Gå till innehåll

BigKing *CLOSE PLZ*


-_-

Recommended Posts

Spelade €500 freezeout idag. Är jäkligt nöjd med mitt spel, dock inte med resultatet. Det är elva spelare kvar av 102 och de ska spelas ner till tio innan finalbordet.

 

Jag hittar A :diamond: T :diamond: UTG, höjer upp till 4,4k, blinds 800/1600. Samtidigt åker en kille på andra bordet och de är dags för finalbord. BB synar min raise, jag har ca 22k kvar. Floppen kommer 7 :diamond: 7 :club: 4 :diamond:

 

Helt okej flopp, killen är riktigt tight och jag sätter honom i detta lägge på pp mellan tvåor och nior. Han betar ut 8,5k, jag ställer såklart då jag räknar med tonvis med outs om han nu hittar syn. Han synar 13,5k till och slänger upp 3 :diamond: 5 :diamond: Tveksamt om jag kan få en bättre syn? Möjligtvis färgdrag utan stegdrag. Turn är 2 :spade: ännu mer outs.. :?

 

River, 6 :heart:

 

 

FUUUUCK!!

 

Bustar innan finalbordet trots att jag egentligen redan var klar för det. Jääkligt surt att åka där men jag är iaf nöjd med mitt spel. Fick 770 i pris där mats ska ha 15% och bestpoker 50%.

 

Hittade stort minus på nätet tidigare men fick 15% på Mats 18k seger. Så ligger nog lite pluss.

 

 

 

Minus

 

roomservice €100

tilltugg €15

taxi €10

buy-in €540

nätpoker (tot) €400

Mats 15% €120

 

Totalt: €1965

 

Pluss

 

Mats 15% €2700

10:e plats €270

Sportsbetting €600

 

Totalt: €3,590

 

Tror de blir €300 PL texas rebuy imorrn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ahh sjukt skön sömn inatt iaf..

 

Fortfarande lite sur över förlusten i chipleaderpotten där jag var 70/30 favorit. Men vadå sånt händer ju.. Bara ta nya tag o klonka hem dagens turnering istället!

 

Gjorde ett taktiskt move igår. Dom lottade startborden med rökare på ena sidan och ickerökare på denandra. Mina vänner som jag vet kan lira poker tog non-smoking. Ska jag behöva lira mot dom? Nää, körde på rökar sidan såklart.. Bleevhyffsat död efter ett tag och var tvungen att vifta bort all rök för att kunna se flopparna. Men de gick ju bra iaf och nu kan jag ju inte ändra taktik? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från min blogg på bestpoker.com

 

 

€500 Freezeout Vienna 26/2

 

It was time to play my biggest live tournament ever. Before this one I only played two "big" tournaments home in Sweden with a 3000 SEK buy-in. So i was looking forward to start playing. We came to the register just minutes before the start, of course we had to watch sweden beat the finnish guys in the olympicfinal before leaving the hotell. Before start every player had to choose smoking or non-smoking side. My friends choosed non-smoking and I dont smoke myself but i thought it would be nice not to play against my friends, I know they are good so why pick a side where I know people can play?

 

We started with 3000 tournament chips and 30 min blind period starting at 25/25 with 102 players. I liked the structure but I knew I had to get a good start so I could play my game and not have to sit and wait for premium hands. I lost a few hundred in the beginning but then I stole some pots and I was more and more comfortable at the table. When blinds 25/50 i raised UTG to 150 with 35 of spades. A guy re-raises to 300 all other folds, easy call. Flopp QT7 rainbow, I check and he bets out 175. Weird bet, now I put him on AK or maybe QQ so i make the call and hopes for a nice turn. A nine comes and what to do now? I have to bet to win so I make it 800, he thinks about it a long time but shows AQ and muck his hand. What to do now, I for sure most show him my cards and turn up a three and a five. He says some ugly german words and play continues. A few hands later blinds 50/100 the tightest player at the table calls in cut off and SB calls and i check with Q3 in BB. Flopp comes Q96, I check and the tight player bets 200. I call and turn pairs my three and now i have two pairs. What a brilliant time to make the same move I did earlier so I bet out 600 and he moves all-in instant. Hmm, I must think a little because he for sure have played very tight. But I dont think he would have called pre-flopp with Q9/Q6 and 99/66 raise pre-flop? So i call and he shows KQ and my hand holds up and now I have a stack to make some plays.

 

I win a few small pots and just before table was breaking up i lost a 3k pot with AJ vs. A5 pre-flopp. On the river he only had two outs but he got one and i was down to around 7k, average 5k about this time 70 players left. I came to a new table with no reads on the guys and my first hand i limp UTG with AJo two guys after me calls and the next one raises to 1200. All fold and for some reason i move in, he only have 2,2k total. It's a showdown and he shows KK and win. Maybe i should have put him on o strong hand when he raised 1,2k with 2,2k it sure looks like he wants a call. A few hands later im on BB and UTG limps all other fold I have Q6 and flopp is T42 we both have around 4k stacks and I check raise him 400 to 1200. If he have a high pair i hope he move in here and I can let it go. But he only calls and the turn is a seven. What to do now? I have 2,8k left, it's about 3k in the pot. What can he have? I have no idea so I go all-in :) He folds after some thinking and I start breath again. This table is very tight and with antes coming into play i start stealing a lot but after a few missed pots i have around 10k with 40 players left.

 

It's now down to three tables 27 players left with average on 11k and thats around my stacksize. New table and the players here are quite deep, i I find some players who are easy to steal blinds from and i move up to 15k. Now im on BB, blinds 400/800 a big stack raise upp to 2,8k I look down on my cards and I see two aces. I re-raise to 6k, I realize it maybe was a bit to small to late. He calls and flopp is JT6. I move in 9k and he says call so fast I just want to go kill myself. I show my aces and he shows KQ, openended straightdraw. I take out two of his outs and the turn is one more six so now he only have four nines left. The river is a good one and i double up.

 

It's one more to go to the money now and people playing very tight so i steal a lot of hands and I am probably chipleader at this time. One more out and two tables now. Alot of short stacks so it goes down very fast. Ten players will sit on the finaltable and there is now 11 still in the tournament and im in top four. Five players on my table, i raise UTG to 4,4k blinds 800/1600. I have AT diamonds, one guy goes out on the other table and it's time for my first finaltable live. But the very tight frenchmen calls my raise in BB. He's one of the guys covering my stack and im a bit worried. Would easily lay this hand down if the flop is no good. The dealer turns up two sevens and a four with two diamonds. He bets out 8,5k and now i have a big desicison to make it's only 13,5k more for him to call if I move in. And he it feels like he must call but still he's very tight and if I move in here he can't call with a low pair. But if he have a low pair and calls it's a 50/50 situation. If he have a high pair 40/60 and in worst case 30/70 if he have a seven. But I always play to win so I move in he thinks alot but he makes the call with 35diamond. Dont know if i could be in better shape here, 70/30 favourite in a chipleader pott. Turn is a deuce and he get some more outs but im still 70/30 to win. The river is a six and he get his straight.

 

I finished in tenth place and got €770. But I was not happy with that ending. It would have been very fun to play at the finaltable and go for the big money but what more can I do. I played to win, i could have folded there and take a seat at the last table but thats not my style. I still made the right thing and im happy with my play trough to whole tournament. And I also learned alot that will help me in the future.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjuk tilt idag igen.. Spelade 300 PL med unl. rebuy + 1 add-on. Efter pausen hade jag 6600 efter 3 rebuy och en add-on. 1500+1500+1500+1500+3000 så ingen vidare start direkt. Vände dock efter pausen och jag spelade upp mig riktigt bra. Vann två monsterpotter och var helt plötslifgt chipleader när de gick ner till 4 bord, 76 startande.

 

Gick lite sämre ett tag och jag gjorde ett dåligt spel med 66 mot QQ som kostade mig en en del och jag var nere på average igen med 18 spelare kvar.

 

Dagens i särklass roligaste hand kommer strax efter. Jag limpar på cut off med 7 :diamond: 5 :diamond: flopp kommer K :spade: 9 :heart: 7 :club: . BB checkar och jag checkar, turn är 9 :spade: . Den äldre gubben på BB betar pott 3k och jag synar. River är 3 :diamond: och gubben betar direkt 6k. Jag synar då jag tror han har bustat flushdrag, det har han inte men han visar upp 23 och potten är min. Nu får gubben nåt cp ryck och jag tror de är tur att jag inte förstår någon tyska för under en minut uppfattade jag ordet idiot ca 8 gånger.. "swedish idioten"

 

Nu är jag bra med igen och med 15 spelare kvar ligger jag top5. Limpar Q :club: J :club: och får syn av blindsen flopp Q :diamond: T :heart: 2 :spade:. BB betar pott 5k jag slår om pott och han ställer in 23k tot. Potten är på 50k ungefär och han klonkar stege med J9. Ligger illa till nu blinds 800/1600 och har en stack på 15k.

 

Samma kille höjer upp på knappen till 4k, jag har A2 på BB och ställer 15k han synar med JTo och floppar såklart stege. Hade jag vunnit den potten på 30k hade jag nog legat 7-8 med 15 spelare kvar. Om jag vunnit potten mot stegdraget hade jag nog varit chipleader. Alltså inget flyt för mig i slutet av turneringarna än så länge..

 

Jag tycker iaf om Mats! :heart:

 

Minus

 

käk €40

taxi €10

buy-in €1500

 

Totalt: €3515

 

Pluss

 

Mats 20% €2300

 

Totalt: €5,890

 

Blir nog inget lir imorgon, en €200 omaha rebuy erbjuds men jag tror vi ska ut o äta fint imorrn kväll. På onsdag är de sattelit till main event som börjar på torsdag. Ett fyra dagars event med 90 minuters perioder.. Låter ju skoj, ELLER?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kör en 7cs giv om vem som bjuder :P

 

Orkar inte kommentera nåt annat...

 

Men LOL. Du kommer ju ändå bara folda för minsta bet. :-P

 

Asså tilta mig inte, blev jävligt passiv idag när det var 2 bord kvar men svårt när det är helt sjukt kallt och man inte hittar några lägen. Svårt att få cred för ett move om man inte har visat en enda bra hand lixom, bara 93s och liknande händer typ. Tro inte att det är så jag brukar lira din fisk :P.

 

Btw, en 7cs giv utan bets så klart...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kör en 7cs giv om vem som bjuder :P

 

Orkar inte kommentera nåt annat...

 

Men LOL. Du kommer ju ändå bara folda för minsta bet. :-P

 

Asså tilta mig inte, blev jävligt passiv idag när det var 2 bord kvar men svårt när det är helt sjukt kallt och man inte hittar några lägen. Svårt att få cred för ett move om man inte har visat en enda bra hand lixom, bara 93s och liknande händer typ. Tro inte att det är så jag brukar lira din fisk :P.

 

Btw, en 7cs giv utan bets så klart...

 

 

 

pika bäst för dig att klonkar 500 rebuyen....du blir pappa glad :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kör en 7cs giv om vem som bjuder :P

 

Orkar inte kommentera nåt annat...

 

Men LOL. Du kommer ju ändå bara folda för minsta bet. :-P

 

Asså tilta mig inte, blev jävligt passiv idag när det var 2 bord kvar men svårt när det är helt sjukt kallt och man inte hittar några lägen. Svårt att få cred för ett move om man inte har visat en enda bra hand lixom, bara 93s och liknande händer typ. Tro inte att det är så jag brukar lira din fisk :P.

 

Btw, en 7cs giv utan bets så klart...

 

 

 

pika bäst för dig att klonkar 500 rebuyen....du blir pappa glad :lol:

 

Eller så klonkar jag main istället? Ok da, tar väl båda då. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ahhh äntligen en bra placering.. Kom hu i omaha (!!!) turneringen. Ledde sjukt mkt typ 350k mot 60k men lyckades inte få död på han så vi splittade när vi hade lika marker. han hade 6k mer så han fick titeln. Spelade HU mot siddarta på B2B... han lirar ju riktigt högt omaha så jag är nöd med 12,2k som priset blev..

 

 

sitter o dyngkrökar på all sprit i minibaren nu... FEEEEST på gång!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt sjukt!

 

Jag lyckades till slut. Blev kraftig chiplead tillsammans med en kille från USA som vunnit ett WSOP event. Kunde ganska lätt ta mig till finalbord. Startade där som chipleader, spelade ganska lugnt och leder fortfarande med fyra spelare kvar.

 

Amerikanen höjer upp pott, en kille synar och jag på BB synar med 3467, jag hittar syn och flopp kommer 25J. Jag betar ut pott och amerikanen pottar om varpå den tredje killen ställer in 50k. Jag funderar bra länge men jag har över 100k och inser att jag har sjuk chans att ta hem turneringen här så jag synar. Underbar turn, en sexa. JAg ställer och amerikanen blixtsynar. Hmm okej, han slänger upp AAT8 utan något drag, den andra har JJJ men rivern är blank och jag slår ut två spelare och tar hem en monsterpott.

 

HU mot Siddarta på B2B, jag har ungefär 350k och han 70k. Notera att de är första gången nånsin jag lirar HU i omaha. Tycker jag har hyffsad koll men efter 1,5h spel är vi ungefär lika i chips. Jag erbjuder en splitt 50/50 och han går med på de om han får titeln.

 

Yeah, okey.. Fick en andra plats och 12,2k euro.

 

Minus

 

buy-in €820

mats 20% €2,400

pontus 20% €2,400

dricks €400

taxi €30

käk €20

minibar €20

efterfest €1000

 

 

Totalt: €10,605

 

Pluss

 

2:plats 12,2k

 

Totalt: €18,090

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till den fina placeringen!

Ska bestpoker ha % av dig?

Förresten ska du lira maineventet där nere?

 

bestpoker sponsrade till den första tunreringen.. där jag vann €770, där får dom 50%.

 

Har bytt % med mats och pontus i varje turnering.. 20+20 så har 60% själv.

 

Main ska liras och de börjar på torsdag. Imorgon är de sattelit dags och den ska väl klonkas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minus

 

buy-in €820

mats 20% €2,400

pontus 20% €2,400

dricks €400

taxi €30

käk €20

minibar €20

efterfest €1000

 

Lol du verkar leva billigt. Hur kan du ha lyckats gett bort €400 i dricks redan efter bara några dagar? Nån söt flicka kanske? :lol:

 

nää men de var till dom som var dealers efter turneringen.. fick 12,2k gav 400 till dom. eller de kanske var lite mindre. blev en del flaskor skumpa efteråt! :)

 

idag lirade jag satteliten men tog självmord efter en timme. Kände att jag inte orkade lira poch vilar hellre upp mif inför morgondagen då main börjar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt sjukt!

 

Jag lyckades till slut. Blev kraftig chiplead tillsammans med en kille från USA som vunnit ett WSOP event. Kunde ganska lätt ta mig till finalbord. Startade där som chipleader, spelade ganska lugnt och leder fortfarande med fyra spelare kvar.

 

Amerikanen höjer upp pott, en kille synar och jag på BB synar med 3467, jag hittar syn och flopp kommer 25J. Jag betar ut pott och amerikanen pottar om varpå den tredje killen ställer in 50k. Jag funderar bra länge men jag har över 100k och inser att jag har sjuk chans att ta hem turneringen här så jag synar. Underbar turn, en sexa. JAg ställer och amerikanen blixtsynar. Hmm okej, han slänger upp AAT8 utan något drag, den andra har JJJ men rivern är blank och jag slår ut två spelare och tar hem en monsterpott.

 

HU mot Siddarta på B2B, jag har ungefär 350k och han 70k. Notera att de är första gången nånsin jag lirar HU i omaha. Tycker jag har hyffsad koll men efter 1,5h spel är vi ungefär lika i chips. Jag erbjuder en splitt 50/50 och han går med på de om han får titeln.

 

Yeah, okey.. Fick en andra plats och 12,2k euro.

 

Minus

 

buy-in €820

mats 20% €2,400

pontus 20% €2,400

dricks €400

taxi €30

käk €20

minibar €20

efterfest €1000

 

 

Totalt: €10,605

 

Pluss

 

2:plats 12,2k

 

Totalt: €18,090

 

Han du mötte heads up verkar ju inte helt oäven på PLO ... Finalbord i wsop i somras t.ex...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...