Juggernaught Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Tänkte höra hur ni spelar i läget nedan: Fixed low-limit Hold´em Hero har AKs på knappen el. cutoff och raisar preflop. Både Sb och BB synar, flop exempelvis 3,8,10 rainbow. SB bettar ut, BB synar, och vad gör jag nu? Raise, call eller fold? Har visat styrka innan floppen och brukar generellt lägga in en raise för att se kanske ta ett gratiskort efter turnen om det checkas till mig igen. * RP, la till "FL" - QoS * Citera
Bjorn_ Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Beror ju lite på din read på SB och BB samt hur du tror din image är men standardspelet skulle jag säga är att höja. Skulle det vara heads up (t.ex. mot bara BB) så höjer jag i princip alltid men är det tre man till floppen kan man ju kanske syna ibland där. Fold finns i alla fall inte på kartan här... /Bjorn Citera
spyse Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Beror ju lite på din read på SB och BB samt hur du tror din image är men standardspelet skulle jag säga är att höja. Skulle det vara heads up (t.ex. mot bara BB) så höjer jag i princip alltid men är det tre man till floppen kan man ju kanske syna ibland där. Fold finns i alla fall inte på kartan här... /Bjorn Varför höja? Är det för att få ett frikort? Kommer ett av korten på brädan i hans färg så har han ju bara backdoor flush samt 3 till en hålstege. Höjer man i hopp om att få hålstege, färgdrag eller träffa sitt överkort som gäller? En annan sak är ju att på nivån så spelar folk A8o och andra A väldigt mycket detta kan ju göra att han bara har 3 "direkta" outs dvs kungen. Citera
Recommended Posts