Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan!

Jag heter André och är 20 år gammal.

Jag har spelat poker i ungefär ett år. Jag började att spela med en bankrulle på 50 dollar och spelade till en började sit and goes för 5 dollar. Jag övergick dock snabbt till att spela cashgame 0,5/1 full ring. När ett halvår gått med inte allt för bra resultat så började jag spela short handed istället och upptäckte att det var mycket roligare och att det dessutom gick bättre! För närvarande har jag 1000 dollar som bankrulle och tänkte snart gå över till 1/2 6-max på Party.

Just nu spelar jag på eurobet på grund av en bonus men kommer att byta till partypoker då jag inte riktigt gillar eurobet.

I den här dagboken kommer jag att skriva om mitt spel, händer jag funderar på mm.

Jag känner att jag har mycket att lära om poker och tror att en sådan här dagbok kan hjälpa mig att förbättra mitt spel.

Postad

Alltid roligt med flera FL SH dagböcker, lycka till.

Se till att läsa dem andra FL SH dagböckerna, där lär man sig massor.

DAGBOK: bzkt kör på FLT SH 1/2

DAGBOK: Morberg ger 5/10 FLT SH en chans

DAGBOK: Gyre skiter i 5/10, fortsätter på 3/6, igen.

DAGBOK: omduvoresomjag nystartar FLT SH 2/4 & 3/6

DAGBOK: Sactodian utvecklar SH FL

DAGBOK: Spinky grindar FLT SH 5/10, sikte på 10/20

Säkert missat någon.

EDIT: Uppdaterad med dem jag missade.

Postad
Säkert missat någon.

Sactodian och spinky skriver också dagbok (även om det var ett tag sen sist). Kul att det börjar bli ordentligt med drag runt FL, ett tag var det ganska dött.

Lycka till anegym!

Postad

Jag har nu spelat kanske fyra timmar på 1/2 och det har gått riktigt illa.. minus 70BB :( Det värsta är att jag inte tycker jag spelat dåligt. Det känns dock tungt att en sådan här dålig period ska komma just när man går upp en nivå...

Den senaste timmen var spelade var riktigt tung...

floppade färg en annan floppade högre färg.. Floppade triss blev utdragen på rivern av hålstegdrag... Sådant svider.

När ni går upp i nivå hur mycket ska ni då gå back innan ni går ner igen? Jag funderar på att spela några timmar på 0,5/1 nu för att få tillbaka självförtroendet.

Postad
När ni går upp i nivå hur mycket ska ni då gå back innan ni går ner igen?

Jag satte personligen upp 100BB för mitt senaste skott på nivån över vilket jag kände som ganska lagom. Jag backade drygt 100 BB (men jag hade då gått något plus först) innan det vände. Det var mycket påfrestande att gå så mycket back - särskilt som jag visste att jag spelade bra.

Jag gjorde några förändringar i spelet: spelade lite tightare, ffa från tidig position. Försvarar inte min BB så mycket (skickar T7o numera mot steal) och försöker allmänt undvika tveksamma situationer. Att spela på enbart ett bord i taget har jag gjort hela tiden.

rambler har skrivit några andra tips på att minska variansen i min dagbok, de hjälpte mig en hel del.

Jag funderar på att spela några timmar på 0,5/1 nu för att få tillbaka självförtroendet.

Saknar du självförtroende ska du absolut tillbaks till 0,5/1 och gruppera om tills du känner dig redo igen.

• Skapa nytt...