneringen inte kunde hålla i sig.”

Vad tycker du om Ken Lennaárd?

– ”Intressant karaktär som även är en bra pokerspelare.

Kan du vinna mot honom?

–”Oh, ja - heads up är min bästa specialitet.”

Hur ska du fira detta?

– ”Jag är utbjuden på fest nu av polarna …”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha, underhållande läsning.

 

Jo, jag är nästan 2 meter :)

 

och ja, jag hade åkt på lite stryk på pokerbordet o tiltade bort en del.

 

Dock långt ifrån gulning.

 

Sanningen är den att jag sitter bakis i amsterdam just nu. Har tagit en längre paus från pokern. Tycker inte det är så kul som det var innan och har märkt att jag spelar extremt dåligt om jag inte tycker det är skoj.

 

Men jag skall börja plugga nu igen (filmkurs i malmö) så då kanske suget för att spela kommer igen.

 

Kommer nog bli lite mer aktiv här igen så snart jag har lämnat denna staden. Finns lite för mkt kul att göra i Amsterdam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha, underhållande läsning.

 

Jo, jag är nästan 2 meter :)

 

och ja, jag hade åkt på lite stryk på pokerbordet o tiltade bort en del.

 

Dock långt ifrån gulning.

 

Sanningen är den att jag sitter bakis i amsterdam just nu. Har tagit en längre paus från pokern. Tycker inte det är så kul som det var innan och har märkt att jag spelar extremt dåligt om jag inte tycker det är skoj.

 

Men jag skall börja plugga nu igen (filmkurs i malmö) så då kanske suget för att spela kommer igen.

 

Kommer nog bli lite mer aktiv här igen så snart jag har lämnat denna staden. Finns lite för mkt kul att göra i Amsterdam.

 

Självklart kommer du att tycka att det är sanslöst kul att spela poker igen så -fort- du sätter dig vid något som liknar studier. Jag menar, plugga kontra spela poker, vad är roligast?

sitta på coffeeshops i amsterdam eller spela poker, vad är roligast?

 

Jag vet svaret på båda och utifrån det så känns det ganska så solklart varför det är som det är just för stunden ;)

 

(med reservartion för att jag kan ha fel på varenda sak)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha, underhållande läsning.

 

Jo, jag är nästan 2 meter :)

 

och ja, jag hade åkt på lite stryk på pokerbordet o tiltade bort en del.

 

Dock långt ifrån gulning.

 

Sanningen är den att jag sitter bakis i amsterdam just nu. Har tagit en längre paus från pokern. Tycker inte det är så kul som det var innan och har märkt att jag spelar extremt dåligt om jag inte tycker det är skoj.

 

Men jag skall börja plugga nu igen (filmkurs i malmö) så då kanske suget för att spela kommer igen.

 

Kommer nog bli lite mer aktiv här igen så snart jag har lämnat denna staden. Finns lite för mkt kul att göra i Amsterdam.

 

Självklart kommer du att tycka att det är sanslöst kul att spela poker igen så -fort- du sätter dig vid något som liknar studier. Jag menar, plugga kontra spela poker, vad är roligast?

sitta på coffeeshops i amsterdam eller spela poker, vad är roligast?

 

Jag vet svaret på båda och utifrån det så känns det ganska så solklart varför det är som det är just för stunden ;)

 

(med reservartion för att jag kan ha fel på varenda sak)

 

:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...