Gå till innehåll

NLT - AKo och FI ställer in på flop


Recommended Posts

***** Hand History for Game 3336139767 *****

$25 NL Texas Hold'em - Sunday, January 08, 12:52:04 EDT 2006

Table Table 82060 (6 max) (No DP) (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 6: maskrosen_ ( $34.05 )

Seat 2: GuMmMbY ( $19.30 )

Seat 3: besiktning ( $20.55 )

Seat 4: dossmiller ( $18 )

Seat 5: shotcalla32 ( $20.30 )

dossmiller posts small blind [$0.10].

shotcalla32 posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to maskrosen_ [ As Kh ]

maskrosen_ raises [$1].

GuMmMbY folds.

besiktning calls [$1].

dossmiller raises [$1.65].

shotcalla32 folds.

maskrosen_ calls [$0.75].

besiktning calls [$0.75].

** Dealing Flop ** [ 7s, Kd, 6h ]

dossmiller is all-In [$16.25]

 

 

Jag träffar TPTK och dossmiller som är före mig ställer in shortstacked. Har ingen read på denna kille då jag multitablar. Som jag ser det är den enda troliga hand med tanke på preflop spelet KK eller AA. Att han skulle göra ett sådant move med topset är väl knappast troligt men kanske med AA. Att jag sedan har en spelare bakom mig komplicerar ju situationen en aning men det är väl föga troligt att han ska calla 2 st allin.

 

Vad tror ni om denna hand? Fold eller call?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad man ganska ofta kan se är hur fisken t.ex. höjer/bettar lite när han tror han har bäst hand och om sedan flopp/turn/river innebär scarecard/scarecards så agerar han istället kraftfullt nu... som om han skulle kunna ställa allt till rätta genom att betta kraftigt nu, trots att kanske redan är för sent. Är det bara jag som ser detta beteende med jämna mellanrum?

 

Jag skulle ha synat. Har man bäst hand sitter man nöjd. Har man sämst hand skriver man så många elaka fraser man kan i chatten om vilken idiot vederbörande är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här ska du oxå ställa dels för att syna honom och dels för att slå ut dom bakom dig.

 

Tänkbara händer på fi:

 

AA-TT

AK/KQ/KJ

 

det är 2 av dom som slår dig!! nämligen AA och KK med så bred HD är det bara att syna. Säker på att det är ev att syna här. Sätter fö fi på QQ/JJ som lackade ur över att det kom överkort på floppen. Att du inte höjde tillbaka på floppen tar han nog som att du inte har en jätte stark hand så han vill jaga ut dig och slippa se fler överkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkbara händer på fi:

 

AA-TT

AK/KQ/KJ

 

 

Någon form av rationalitet borde det väl ändå finnas även på denna nivån? Inte spelar väl snittspelaren så uselt ens på denna nivå? Diverse synade bet och preflop reraisar och han vräker in rubbet med exempelvis TT i detta läge? Verkar ju helt absurt att sätta honom på den handdistrubitionen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkbara händer på fi:

 

AA-TT

AK/KQ/KJ

 

 

Någon form av rationalitet borde det väl ändå finnas även på denna nivån? Inte spelar väl snittspelaren så uselt ens på denna nivå? Diverse synade bet och preflop reraisar och han vräker in rubbet med exempelvis TT i detta läge? Verkar ju helt absurt att sätta honom på den handdistrubitionen...

 

Skrev tänkbara händer ;)

Skrev inte procentuell chans för varje hand, får väl göra en djupare analys:

AA 3 kombinationer, 6%

KK 3 kombinationer, 6%

QQ 6 kombinationer, 12%

JJ 6 kombinationer, 12%

TT 6 kombinationer, 12%

AK 9 kombinationer, 18%

KQ 12 kombinationer, 24%

KJ 12 kombinationer, 24%

Totalt: 51 kombinationer

 

Avrundade uppåt så blev 114% totalt men ger en finger visning.

risken att du är slagen är med andra ord ca 12% medans chansen att du vinner ca 88%. Om fi är en tight spelare så får man gissa att chansen att han har AA/KK är det dubbla dvs 24% kanske så högt som 40% men inte att jag sätter chansen över 50% (då måste han vara ubertight och det borde han märkt). Så har du inte en read att fi är ubertight så syna.

 

Om vi bortser från JJ/TT och KJ så är totalt antal kombinationer 33 st och chansen/risken att han har AA/KK 6/33 dvs 18%, om han är tight kan vi dubbla risken och den stiger till 36% så det är fortfarande ok syna.

 

Klargjort det hela lite extra nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avrundade uppåt så blev 114% totalt men ger en finger visning.

Hur lyckades du med de avrundningarna? Det blir ju över en procent till varje kategori och du verkar avrunda till närmsta hela procent.

Om vi bortser från JJ/TT och KJ så är totalt antal kombinationer 33 st och chansen/risken att han har AA/KK 6/33 dvs 18%, om han är tight kan vi dubbla risken och den stiger till 36% så det är fortfarande ok syna.

 

Klargjort det hela lite extra nu?

 

Det jag har svårt för att förstå är hur du kom fram till de specifika händerna i handdistrubitionen. En spelare som är beredd att ställa in med så pass mycket mer i stacken än vad som ligger i potten med QQ borde väl inte ha några större tveksamheter över att spela de händer som skulle trissat på den brädan efter detta preflopspel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lyckades du med de avrundningarna? Det blir ju över en procent till varje kategori och du verkar avrunda till närmsta hela procent.

 

Råkade missa att räkna med 6 kombinationer så det ska vara 57.

 

Angående trissa (66/77/KK) räknade jag inte med dom pga hans re-raise pre.

 

Men du har helt rätt med dom kombinationera så stiger risken att han är slagen men anser fortfrande (utan att ha räknat) att risken att dom har någon av dom händerna är under 50%. Samtidigt om han är så "lös" att han spelar 66/77 efter pre actionen så sjunker risken för AA/KK.

 

Skulle vara intressant att se resultat av handen

 

oavsett nivå är detta en instasyn

 

Vad betyder detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är varför han riskerar hela sin stack för att vinna en minimal pott. Det känns som att folk som spelar så vill att du ska calla just av den anledningen. Men han hade väl troligtvis inte raisat preflop med K6, K7, 66, 77 eller 67. Han kan ju ha essen eller kungarna, men kungarna är ju inte så troliga. Så vi säger överpar. JJ eller nåt. Nu vill jag ha facit :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är varför han riskerar hela sin stack för att vinna en minimal pott. Det känns som att folk som spelar så vill att du ska calla just av den anledningen. Men han hade väl troligtvis inte raisat preflop med K6, K7, 66, 77 eller 67. Han kan ju ha essen eller kungarna, men kungarna är ju inte så troliga. Så vi säger överpar. JJ eller nåt. Nu vill jag ha facit :D

 

 

Det är inte 100/200 han spelar, folk bluffar ofta för minimala potter på lägre nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Frågan är varför han riskerar hela sin stack för att vinna en minimal pott."

 

Om vi sätter oss ner på ett 25$ NL-bord och spelar i två timmar så har vi sedan tillräckligt med liknande frågor att ställa ang. diverse idiotiska moves för att skriva en bok lika tjock som Super System. Oavsett vad han har är han ju en dåre... det visar han tydligt med sitt spel. Vi får helt enkelt spela vår egen hand och ställa in vår sura deg.

 

jacobmal: Hur ska man göra på ett 40/80-bord då? Där måste det väl ändå vara annorlunda..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...