Svinto Postad 13 Oktober , 2004 Rapport Postad 13 Oktober , 2004 Bord: 0.25-0.5 FL på prima, 9 spelare. Det är cirka fem minuter in i matchen och jag har inga som helst reads. Preflop: Jag floppar KK UTG och open-raisar. UTG+1 synar, MP re-raisar, knappen synar, BB synar och jag synar. Skulle nog ha cappat om jag bara varit varm i kläderna. Floppen: 4A3 rainbow. Jag gick igenom mina alternativ. Alla former av check-call gick bort. Check-raisa om det bara handlade om ett bet och annars folda kändes som en möjlighet. Jag bestämmer mig istället för att betta och se vad som händer. UTG+1 synar, MP höjer, knappen och BB synar. Nu är jag helt övertygad om att jag är slagen, så jag foldar. Borde jag ha satsat på check-fold/raise istället? Problemet är ju att jag inte vet nånting om spelarna. Turn + river: J8. Det höjs och synas helvilt, ingen lägger sig och knappen tar hem potten (30.5 BB) med AT. Övriga spelares kort: UTG+1: KK MP: A4s BB: 66 Citera
Papa Kubo Postad 13 Oktober , 2004 Rapport Postad 13 Oktober , 2004 Om flera spelare vid ett tomtebord är med och slåss och det varit mycket action preflop kan man så gott som alltid dumpa KK om floppen innehåller ett ess. Citera
Hjort Postad 13 Oktober , 2004 Rapport Postad 13 Oktober , 2004 Preflop: Jag floppar KK UTG och open-raisar. UTG+1 synar, MP re-raisar, knappen synar, BB synar och jag synar. Skulle nog ha cappat om jag bara varit varm i kläderna. Ja det skulle du, du förlorar jättemycket EV på att inte lägga in ett extrabet mot fyra motståndare. Floppen:4A3 rainbow. Jag gick igenom mina alternativ. Alla former av check-call gick bort. Check-raisa om det bara handlade om ett bet och annars folda kändes som en möjlighet. Jag bestämmer mig istället för att betta och se vad som händer. UTG+1 synar, MP höjer, knappen och BB synar. Nu är jag helt övertygad om att jag är slagen, så jag foldar. Borde jag ha satsat på check-fold/raise istället? Problemet är ju att jag inte vet nånting om spelarna. Jag kan inte tänka mig att check-folda här om det inte blir betat och höjt, då måste jag nog fundera på det. Jag gillar att beta ut eftersom det ändå ger någon extra information och folk med dåliga ess kan vara rädda för att höja. När det blir höjt och synat på flera ställen så är det dags att titta på dina odds att dra ut, sannolikheten för ess måste ju vara över 90-95% i det här läget. Eftersom du har odds på 1sb : 15sb preflopp + 9sb på floppen och antagligen får stänga betandet så har du odds att ta ett skott på någon av dina två setouts (behövs mindre än 22:1). På turn så får du nog helt enkelt finna dig i att ge upp om du missat. P.S. notera att om du cappat preflopp så har du oftare odds att dra ut till set när ett ess kommer eftersom det redan ligger 20sb i potten från prefloppbetandet. Citera
Svinto Postad 13 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 13 Oktober , 2004 När det blir höjt och synat på flera ställen så är det dags att titta på dina odds att dra ut, sannolikheten för ess måste ju vara över 90-95% i det här läget. Eftersom du har odds på 1sb : 15sb preflopp + 9sb på floppen och antagligen får stänga betandet så har du odds att ta ett skott på någon av dina två setouts (behövs mindre än 22:1). På turn så får du nog helt enkelt finna dig i att ge upp om du missat. P.S. notera att om du cappat preflopp så har du oftare odds att dra ut till set när ett ess kommer eftersom det redan ligger 20sb i potten från prefloppbetandet. Oj. Jag hade inte ens en tanke på att jag kunde ha odds att dra. Där ser man. Citera
Bjorn_ Postad 14 Oktober , 2004 Rapport Postad 14 Oktober , 2004 Floppen: 4A3 rainbow. Turn + river: J8. Det höjs och synas helvilt, ingen lägger sig och knappen tar hem potten (30.5 BB) med AT. Övriga spelares kort: UTG+1: KK MP: A4s BB: 66 Nånting måste rimligtvis blivit fel här?!? Fattar jag det rätt är brädan 4 A 3 J 8 Borde då inte MP: A4s slå knappens AT? Eller fick han möjligtvis in en backdoor flush? Sedan tycker jag att alla aktörer gör minst ett fel preflop här. Eller ja knappens syn är väl kanske rätt, är han suited är det definitvt rätt. UTG+1 borde självklart reraisa, MP borde syna eller folda (hade UTG+1 reraisat ska han definitivt folda), BB borde definitivt folda och du borde reraisa... Verkar vara ett bra bord. /Bjorn Citera
Svinto Postad 14 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 14 Oktober , 2004 Nånting måste rimligtvis blivit fel här?!? Fattar jag det rätt är brädan 4 A 3 J 8 Du fattar rätt. Jag har antagligen kollat fel i playchecken. Han hade A och något annat som inte blev tvåpar. Verkar vara ett bra bord. Det var ett drömbord. Efter en timme hade jag plussat nästan 50 BB. Det är ju helt galet. Citera
Svinto Postad 14 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 14 Oktober , 2004 A2s hade han tydligen. Citera
Recommended Posts