Gå till innehåll

NLT - SH, Synlig triss


Recommended Posts

Ett exempel Helge!

2-3 spelare limpar, även jag på BB med J :heart: 8 :spade:

Flopp: 6 :club: J :spade: J :diamond:

 

Om någon annan har träffat trissen, så brukar handen ofta gå till ALL IN.

Hur brukar ni spela den om ni känner att någon annan har samma triss? Finns fold på kartan eller är det bara att trycka in allt om det behövs? Jag förlorar ofta sådana potter, antingen har de träffat kåken eller så har de en högre kicker.

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte alls de brukar vara så svårspelade. Dels gäller det att direkt inse att du inte kommer att ta nåns inköp med en sån hand, särskilt inte om ingen höjt preflop. Sen måste du mer än vanligt tänka på vad din motståndare ser och vad du tror att han tror att du har. Om han är väldigt villig att committa mycket pengar så har han ofta 1, en bättre knekt än din, eller 2, redan båten.

 

Finns fold på kartan? Helt självklart gör det det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betta ut på floppen och blir du höjd återhöj, ställer fi här så måste han få cred för en bättre hand.

 

Om floppen dock varit 688 så är det bara att köra på, varför? Jo för att folk för det mesta spelar kopplade kort och tänkbara händer är 87, 98 och båda slår du, dock finns risken att någon sitter med A8 men den borde höjt pre tycker man. OCh nej jag är inte ubersmart och kommit på detta själv utan läst i SS.

 

Jag har själv som vana att betta ut i tidig pos när jag floppar synlig triss då det blir svårt att läsa mig eftersom dom flesta checkar och sedan går igång på turn. En annan fördel med detta är att om du flopppar två-par på parad flopp så kan du ibland driva ut högre PP som sätter dig på triss eftersom du brukar betta dom.

Självklart måste du variera dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...