Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Inte vad jag vet men det skulle fårvåna mig om inte någon har lyckats göra ett program som kan hantera två inputs.

Program som kan hantera input från tangentbord och mus samtidigt är väl inte direkt nåt man vinner Turingpriset för. ;)

Det finns inga hinder för att skriva program som visar två pekare styrda av olika möss, annat än att det verkar sjukt onödigt.

Postad

Trodde också sedan länge att det i princip inte gick. Vet dock att det finns till Linux så jag gav det 5 minuter på Google.

http://cpnmouse.sourceforge.net/

Lite pill att installera du måste editera inf-filen med dina enhets-ID(om de inte redan finns) och installera drivrutinen för båda mössen. Jag kör det nu, scrollen la av på båda och det känns lite hackigt men fungerar...

edit: Känns som sagt sjukt onödigt. Tror inte man multitablar snabbare med det om det var det du tänkte? Själv kör jag poker med en Wacom, helt underbart, luta sig tillbaka i stora stolen med kuddar, en kopp te och plattan i knät.

Postad
Wacom, helt underbart, luta sig tillbaka i stora stolen med kuddar, en kopp te och plattan i knät.

Hur gör du för att raisa och betta? Har du programerbara knappar på Wacom:en eller kör du med "slidern"?

Postad
Wacom, helt underbart, luta sig tillbaka i stora stolen med kuddar, en kopp te och plattan i knät.

Hur gör du för att raisa och betta? Har du programerbara knappar på Wacom:en eller kör du med "slidern"?

FL =)

Postad

Någon som har lust att förklara vad en Wacom är och hur man kan använda den till poker på smidigaste sätt? Letade fram lite och det verkar vara en bräda man främst använder till bildbehandlingsprogram?

På vilket sätt använder ni den när ni spelar poker? Enbart knapparna på brädan? Hur väl kan man konfigurera dem? Hur många knappar finns det? Antar att det beror på olika modeller, men vilken skulle ni rekommendera för poker?

Postad
Någon som har lust att förklara vad en Wacom är och hur man kan använda den till poker på smidigaste sätt? Letade fram lite och det verkar vara en bräda man främst använder till bildbehandlingsprogram?

På vilket sätt använder ni den när ni spelar poker? Enbart knapparna på brädan? Hur väl kan man konfigurera dem? Hur många knappar finns det? Antar att det beror på olika modeller, men vilken skulle ni rekommendera för poker?

Jag har en enkel version, föregångaren till denna:

http://www.wacom-europe.com/int/products/graphire4/index.asp?lang=en&pdx=11

Fick den av en kompis som sysslar med CG som bytt upp sig. Man använder dem främst att teckna direkt på datorn med dvs.

Eftersom som min är en enkel gammal variant har den inga knappar förutom en knapp för höger musknapp som sitter på pennan samt ett "sudd" om man vänder på pennan som man bara har nytta av om man ritar.

Till pokern är det samma sak som en mus bara att jag kan sitta bekvämare med den. Plattan motsvarar skärmen och man drar pennan på den och klickar genom att trycka till lite lätt. Uppenbart :P

tillägg: det finns dyrare versioner med programmerbara knappar men inte så många, jag behöver inga själv till FL, vad skulle ni behöva till NL? Jag spelar det aldrig, har bara testat några gånger då använder jag slidern eller förstås keyboarden att skriva in ett bet. Så länge man måste sträcka sig till keyboarden har en platta ingen funktion vad jag kan se.

Postad
Jag har en enkel version, föregångaren till denna:

http://www.wacom-europe.com/int/products/graphire4/index.asp?lang=en&pdx=11

Fick den av en kompis som sysslar med CG som bytt upp sig. Man använder dem främst att teckna direkt på datorn med dvs.

Eftersom som min är en enkel gammal variant har den inga knappar förutom en knapp för höger musknapp som sitter på pennan samt ett "sudd" om man vänder på pennan som man bara har nytta av om man ritar.

Till pokern är det samma sak som en mus bara att jag kan sitta bekvämare med den. Plattan motsvarar skärmen och man drar pennan på den.

Du nämnde att din polare bytt upp sig, har han en med knapp(ar) på brädan? Läste nämligen på hemsidan att man kan koppla makron till knapparna. Då kanske du kan svara på följande fråga..

Vet du om det medföljer ett bra program för detta, så att man exempelvis kan göra så att en knapp på brädan raisar 4xBB, dvs möjlighet till att "spela in" en instruktion?

Du talade även om att plattan motsvarar skärmen, och om jag förstår det rätt så representerar pennan skärmen och att det finns en knapp som motsvarar höger musknapp på pennan (inte för att det ska behövas till pokern), men hur går det till med en vanlig vänster knapptryckning? Tryckar man in den på brädan likt en touchpad på en laptop?

Postad

Du nämnde att din polare bytt upp sig, har han en med knapp(ar) på brädan? Läste nämligen på hemsidan att man kan koppla makron till knapparna. Då kanske du kan svara på följande fråga..

Vet du om det medföljer ett bra program för detta, så att man exempelvis kan göra så att en knapp på brädan raisar 4xBB, dvs möjlighet till att "spela in" en instruktion?

Du talade även om att plattan motsvarar skärmen, och om jag förstår det rätt så representerar pennan skärmen och att det finns en knapp som motsvarar höger musknapp på pennan (inte för att det ska behövas till pokern), men hur går det till med en vanlig vänster knapptryckning? Tryckar man in den på brädan likt en touchpad på en laptop?

Vet inte exakt vad hon köpte men jag kollade in inställningarna för den knapp jag har på pennan. Som sagt höger musknapp använder man sällan och programmet som medföljer kan spela in en instruktion. Jag ställde precis in min knapp på att göra "asdfkjgdg4r545{alt}{F4}" dvs i notepad skrev den ut texten och stängde sedan programmet med ett klick på knappen. Vad som går att göra i din pokerklient med denna funktion beror ju på klienten. Förmodligen kan man ju ställa in olika "inspelningar" till varje knapp på en bättre platta.

Ja alltså du måste ju hålla penna inom ramen och max ca 1cm över plattan för att muspekaren ska röra på sig och du klickar som en touchpad. Det finns 2 lägen antingen skärmläge då ramen på plattan motsvarar skärmen dvs om du lyfter pennan och sätter ner den på ett annat ställe på plattan hoppar musen dit. Eller musläge då spelar det ingen roll var på plattan du rör dig utan musen rör sig bara beroende på hur du flyttar pennan dvs du kan vara på samma område och dra-lyft-dra-lyft som med en mus med en musmatta på 10x10cm.