Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

NL 1/2 kr cashgame, handen utspelar sig i lumpen för drygt 3 veckor sen. Suttit och funderat på den här länge och nu kom jag äntligen ihåg att skriva ner den. Ingen av dem jag spelar mot är ens i närheten av att vara kompetenta spelare. Vi sitter 5 vid bordet och jag plockar upp 98s i CO, och det foldas fram till mig.

Hero: 100kr

Button: Xkr

SB: 35kr - Extremt lös-passiv spelare. Han spelar det mesta och kan syna potbet på river tom och säga "Det är bara pengar", true story :). Han har donerat pengar till mig.

BB: 100kr - Ett typexempel på "Jag tittar på poker på TV och tror att jag är bäst i världen"-mentaliteten. Skulle väl säga att han är semilös-semipassiv. Otroligt irriterande att spela med förövrigt, han ska rabbit-hunta hela tiden och sitta och vara uppenbart irriterad när han foldat en hand som skulle blivit ett monster.

MP: Xkr

MP fold

Hero (:9s::8s:) höjer till 8

Button fold

SB synar

BB synar

I efterhand är det väl inte så smart att höja med 98s här, speciellt med den imagen jag har vid bordet. Bara jag som höjer preflop, alltid med 8. Och till slut synar dem mig med vad som helst.

Flop: :Ts::7c::2d:

SB checkar

BB checkar

Hero betar 15

SB går allin med 27

BB synar

Hero ?

SB kan sitta med vad som helst här, stört sannolikhet är att han har en 7:a. BB synar, vilket gör mig lite orolig, möjligtvis T?

Postad

Är inte säker på att jag får ett gratiskort på turn om jag bara synar. Vet heller inte om jag kan få honom att släppa en tia. Just därför jag tycker att det här beslutet är väldigt svårt.

Postad

Här får du fina odds att syna så det tycker jag du ska göra.

Ser ingen poäng med att raisa i och med att BB verkar väldigt sugen på att se resten av korten, möjligtvis slowplayar han ett set? Dessutom lär du inte frigöra någa outs även om du får bort honom och du leder knappast med 9-high mot shortstacken, en raise är helt enkelt superfel.

Postad

Visst får jag fina odds för att syna. Du säger att jag inte frigör några outs om jag får BB att lägga sig. Jag får ju 6 extra outs om min read på SB är rätt. I nuläget har jag 8 outs, får jag bort BB och SB har en 7:a eller sämre köper jag mig 6 outs till.

Postad

Hero går allin med 77

BB synar

BB visar :Ac::Th:

SB visar :5s::5d:

Turn blank, river blank. :oops: Usch så illa, är inte stolt över den här handen alls. Skulle tagit synen och hoppats på ett gratiskort på turn.