Gå till innehåll

Roliga kommentarer


americana80

Recommended Posts

En motståndare vid finalbordet i turnering undrade "Have you made me your target? Every time I'm in a pot you raise me."

 

När jag sedan slog ut honom skrev jag bara "Target destroyed."

 

Svar: "That's it! You're on my list." och så lite skäll.

 

Nån gång vid låg-limit cash game på Full Tilt (där ortsnamn eller land inte syns, vilket det gör i många andra pokerklienter) nollade jag en och skrev den i min mening oskyldiga kommentaren "Thank you for playing." och fick då påhopp av några andra "wtf You can always tell who's american at the table. The vulgar ones."

 

Så då började sydsvenska jag spela rollen av den vulgära och kaxiga Marty Smith från Pine Oaks, Ohio och kunde kanske locka några cent till i satsningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev blixtcheckhöjd på rivern av en annan spelare från Lund när jag spelade FL 2/4 på pokerstars, han hade kört just det movet 5-6 gånger den senaste timmen och blivit nersynad fyra gånger utan att ha något bättre än TPNK så jag trebettade med viss tvekan mitt kassa tvåpar trots färgrisk. Då fick jag ett "jag ska fan stocka dig din patetiska javla grishora" innan han foldade i jättepotten :D

 

En annan kommentar jag minns sen flera år tillbaka är nåt i stil med "quit fcking raising preflop you fcking gay!!!!111!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vet int om det här är rätt stället att snacka om sådant.

men släng gärna in ett par roliga kommentarer ni har fått av

spelare när dom fått rejält me stryk..

ENJOY

Om någon gör en idiotsyn och vinner brukar jag lägga in "the retarded gets rewarded"...

 

Roligt? Nix

Coolt? Inte heller

Smart? Inte väldigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vet int om det här är rätt stället att snacka om sådant.

men släng gärna in ett par roliga kommentarer ni har fått av

spelare när dom fått rejält me stryk..

ENJOY

Om någon gör en idiotsyn och vinner brukar jag lägga in "the retarded gets rewarded"...

 

Roligt? Nix

Coolt? Inte heller

Smart? Inte väldigt

 

Drygt? Ja

Tråkigt? Javisst

Bidragande? Nej

 

Edit: För den delen så erkänner jag att mitt inlägg inte bidrar med något förutom att möjligtvis höja medvetandet om vad som är bra att skriva och inte.

 

On Topic Gillade verkligen "Target destroyed" och sen den där småsura svensken =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är ingen direkt kommentar men ofta när man spelar en svag hand aggressivt och blir synad hela vägen av en bättre hand för att på rivern träffa triss eller tvåpar får man höra hur korkad man är som synar(!) till rivern med en skithand. Det brukar i alla fall få mig att småle lite. "impossible to win here with all the idiot chasers", typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En polare till mig kallade en annan polare för "Jävla amöba" när amöban ifråga hade synat med synnerligen dåliga kort och träffat mirakelkort efter mirakelkort.

 

Amöban fann sig dock i detta och har efter händelsen själv börjat säga saker som "Klart ni måste ha med amöban runt pokerbordet!"

 

Om det är en vanlig förolämpning vet jag inte, men jag tyckte det var lite charmigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan kommentar jag minns sen flera år tillbaka är nåt i stil med "quit fcking raising preflop you fcking gay!!!!111!"

 

haha den är klassisk. alltid lika skoj när fisken ska förklara varför raisa preflop är slöseri med pengar. "allt kan ju hända på floppen liksom" 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade lägsta trissen och han högsta, jag betta hårt i rätt position både flopp och turn och han callade varje bett. Förstod att han hade en högre triss, då det inte fanns några drag. River parade bordet, och han checkade och trodde jag skulle gå all in. Jag checkade och visade mitt fullhouse och han visade sitt högra fullhouse.

 

Jag blev kallad "YOU FUCKING JACKASS", fast jag förlorade potten. :-)

 

(omg vilken svengelska)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske inte toklustigt men oj så skönt.

 

Gjorde en något dumdristig bluff med mitt bustade drag på river och blev nedsynad av en shortstack som i och med det dubblade upp till runt $80. Direkt efteråt la han den inte helt ovanliga och uppskattade kommentaren "LOL tyvm!!" för att verkligen visa vilken usel lirare jag var. Orkade inte skriva tillbaka då jag plockade upp QQ handen efteråt och det slutade med att jag och samma snubbe hamnade all in (jac täckte honom) preflop. Mina QQ höll mot hans TT varpå jag direkt i chatten replikerade "Oh, you're welcome.".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställde in med färg och stegdrag på flopp, en kille (fransk) synar med högsta par jag prickade stegen och tog hans pengar.

 

Då skriver han i chatten:

You are so fucking stupid, you had nothing osv osv

 

Sen avslutar han med, Buy a new brain idiot!

 

Replikerade med: Yeah with your money.

 

Efter detta bokstavligen gav killen flera inköp, självklart efter varje förlorad pott fick jag en ordkunskaps lektion i franska svordommar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vet int om det här är rätt stället att snacka om sådant.

men släng gärna in ett par roliga kommentarer ni har fått av

spelare när dom fått rejält me stryk..

ENJOY

Om någon gör en idiotsyn och vinner brukar jag lägga in "the retarded gets rewarded"...

 

Roligt? Nix

Coolt? Inte heller

Smart? Inte väldigt

 

Drygt? Ja

Tråkigt? Javisst

Bidragande? Nej

 

Edit: För den delen så erkänner jag att mitt inlägg inte bidrar med något förutom att möjligtvis höja medvetandet om vad som är bra att skriva och inte.

 

Herregud!

 

1. Om det är roligt eller inte ligger väl i betraktarens ögon? Tråkigt om ni inte var roade.

 

2. Ursäkta att jag var så in i h-lvete off topic. Skall inte upprepas. Någonsin.

 

3. "Vad som är bra att skriva"? Syftar du på ordet "retard" så är det allmänt vedertaget som skällsord när någon gör en kass syn. Möjligtvis omoget och politiskt inkorrekt men trots det fakta. Syftade du på hela mitt inlägg så kan jag bara beklaga att du överhuvudtaget tar dig tiden att kommentera det hela.

 

För övrigt hade jag inget annat exempel att komma med då jag sällan blir utskälld i chatten. Ett par sekunder efter avslutad hand inser de flesta fiskar att jag har spelat ut de och är tillräckligt ödmjuka för att erkänna mig som världsspelare. (OBS! Ironi!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jennez ledsen om du missuppfattade mig, mitt inlägg var riktat till x32xx, jag tyckte det var någorlunda kul och om något är kul är upp till betraktaren. Vad mitt inlägg gick ut på var kanske lite långsökt men att om en person inte gillar ett skämt eller i detta fallet en kommentar så behöver han inte säga det till hela världen och bidra till dålig stämning utan istället vara tyst. Om du nu syftade på mitt inlägg.

 

Tack och hej =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från FCP Forumet och spelaren HoosierAlum:

 

"15/30 earlier today.

 

I open in CO with AQs, LAG sb 3 bets, I call. Flop QQ 3. He checks, I bet, he raises, I call. turn 8. He bets, I raise, He 3 bets, I cap, he calls. River 2. He bets, I raise, He 3 bets, I cap, he calls.

 

He shows AKs

 

His Comment: "Nice 3 outer miracle you donkey".

My Comment: "Thanks for the new I-Pod".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...