Gå till innehåll

Expekt Online SM 18/10!


Permit

Recommended Posts

  • Svars 156
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tycker iofs du ska trycka all in pre-flop där och kanske plocka upp 1200, men jag hade ju callat ändå så resultatet hade blivit detsamma.

 

jag tycker det är fel att bara försöka vinna blindarna med en så stark hand som A-Ks.jag tycker man ska limpa in med sina bästa händer mot blindarna. och försöka se floppen med en bet och hoppas på en bra flopp.träffar floppen så försöker man verka som man inte har något och kanske plocka upp en stor pott på någons bluff.missar floppen så har det ju bara kostat en bet.och så betyder ju inte det att man inte kan plocka hem pottern mot blindarna ändå.hade jag däremot haft två medelmåttiga kort på handen så hade jag givetvist höjt och förökt plocka blindarna.

 

på samma sätt tycker jag nog att det var fel av dig att höja så mycket med KK,vilket jag antar att du gjorde för att slå ut fältet och plocka in 1200 eller 1800 eller vad det nu var.jag tycker den handen är värd att försöka dra in lite mer med mot 3 motsåndare varav small och big blind.

 

men du slog ju ut mig så jag kanske ska vara tyst :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar!

 

Just nu känns det lite småbull med tanke på hur man förlora men imorgon när man vaknar känns det skönt och vunnit 2649$.

 

Blindsen var grymt höga och när man har 4BB UTG o hittar AT kände jag mig tvungen o ställa in. Får syn av A9 i BB som stekte länge innan han syna, sen sätter han stegen.

 

Var skoj som fan ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag menade att när du ställde in, och hela bordet va kvar att agera, kände du dig säker på att bara typ BB skulle syna, om ens någon, det va ju trots allt några tusen kr mellan din plats och nästa. Gjorde du det för att du kände att det va dags att göra något om du skulle ha chans på segern eller kände du att det va ett bra läge att satsa på bara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde inte att jag skulle få syn och om så hoppades jag på en coinflip. Dvs typ syn av 99 och mindre. Ansåg att risken var mindre att någon skulle ha en 66-34 hand mot mig än vad min chanser skulle vara och få smaka blindsen för att få spela en orbit till.

 

Nu blev det ju nästan ett dröm scenario, får syn av BB som har mindre stack än mig, skillnaden mellan 7 och 8 var 1152$. Vidare så har BB A9 vilken jag dominerar med min AT vilken är en 66% favorit. Nu vann de 33% och jag hade 7k efter postat bigblind får 57 och torskar mot Q9 eller något sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju så dåligt spel så man mår illa på slutet av dansken och Vilja. Heads upen kan vi bortse från, men den här handen hände när det var typ 6 kvar.

 

Vilja är tvåa i chips och höjer 180k med KQs (6 BB!!!!!), dvs mer än hälften av sin stack. Dansken som är chipleader reraisar allin med ATo och såklart måste Vilja syna.

 

Viljas tänker ju uppenbarligen syna allin, alltså borde det vara bättre att gå allin direkt om han vill sno blinds. Som han spelade nu verkade det som han ville ha syn med sin KQs!

 

Dansken reraisar allin när Vilja redan är potcommited. Tror han att han har bästa handen när 2:an, som BORDE vara rädd för att åka ut, raisat mer än hälften av sina chips??? Ja, nu visade det gick att han hade det.

 

Någon som tycker det här är bra spel får gärna förklara hemligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...