Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Bordstämmning : Jag har spelat c:a 20 händer och raisat kanske hälften av dem, har träffat bra eller bluffat hem nästan alla. Har inte visat korten så jag borde upfattas som ganska vild vid det här laget.

chipcunt (EUR 454,80 in seat 1)

Andy4 (EUR 370,40 in seat 2)

klaus_tn (EUR 105,67 in seat 3)

Hero (EUR 497,30 in seat 4)

Padepeter (EUR 552,00 in seat 5)

TaLLLe (EUR 202,00 in seat 6)

Dealer: klaus_tn

Small Blind: Hero (2,00)

Big Blind: Padepeter (4,00)

Hero was dealt: J :diamond: - J :heart:Får ännu en bra hand.

TaLLLe Call (4,00)

chipcunt Call (4,00)

Andy4 Fold

klaus_tn Fold

Hero Raise (20,00)

Padepeter Fold

TaLLLe Fold

chipcunt Call (18,00)

Pott €52

Flop T :club: - 4 :diamond: - 8 :diamond:

Hero Bet (36,00)

chipcunt Raise (72,00)

Hero Raise (150,00)

chipcunt Call (114,00)

Bettar ut c:a 2/3 som tidigare och när jag blir raisad tolkar jag det som att han träffat par eller drag och tycker att det är dags att trycka tillbaka. Jag känner mig ganska säker på att jag leder då han borde låta mig bluffa vidare (i hans ögon) med ett set. Samtidigt är JJ inte så starkt så jag reraisar ( rätt eller fel ?)

Pott €420

Turn T :spade:

Nu blir jag osäker, ska jag betta ut eller checka? Bettar jag ut är jag commited, checkar jag går han förmodligen all in med det mesta. Vad göra ?

* RP, pill på "NLT - SH" - QoS *

Postad

Vilket jävla kukkort! Faktiskt. Jag var i fan exakt samma läge i en hand igår. Hade spelat rätt mkt händer nyligen, fick JJ, raisade, syn, syn. Floppen kom 9xx. Jag bettar pott, en snubbe reraisar, jag raisar igen. han synar. Turn kommer 9, jag sitter ur position... Jag ställde - snyggt!. Han tog god tid på sig och synade. A9 förstås. Grisjävel.

Faktiskt, såna här händer är verkligen svåra. Särskilt om man spelar LAG. Jag säger ändå: pusha. Så får han väl ha klonkat sin jävla tia då. Låt honom inte bluffa dig - klart han ställer med allt där. Eller checksyna om du känner dig MYCKET säker på att han kommer ställa. Om du pushar och han sitter med en tia så behöver jag iaf inte vara ensam om att spela dåligt. ;)

Äh, fan, jag vet inte. Han kan ju faktiskt sitta på ett överpar också. Kanske är bäst att checkfolda ändå... Även om det är riktigt jävla olustigt.

Postad

Jo, dom där är ruggigt svåra känns som hans HD är vid.

AK AQs KQs AT, JTs, AA-88 hans syn på din re-raise skrämms lite men T är även ett scarecard för honom.

Troligast är väl två höga kort.

Antingen ställa in, eller check/fold. Mycket beror på read.

Postad
Jag säger ändå: pusha. Så får han väl ha klonkat sin jävla tia då. Låt honom inte bluffa dig - klart han ställer med allt där.

Huhu va? Om han nu ställer med allt där och man är beredd att pusha själv är väl check-synen på hans förmodliga all-in ett enkelt faktum.

Postad

Huhu va? Om han nu ställer med allt där och man är beredd att pusha själv är väl check-synen på hans förmodliga all-in ett enkelt faktum.

LOL, man kan tycka det kanske, men så behöver det inte vara. ;)

Jo, jag skrev ju sen "Eller checksyna om du känner dig MYCKET säker på att han kommer ställa". Jag menar, att han ställer med allt är ju såklart inte ett bokstavligt uttalande. Men visst är det så att om man är beredd att spela om hela stacken där är ju checksyn mkt bättre än att trycka själv förstås, så att man får ut ev. bluffvärde i handen. Han lär ju t.e.x inte syna med färgdraget om man pushar själv. Problemet med checksyn är ju att man kan råka ge ett gratiskort som fullbordar hans ev. färgdrag, så det blir ju en avvägning man får göra om man ska spela den vidare - sannlikheten att han sitter med en bättre hand eller med drag och hur man tror att han kommer att spela den, trycka eller ta ett gratiskort. Men som jag skrev: jävligt svår hand. Jag vet iaf att jag spelade min likadana som en pajas. :)

Postad
LOL, man kan tycka det kanske, men så behöver det inte vara. ;)

Jag vet precis vad du menade men jag kunde inte låta bli, just den delen jag citerade var ju lysande motsägelsefull :)

För övrigt, inte aktuellt med 1/5-2/5-1/3 pottstoppbet? Sitter han inte med tian eller kåken lär han ha svårt att tolka det som annat än valuebet.

Postad
För övrigt, inte aktuellt med 1/5-2/5-1/3 pottstoppbet? Sitter han inte med tian eller kåken lär han ha svårt att tolka det som annat än valuebet.

Med en pott på 350 och ca 300 kvar i stacken så är han väl nästan pottcomitted om han betar 120-150.

Om fi sitter på t.ex AK så vill vi ju inte beta 1/5 och låta han dra ut oss eller?

Postad

Ska kanske inte avslöja hur det gick i handen men det är ett riktigt tomtespel av mig. Precis som han säger så hade han kört över bordet totalt i början och re raisat det mesta så jag trodde han va lite av en galning + att jag va halvtiltad.

Det är inget roligt beslut han får på floppen, rätt intressant hand.