Gå till innehåll

PLO - Actionflop med topset.

Recommended Posts

Postad

6mannabord

1 spelar har betat pot innan dig och du synar med säg AQQ10. Säg UTG +2

1 spelare efter dig synar. Sb lägger sig. BB synar.

Flopen kommer som en riktigt actionflop.

Q78

Checkat fram till dig. Så du betar pot.

Enbart spelaren efter dig synar. På turnen kommer 5.

Hur ska man agera nu?

Man vet ju inte om han hade en wraper med 6910J eller något sånt.

Känns inte som att man ska checka. Men om man betar pot och han slår om en. Är det fold då?

Hur hade ni spelat den handen?

Postad
nejnej. Spelaren som synar in efter mig(preflop) är den enda som är kvar i poten.

ok då är det en annan sak...då kan det verkligen va wrap hand...vet ju inte hur mycket han slår om...om du sätter han på stegen så kanske du får odds att syna å träffa kåk...eftersom vi inte vet vilken typ av tomte vi leker med så är det ett jävla svårt beslut....ad gjorde du förresten

Postad
6mannabord

1 spelar har betat pot innan dig och du synar med säg AQQ10. Säg UTG +2

1 spelare efter dig synar. Sb lägger sig. BB synar.

Flopen kommer som en riktigt actionflop.

Q78

Checkat fram till dig. Så du betar pot.

Enbart spelaren efter dig synar. På turnen kommer 5.

Hur ska man agera nu?

Man vet ju inte om han hade en wraper med 6910J eller något sånt.

Känns inte som att man ska checka. Men om man betar pot och han slår om en. Är det fold då?

Hur hade ni spelat den handen?

Du missar en ganska viktig grej, är floppen rainbow, eller finns det eventuella färgdrag? ;) För om det var en rainbow flop så är det nog högst troligt att någon drar efter stegen, då skulle jag nog check/callat turnen och hoppas på en fin river, men det beror juh också på vilka reads man har på spelarna, finns många torskar som går hur långt som helst med sina AA på låga omaha nivåer ;)

Postad

Oj. glömde skriva om flopen gav färgdrag eller inte. men det fanns det inte.

Men jag tror inte att det var AA det handlar om. Handen spelades på 1/2$.

Problemet med check/call är ju att om han har tex 910J eller något sånt så ger man ju han ett gratiskort och man checkar handen.

Postad

Om han väl drar efter stegen är det nog troligare att han har nått i stil med 9TJX eller kanske 456X än 69XX.

Ett bet här är helt givet med topsettet, du vill absolut inte ge gratiskort - slår han om har han nog stegen så då får du räkna dina potodds.

Postad
Oj. glömde skriva om flopen gav färgdrag eller inte. men det fanns det inte.

Men jag tror inte att det var AA det handlar om. Handen spelades på 1/2$.

Problemet med check/call är ju att om han har tex 910J eller något sånt så ger man ju han ett gratiskort och man checkar handen.

Okey, jag läste iofs som att turn kom 6, men även fast turn kom 5 så skulle jag fortfarande vara lite försiktig mot händer som 6789, 3456 osv, skulle turn även ge mig ett flushdrag hade jag förmodligen bettat för att vara mer commited om han ställer om. Annars tror jag nog jag skulle köra en check/call och hoppas att rivern är fin.

Men men, det är juh jag det :)

• 3 weeks later...
Postad

Hur mkt har ni i stackarna? Om han som sitter efter dig kan göra ett fullt pottomslag på turn efter ett pottbett från dig utan att det blir allin har du en jobbig situation. Du har inte bara 69 som slår dig utan också 64. Men som tidigare nämnts, får du även flushdrag på turn så är det garanterat ett pottbett oavsett era stackstorlekar. Om turnkortet däremot är J T 9 eller 6, skulle jag aldig betta utan check/folda eller check/syna beroende på vem min motspelare är, och om det kommer upp backdoorflushdrag som jag har eller kan bluffa att jag har på rivern. Är dock inte särskilt förtjust i att bluffa bvackdoorflush ur position på river i det läget.