Gå till innehåll

Spela FL för att lära sig NL?


jackbalsam

Recommended Posts

Jag har spelat poker sen i april och under den tiden nästan bara spela NL hold em. Nu har jag suttit och kollat på högsta FL-borden på expekt. I FL så är det helt klart fler gånger det går till showdown så det är intressant att se vilka kort som vinner i snitt när det är exempelvis tre eller fyra spelare. Det är ofta potter vinsn med high card till exempelvis (kan vara mot ett drag i det läget i och för sig).

 

Hur som helst till min fråga. Kan en NL-spelare lära sig något av att spela FL för att få en bättre bild av hur bra händer man oftast vinner på med ett visst antal spelare?

 

Självklart är jag medveten om att korten värderas olika i FL och NL eftersom du exempelvis inte kan få lika bra betalt när du träffar ditt drag i FL som i NL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du har en poäng där, det är säkert nytigt att få se en massa showdowns under sin lärotid. Lärorikt att kunna analysera hur spelarna har agerat under händernas utveckling från starthand till river. (Det ser jag också som ett argument för Pokerspel på datorn, även om det är osäkert hur korrekt analysen blir när motspelarna inte är verkliga.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur som helst till min fråga. Kan en NL-spelare lära sig något av att spela FL för att få en bättre bild av hur bra händer man oftast vinner på med ett visst antal spelare?

Jag tror faktiskt att man mest lär sig dåliga vanor från fixlimit till no-limit och tvärtom.

 

Däremot är det bra att lära sig båda spelen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det roligaste är att se en snubbe spela NL holdem som om det vore turneringsgame :P

Nej, det roligaste är att se någon spela turneringsfinal som det vore fixlimit fullbord. Fold, fold, fold, fold, fold, fold, miniraise typ. Jag tror att det är svårare att hitta något annat enskilt misstag i poker som är dyrare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...