Juggernaught Postad 7 Januari , 2006 Rapport Postad 7 Januari , 2006 NL 0.25/0.50. 6-handed Har hunnit spela ca 4-5 händer, så jag har ingen direkt read på spelarna vid bordet. Medelstack på ca 20-25$ hos dom flesta. Hero har position på knappen och hittar 2,2. Tar en syn här och ser om man kan träffa ett set, skulle någon blind sedan höja så ligger nog en fold nära till hands. Utg call Hero call SB call BB check Flopp 3d,2c,Js Pot 2$ SB bet 1$ BB call 1$ Utg fold Hero raise till 4$ BB fold SB call Turn Ad SB bet 4,50$ Tänker här att han kanske sitter på AJ, eller nåt som KJd, och vill inte ge han rivern billigt. Hero re-raise 4.50$ + 11$ vilket är att sätta SB all in. SB call (han synar direkt) River 7c SB wins pot 42$ with a straight 4d5c Vart jag helt ute o cyklade med mitt spel? Skulle jag raisat mer, skulle jag bara synat hans bet på turn....? Några ideér? Det jag har mest funderingar om är mitt spel på floppen som såg rätt ofarlig ut. * RP, la till "NLT", osynliggör resultatet - QoS * Citera
noname13 Postad 7 Januari , 2006 Rapport Postad 7 Januari , 2006 att sätta ngn all in är inget större hot i CG som jag ser det bara att köpa in sig igen, jag skulle nog inte höjt så kraftigt folk spelar ju vad som helst på dessa bord sen fick han komma in billigt , sen vet jag ju inte hur han spelat innan ifs. jag skulle väl gjort samma fast inte höjt så kraftigt, men på rivern hade jag nog satt honom all in ändå. Citera
dlinder Postad 7 Januari , 2006 Rapport Postad 7 Januari , 2006 Alldeles utmärkt spel, där kommer du inte undan. Citera
cOP Postad 7 Januari , 2006 Rapport Postad 7 Januari , 2006 känns inte som höjningen på turn spelar någon roll när han är så shortstacked. du kommer ju spela om allt han har på river i vilket fall. svårt att se stegen mot en så kort stack imo. Citera
psatiw Postad 7 Januari , 2006 Rapport Postad 7 Januari , 2006 Tycker faktiskt att det luktar just den handen, och att han hoppas att du har ett bra ess eller nåt, men det finns ju ändå ingen chans att man kan lägga settet där. Dessutom är du ju aldrig helt död mot en stege inför rivern. Att folda set gör bara fiskar. Citera
Bernt Postad 7 Januari , 2006 Rapport Postad 7 Januari , 2006 Tycker faktiskt att det luktar just den handen, och att han hoppas att du har ett bra ess eller nåt, men det finns ju ändå ingen chans att man kan lägga settet där. Dessutom är du ju aldrig helt död mot en stege inför rivern. Att folda set gör bara fiskar. som jag! Citera
lill-z Postad 7 Januari , 2006 Rapport Postad 7 Januari , 2006 Det är svårt att komma undan med smygtrissen, du spelar handen bra bara otur att han satte draget Citera
iller Postad 7 Januari , 2006 Rapport Postad 7 Januari , 2006 Tar en syn här och ser om man kan träffa ett set, skulle någon blind sedan höja så ligger nog en fold nära till hands. Om någon av mörkarna höjer är det en lätt syn om inte omslaget är till typ $4 eller mer. Postflopspelet ser bra ut. Möjligtvis att du kunnat höja till 5 istället för 4 på floppen men det är en petitess som inte gör någon direkt skillnad. Citera
Bernt Postad 7 Januari , 2006 Rapport Postad 7 Januari , 2006 som jag! Och jag! a just det! Läste den... Skulle nog inte lagt mig där faktiskt Citera
psatiw Postad 7 Januari , 2006 Rapport Postad 7 Januari , 2006 a just det! Läste den... Skulle nog inte lagt mig där faktiskt Mjaoao, det kan se ut som en dålig läggning, men det är ett EV+ spel i längden. Jag hade bara otur just den där gången. Eller nåt. Citera
Lolle Postad 7 Januari , 2006 Rapport Postad 7 Januari , 2006 Bra spelat helt enkelt, även om det verkligen kändes som han satt på 45 så är det helt rätt. psatiw, och du ska kalla mig weaktight, vet nu hur jag ska få dig att folda set när du vill visa att du kan lägga i rätt lägen, samma sak när du sitter på kk på brädan kqq7 Det ser inte bara ut som en dålig läggning, helt värdelös är den Edit: Speciellt då du vet jag är weaktight så kan jag bara sitta med QQ i det läget Citera
Recommended Posts