Gå till innehåll

Lite pengar, mycket poker?


Apelsinjuice

Recommended Posts

Nu är det såhär att jag innan själva frågan måste poängtera:

Idag har jag spelat "livepoker" (hemma hos en polare) för första gången, vi bestämde att vi skulle lägga upp 50kr i 1kr, 5kr och 50-öringar, och jag vann! Haah! 200 kr+ blev det! Kanske för att jag är den enda som faktiskt har spelat poker fast med playmoney då. :roll:

Nu fick jag också bevis på att poker inte är ett turspel, vilket min morsa har trott och försökt få mig och tro! Kan ju lätt bli turspel i freerolls.

F*n vilken adrenalinkick man får om man vinner rl cash!

 

Nu har jag äntligen fått min morsa att kanske gå med på att låta mig sätta in 200kr 1 gång / 50kr i månaden på internet för att försöka ha lite kul och kanske få lite pengar =) om man lyckas det vill säga!

Dock så säger hon att det är lätt att bli spelberoende om man inte håller strikt på hur mycket jag får "spendera".

Så jag har lite frågor angående hur man ska gå tillväga för att kunna spela så mycket poker för så lite pengar som möjligt. (vilket antagligen är helt riktigt eumed att jag inte har någon egen ekonomi)

 

1. Vilken sida ska man satsa på? Lägsta mörkar? Så små insatser som möjligt? När jag spelade med mina polare så lade alla in 50 öre i en grundpott för de andra tyckte mörkar var krångligt, bah! Jag tycker mörkar verkar bättre dock... kommentar?

 

2. Är 200kr okay att lära sig på eller behöver man mer innan man kan börja vinna lite? Antar att det handlar mycket om tålamod men ca hur mycket gjorde ni av med när ni spelade på låga bord (low stakes, är det så det kallas? Eller stakes är max man får bjuda / höja va?)?

 

3. Kontot ska stå i min morsas namn va? Jag är ju inte 18. Jag är 15 om det är värt att nämna.

 

4. Hur länge räcker 50kr?? Om man utgår ifrån lägsta möjliga bord?

 

5. Är det något jag har glömt att fråga som är värt att veta?

 

ot:

 

6. Var medlem innan på forumet när det fortfarande låg på http://www.poker.se, då hade jag det respektingivande nicket Poker. Är det någon annan som har det nu? Eller är det bara jag som tappat lösenordet till det kontot? Har nämligen inte tillgång till mailen.. bah!

 

Aja, får väl hoppas på många bra svar :)

btw, måste bara testa: :club::diamond::heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 63
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tjenare.. kul att det börjat bra för dig :D

 

Nu ska jag dock säga en sak. En kvälls spel säger inte mkt, om det var tur eller ej ska vara osagt.

 

Men att tro att man göra några lätta pengar, då är man illa ute. Din mamma har all rätt att vara orolig ang att du kommer bli beroende, och när du själv inte har nån ekonomi så kan detta bli en jobbig sits om du bara vill spela mer och mer men inte har några pengar till det.

 

Stora utropstecket är dessutom, du är 15år! Kanske borde vänta tills du är åtminstone 18? För är rent ut sagt olagligt att lira under 18.

 

Nåja.. om du nu får för dig att lira på nån sajt med 200kr (typ $25) så skulle jag föreslå Pokerstars där det finns riktiga lowstakes bord, har mig dom har NL $0.01/0.02.

 

Hoppas allt går bra!

 

läs gärna lite ang spelberoende, för finns riktiga skräckexempel på hur illa det kan gå: http://pokerforum.nu/forum/viewforum.php?f=65&sid=0bc5af5026ab2402068453419f6f0ee4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock så säger hon att det är lätt att bli spelberoende om man inte håller strikt på hur mycket jag får "spendera".

 

Hälsa din morsa att hon inte har en aning vad hon pratar om.

 

Nu fick jag också bevis på att poker inte är ett turspel, vilket min morsa har trott och försökt få mig och tro!

 

Poker är till stor del ett turspel, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock så säger hon att det är lätt att bli spelberoende om man inte håller strikt på hur mycket jag får "spendera".

 

Hälsa din morsa att hon inte har en aning vad hon pratar om.

Jag skulle dock säga att hon med all rätt bör iaf vara lite orolig. Om personen i fråga inte alls har nån disciplin för att kunna hålla fingrarna borta när pengarna är slut, eller börjar få kickar av spelet.. så tror jag risken att bli beroende är mkt stor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stora utropstecket är dessutom, du är 15år! Kanske borde vänta tills du är åtminstone 18? För är rent ut sagt olagligt att lira under 18.

 

Icke, däremot är det olagligt att låta minderåriga spela. Så sajten begår möjligen ett brott, om det är det i deras jurisdiktion också. Möjligen skulle man kunna hårddra det och anklaga mamman för brott, men det lär knappast hända i verkliga livet.

 

En sajt med nanolimits och mycket låga turneringar och freerolls är vad jag föreslår. Prima, Ultimate Bet och PokerStars passar alla på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle dock säga att hon med all rätt bör iaf vara lite orolig. Om personen i fråga inte alls har nån disciplin för att kunna hålla fingrarna borta när pengarna är slut, eller börjar få kickar av spelet.. så tror jag risken att bli beroende är mkt stor.

 

Missförstå mig inte, jag tycker verkligen hon ska vara orolig. Tycker bara inte det är bra att halva svenska befolkningen trallar omkring med egna uppfattningar om vad som orsakar spelberoende och vad som inte gör det. Att begränsa summan pengar man spelar om är inte ett sätt att undvika spelberoende om de tendenserna nu finns hos en individ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle rekommendera Everestpoker. Där finns supermicro SnG´s, NL 2 blind 0,01/0,02 och FL 0,02/0,04.

 

Micro Sng´s finns från $0,04+0,01 och det finns även SnG freerolls, men

då är FL och inte NL som gäller.

 

Sen tycker jag att du kan spela på typ pokertime lr royalvegaspoker som sänker bort $10 när man signar. Tror de står i nån bounstråd. :D

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=20972

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som du är ganska ung och poker är ett skicklighetsspel i längden, men långa perioder kan gå väldigt dåligt och jag tror det är klokt om du inte har för stora förhoppningar i början, lyssna på din mor och ta det inte för allvarligt, finns viktigare saker i livet, speciellt om man är ung :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst funkar det att börja med 200:- Men se helst dom första slantarna du sätter in som läropengar!

 

Skulle rekomendera någon pokerbok innan du börjar spela! Pokerhandboken kostar inte många kronor även om det kanske inte är den bästa boken så är det väldigt lätt att förstå och ger dig lite bättre insikt i pokern!

 

Sen finns det hur mycket information som helst på forumet, oslagbart!

 

Lycka till! Hopppas du lyckas ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.gamingclub.com

http://www.royalvegaspoker.com

http://www.pokertime.com

http://www.dreampoker.com

 

Tror du får $10 gratis på alla de där sidorna. Hör med din morsa om det går bra att regga sig på dem, sen har du en bankrulle på $40 som du kan börja spela $0.75 eller $2 sit&go's för. Kom ihåg att använda samma alias, och regga dig med samma namn och adress på de olika siterna då dem är i samma nätverk. Lycka till och spela lugnt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med gratisspel. Om du vill sätta in 200kr så gör det, men håll dig då till lowstakes.

 

Varför sätta in 50kr/månad? Om du inte är tillräckligt duktig för att bygga din rulle på egen hand så finns det ingen anledning att sätta in nya pengar, poker ska väl vara en inkomst, inte en utgift, eller hur? Och om du är tillräckligt duktig för att bygga rullen, så behöver du ju inte hålla på och sätta in nya stålar heller... ;)

 

Jag började på Everest en gång i tiden, där har de billiga cash bord ($0.01/$0.02), och framförallt, billiga SnG's och till och med SnG-freerolls.

 

Det största misstaget alla gör när de börjar (inklusive mig) är att spela över sina tillgångar/sin rulle. Håll dig i skinnet och ha tålamod, det finns ingen anledning att ha brådska, du är 15 år och har all tid i världen att lära dig vad du pysslar med innan du börjar spela på allvar. Se detta som en läroperiod, och minimera kostnaderna/stakesen i början.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jag har lite frågor angående hur man ska gå tillväga för att kunna spela så mycket poker för så lite pengar som möjligt. (vilket antagligen är helt riktigt eumed att jag inte har någon egen ekonomi)

 

Klokaste nån har skrivit på det här forumet :)

 

Varför sätta in 50kr/månad? Om du inte är tillräckligt duktig för att bygga din rulle på egen hand så finns det ingen anledning att sätta in nya pengar, poker ska väl vara en inkomst, inte en utgift, eller hur?

 

Jag håller inte med. För de flesta, i synnerhet för femtonåringar, borde poker i första hand vara en kul hobby. Det är helt sunt att sätta av en slant varje månad för sin nya hobby. Dessutom måste man räkna med att det tar ett tag innan man blir en vinnare, om överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför sätta in 50kr/månad? Om du inte är tillräckligt duktig för att bygga din rulle på egen hand så finns det ingen anledning att sätta in nya pengar, poker ska väl vara en inkomst, inte en utgift, eller hur?

 

Jag håller inte med. För de flesta, i synnerhet för femtonåringar, borde poker i första hand vara en kul hobby. Det är helt sunt att sätta av en slant varje månad för sin nya hobby. Dessutom måste man räkna med att det tar ett tag innan man blir en vinnare, om överhuvudtaget.

 

Ok, nu förutsatte jag nog lite förhastat att poängen var att bygga något.

 

Om man bara vill se det som en hobby så är det klart att man kan se det som en utgift, precis som för bio, pizza eller något annat. Men om det bara är en kul hobby kan man å andra sidan lira freerolls, det blir ju precis lika "kul" och kostar mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var så många bra svar här så jag orkar inte svara allihopa =) Jag som hoppades på 3-5 inlägg över natten... Aktivare forum än jag trodde, vad bra!

 

www.gamingclub.com

http://www.royalvegaspoker.com

http://www.pokertime.com

http://www.dreampoker.com

 

Tror du får $10 gratis på alla de där sidorna. Hör med din morsa om det går bra att regga sig på dem, sen har du en bankrulle på $40 som du kan börja spela $0.75 eller $2 sit&go's för. Kom ihåg att använda samma alias, och regga dig med samma namn och adress på de olika siterna då dem är i samma nätverk. Lycka till och spela lugnt!

 

Så om jag reggar lika konton på alla siter så får jag $40 på ett och samma konto eller? Eller har jag då $10 på 4 olika konton? Och kan man ta ut dedär $40 direkt? Hehehe...

 

Jag håller inte med. För de flesta, i synnerhet för femtonåringar, borde poker i första hand vara en kul hobby. Det är helt sunt att sätta av en slant varje månad för sin nya hobby. Dessutom måste man räkna med att det tar ett tag innan man blir en vinnare, om överhuvudtaget.

 

Ja, tanken var att jag skulle spela det mer som en hobby med 50 kr/månaden. Målet är inte direkt att bli miljonär. Mest för att det är kul att spela poker.

 

Visst funkar det att börja med 200:- Men se helst dom första slantarna du sätter in som läropengar!

 

Det var ju tanken, att jag skulle ha det så jag kunde lära mig, därav en lite större insats första gången, så jag lär mig, när den är slut så får jag vänta till nästa månad i så fall med att sätta in 50kr och kan förhoppningsvis spela lite bättre än vad jag gjorde förra månaden.

 

Sedan lite mer frågor angående detdär med gratis pengar vid reggning:

 

1. Om man nu får $10 vid en reggning, kan man använda dom hur som helst, eller finns det något avtal som att man måste förlora minst $10 innan man kan ta ut pengar?

Läste nämligen på partypoker tror jag att man fick upp till 100% vid en insats upp till $100. fast sedan läste jag lite närmare att man då måste ha förlorat minst $800 på partypokers speltjänster. det kanske bara var jag som flummade när jag läste det eller så kommer jag ihåg fel.

 

Det blev visst bara en fråga.

Dehär är så kul att göra!! -> :club::diamond::heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara en fråga jag är säker på att kunna besvara...

 

Så om jag reggar lika konton på alla siter så får jag $40 på ett och samma konto eller? Eller har jag då $10 på 4 olika konton?

 

Du får $10 på fyra olika konton, men de sitter så att säga ihop i ett gemensamt konto (alias). På samma sätt som att du kan ha flera bankkonton hos samma bank, inte helt samma sak men tillräckligt väl iaf.

 

Välkommen till forumet! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker ni alla är ute o cyklar lite!

 

Om man är 15 bast så ska man inte in och lira för PENGAR!

 

Att hans mor släpper in honom är lite som att morsan köper ut en 75a från systemet så att hon vet vad den 15årige sonen får i sig/månad.

 

PUNKT!

 

:evil:

 

Patetisk jämförelse om du frågar mig. 50% (mer?) av alla 15 åringar sitter ju för fan o lirar homegames dagligen ute i Sverige. Allt är så förbannat åldfersfixerat. Visst är det bra med åldersgränser, men att köpa ut, eller att låta sin son spela lite poker för 50 kr månaden är stor skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man är 15 bast så ska man inte in och lira för PENGAR!

 

För att?

 

Att hans mor släpper in honom är lite som att morsan köper ut en 75a från systemet så att hon vet vad den 15årige sonen får i sig/månad.

 

PUNKT!

 

:evil:

 

Att dricka alkohol innan kroppen/hjärnan är helt färdigutvecklat är skadligt. Att spela poker för pengar innan man är 18 är inte per automatik skadligt. Därför förstår jag inte liknelsen riktigt...

 

Det är sant att det är 'olagligt', men i somliga amerikanska delstater är både oral- och analsex förbjudet enligt lag. Är det då skadligt att ha analsex i Missouri, men inte i Säffle?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...