spyse Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Stats för FI: SF: 42% PFR: 4,4% AggT: 3 Känns som om jag är slagen av ett lägre set eller tvåpar, eller? Kan ju tillägas att jag spelar rätt aggresivt och bordet brukar bli "irriterat" på mig då jag bettar ofta och mycket. - BeLaGi0-BaBe sitting in seat 1 with $8.95 - spyse sitting in seat 3 with $11.50 [Dealer] - Kelmiqilk sitting in seat 4 with $7.90 - ILynxI sitting in seat 5 with $1.90 Kelmiqilk posted the small blind - $0.05 ILynxI posted the big blind - $0.10 ** Dealing card to spyse: , BeLaGi0-BaBe folded spyse raised - $0.40 Kelmiqilk called - $0.40 ILynxI folded ** Dealing the flop: , , Kelmiqilk checked spyse bet - $0.60 Kelmiqilk raised - $1.20 spyse called - $1.20 ** Dealing the turn: Kelmiqilk went all-in - $6.35 spyse ?? * RP, pill till "NLT - SH" - QoS * Citera
psatiw Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Om du har spelat riktigt LAG tror jag att du ev. kan leda här. Klart osannolikt att han spelar färgen sådär iaf. Kanske ett set dock, eller 2-paret, ja. Men inte helt omöjligt att han skulle spela ett sämre A än ditt likadant, typ A9, AT, AJ. Känner du att du kan köra över bordet med ditt LAG-spel i längden så brukar jag försöka att vara lite restriktiv med att syna All-In's i ett sånt läge, även om det finns chans att jag leder, helt enkelt för att jag vill vara den som hela tiden pushar och inte den som synar. Grejen är ju att man inte vill ge fi tillfredställelsen att "sätta dit en" med att man gör en kass syn. Bättre att behålla övertaget, så att säga, och fortsätta dominera bordet med ett massa bra bettande. Äh, fan vet jag... Syna. Äh, folda.... Äh - syna den jäveln! Citera
Bernt Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 är det inte bättre att reraisa flop för att ta reda på var man står? Citera
Tottan Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Tror inte så många raisar på ett drag så troligast är väl triss eller tvåpar Citera
RockStar Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Du är slagen och nu har liraren inte is i magen nog att spela handen vidare, han vill göra slut på sitt eget lidande (även om han i detta fall leder). Citera
psatiw Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 är det inte bättre att reraisa flop för att ta reda på var man står? Förlåt, men "för att veta var man står" stinker. Däremot ska man nog ofta slå om på den floppen, ja. Men då gör vi det för att vi vill ha kommando i potten och för att vi tror att vi har bäst hand. Citera
Recommended Posts