Gå till innehåll

Cosmopol Swedish Open 13-17 oktober!


Rockpile

Recommended Posts

Var finns liveuppdateringen av resultaten från "Poker-SM"?

 

Tar man sig friheten att arrangera SM, så skall man åtminstone se till att det blir någorlunda proffsigt skött.

 

Vi är många ute i landet som har polare som spelar och vi är intresserade hur det går.

 

Vad hände t.ex. i Fixed Limit i natt?

 

Självklart skall det finnas löpande liveuppdatering - allt annat är ju bedrövligt!

 

* RP och flytt till Resultat - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalla det inte SM - SM går som alltid i november och arrangeras av Klubben

 

Vad ger er ensamrätt? Cosmos SM är mer SM än erat med tanke på att eran tävling är långt ifrån lika öppen.

 

Hur är det egentligen med rätt att kalla ting för svensk mästerskap. Ska man inte ha något typ av tillstånd eller så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skit samma!

 

Det viktiga här är att om man nu pretenderar på att göra nåt stort och rejält och eventuellt lägga beslag på begreppet "SM i poker", så ska man väl ändå se till att sköta det proffsigt.

 

Varenda tennistävling eller golfmästerskap har ju liveuppdatering över hur tävlingen utvecklar sig.

 

Det är ju för fan så himla uppenbart att det finns ett intresse utanför de hundratal som spelar som man måste tillfredställa - ähh, va! Jag blir så trött!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ger er ensamrätt? Cosmos SM är mer SM än erat med tanke på att eran tävling är långt ifrån lika öppen.

 

Hur är det egentligen med rätt att kalla ting för svensk mästerskap. Ska man inte ha något typ av tillstånd eller så?

 

A) Jag är inte inblandad - alltså inte "eran"

B) SM har en snart 30-årig tradition. Det ger den tävlingen ensamrätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker ett SM ska vara öppet för alla med enda kriterium att endast svenska spelare tillåts. Dessutom tycker jag ett SM ska arrangeras så att det är dealers på varje bord. Det blir ju lätt tyvärr som boxningsorganisationerna där alla hittar argument för att just deras mäskerskap är det enda riktiga.

 

Tror tyvärr att ett riktigt SM bara skulle kunna anordnas av Cosmopol för att få SM status (pga där kan tävlingen vara helt öppen för alla). Dock tror jag nog att tävlingen på Klubben är bättre arrangerad som det är nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror tyvärr att ett riktigt SM bara skulle kunna anordnas av Cosmopol för att få SM status (pga där kan tävlingen vara helt öppen för alla).

Ursäkta, men hur kan du komma på tanken att cosmo skulle klara av att arrangera ett SM som är öppet för alla.

Cosmo har ju satt ett tak på antalet deltagande spelare.

Så länge det taket finns så tycker jag inte ens att de har rätt att kalla det för swedish open.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror tyvärr att ett riktigt SM bara skulle kunna anordnas av Cosmopol för att få SM status (pga där kan tävlingen vara helt öppen för alla).

Ursäkta, men hur kan du komma på tanken att cosmo skulle klara av att arrangera ett SM som är öppet för alla.

Cosmo har ju satt ett tak på antalet deltagande spelare.

Så länge det taket finns så tycker jag inte ens att de har rätt att kalla det för swedish open.

 

Det måste ju finnas någon typ av gräns. Först till kvarn helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ger er ensamrätt? Cosmos SM är mer SM än erat med tanke på att eran tävling är långt ifrån lika öppen.

 

Hur är det egentligen med rätt att kalla ting för svensk mästerskap. Ska man inte ha något typ av tillstånd eller så?

 

A) Jag är inte inblandad - alltså inte "eran"

B) SM har en snart 30-årig tradition. Det ger den tävlingen ensamrätt.

 

As you wish, master!

Har du en länk till gamblingnews som du pratar om...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta, men hur kan du komma på tanken att cosmo skulle klara av att arrangera ett SM som är öppet för alla.

Cosmo har ju satt ett tak på antalet deltagande spelare.

Så länge det taket finns så tycker jag inte ens att de har rätt att kalla det för swedish open.

 

Som läget är nu så kan vi alltså vara överens om att ingen kan arrangera ett SM som är öppet för alla. Inte Cosmo, inte Klubben, inte Expekt ;)... För vem har möjlighet/plats att ta in alla som vill spela ett SM. Säg att 500 skulle vilja spela. Var finns den platsen och organisationen? Nån stans måste man nog sätta en gräns.

 

Tyvärr är vi nog långt ifrån att kunna göra ett SM i miniatyrklass med WSOP där "alla som vill och kan får spela". Förhoppningsvis kan det bli i framtiden om poker fortsätter växa som det gör nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en länk till gamblingnews som du pratar om...?

 

Eftersom Ghostic är en klåpare när det gäller datorer så finns sajter registrerarde men inte kopplade till rätt adress.

 

Här ligger det så länge

http://webnews.textalk.com/se/view.phtml?id=1296

 

 

 

 

Hur menar du då?

Precis vad jag säger. Pokerförbundet (som finns registrerat) skulle kunna dra in en del flis genom att utse sig själva som arrangörer och sedan sälja rättigheterna - eller något. Dock inget jag tänker gå in på mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man sätter ett tak på 150 deltagare är det lika bra att höja buyin till en nivå där man landar på ungefär det deltagarantalet även om man inte skulle ha tak. Det hade nog inte varit lika mycket klagomål om man döpt tävlingen till Cosmopol Open. Just Swedish Open är ett väldigt ambitiöst namn.

 

EDIT: Om man råkar sätta buyin så högt att man inte fyller platserna kan man ju alltid sätta in extra satelliter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis vad jag säger. Pokerförbundet (som finns registrerat) skulle kunna dra in en del flis genom att utse sig själva som arrangörer och sedan sälja rättigheterna - eller något. Dock inget jag tänker gå in på mer.

 

Vilka har rätt att kalla sig pokerförbundet? Vilka har utsett dem och vilka är det de företräder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...