Gå till innehåll

Expekt Online SM 18/10!

Recommended Posts

Postad

jag tror jag åkte först av oss alla, 693 plats blev det. Åkte på AK mot A6. Det var jag som spelade som ett arsle, höjde bara 3xBB preflop så snubben med A6 tyckte väl det var värt att gå med. Floppar två par och I'm out...Han sitter först o bettar, o jag reraisar, han går allin. Jag KAN inte släppa mitt fina top pair med K kicker. Fan vad dum i huvet man kan va ibland...

• Svars 156
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Jag tycker iofs du ska trycka all in pre-flop där och kanske plocka upp 1200, men jag hade ju callat ändå så resultatet hade blivit detsamma.

jag tycker det är fel att bara försöka vinna blindarna med en så stark hand som A-Ks.jag tycker man ska limpa in med sina bästa händer mot blindarna. och försöka se floppen med en bet och hoppas på en bra flopp.träffar floppen så försöker man verka som man inte har något och kanske plocka upp en stor pott på någons bluff.missar floppen så har det ju bara kostat en bet.och så betyder ju inte det att man inte kan plocka hem pottern mot blindarna ändå.hade jag däremot haft två medelmåttiga kort på handen så hade jag givetvist höjt och förökt plocka blindarna.

på samma sätt tycker jag nog att det var fel av dig att höja så mycket med KK,vilket jag antar att du gjorde för att slå ut fältet och plocka in 1200 eller 1800 eller vad det nu var.jag tycker den handen är värd att försöka dra in lite mer med mot 3 motsåndare varav small och big blind.

men du slog ju ut mig så jag kanske ska vara tyst :)

Det där är alldeles för passivt turnerningsspel med de här blindsen i förhållande till stackarna.

Du satt med 6k och jag med 9k. Blinds var 400/800. Du har alltså 7.5 bb i din stack. Med AKs finns inget att tveka på. In med degen. Det är fortfarande en draghand som behöver träff för att stå och du vill köpa bort låga par som 2-6. In med degen, foldar alla gör du 20% avkastning och har då 9bb. Synar någon har du en bra chans att dubbla upp.

Jag fick 2 callers mot mig samt sb som callade. 2400 låg då i potten och jag har KK. Jag höjer 3000 till 3800. Jag plockar gärna potten där och ökar upp min stack med 30% utan risk att bli utslagen. Erat spel i sena positioner med bara limp tyder inte på AA i det här skedet i turneringen. Så som sagt I det här skedet av turnerningen plockar jag gärna upp 2400 som ligger i potten. Även om jag har KK. Jag vill inte spela för passivt för att få med en hand som Ax.

Postad

Efter 40 min spel stängdes mitt nät ner, efter en halvtimmes pillande fick jag köra hem till en kompis i andra änden av stan och spela vidare med den lilla stack som var kvar.

Lyckades jobba upp mig till ca 2500 från ca 800.

Jag åkte ut på 205:e plats, fick KK går all-in 2500 Fysikern synar med AQ off och träffar A på floppen :D

Postad

Garttis till alla POKERFORUM.nu-are som tog sig till SM-finalen och ännu större grattis till er som landade ITM! :D

Skulle ha postat redan igår, men tyvärr så kom jag inte åt forumet under gårdagen! :(

- QoS

Postad

Jag kom inte ITM, strax utanför på en 128:e plats :(

Som tur var blev jag bästa spelare på Sport och Spelchatten på Dagens Industri och fick bonuspriset på $200 från Expekt insatta på mitt konto :D. Lite plåster på såren i allafall! ;)

Postad

Jag kom 2:a och fick hela $50 ;)

Jag kom inte ITM, strax utanför på en 128:e plats :(

Som tur var blev jag bästa spelare på Sport och Spelchatten på Dagens Industri och fick bonuspriset på $200 från Expekt insatta på mitt konto :D. Lite plåster på såren i allafall! ;)

Postad

Grattis till alla som kom ITM, själv åkte åkte jag som 174:a. Satt med short stack och lyckades få AK, går all in och blir synad av Q2s, turnen gav mig en K men rivern visade boardens tredje ruter och jag var history.

Någon som siktar mot Nordiska nu?