Gå till innehåll

Chrille - Passerat 2K!

chrille87

Recommended Posts

• Svars 94
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bankrulle 16 Mars 2006, $2015

Nu när jag har 40 inköp på NL50 så är det dax att för fullt pröva vingarna på NL100 och ibland även NL200, känns för tillfället ganska stabilt med 20 inköp på NL100. Eller tycker ni att jag går upp i nivå för fort?

Med det flyt / bra spel du verkar ha för tillfället tycker jag det bara är bra att försöka utnyttja det men om du märker att det går åt helvete så är det bara att gå ner till NL50 ....

För övrigt håller jag med den ovan folda KJo i höjdpott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är absolut inga problem att lira NL 100 med 20 inköp, bara du är en bra spelare och är beredd att torska en del för att sedan behöva grinda ihop dem på NL 50 igen. Enligt min åsikt är dock spelarna betydligt bättre på NL 100 än på NL 50, men du klarar lätt att slå spelarna även på den förstnämnda nivån ;) .

Länk till kommentar

Nu när jag har 40 inköp på NL50 så är det dax att för fullt pröva vingarna på NL100 och ibland även NL200, känns för tillfället ganska stabilt med 20 inköp på NL100. Eller tycker ni att jag går upp i nivå för fort?

Jag såg dig på NL1000 häromdan så det borde ju inte vara några problem. Du har ju nästan 2 inköp där. Alltså, du kan lika gärna skriva allt vad du gör för att få mer feedback. Säg att du lirade 5/10 och folk kanske ger dig lite råd om vad du ska göra och vad du inte bör göra i fortsättningen.

Länk till kommentar

Jag såg dig på NL1000 häromdan så det borde ju inte vara några problem. Du har ju nästan 2 inköp där. Alltså, du kan lika gärna skriva allt vad du gör för att få mer feedback. Säg att du lirade 5/10 och folk kanske ger dig lite råd om vad du ska göra och vad du inte bör göra i fortsättningen.

Ja du har helt rätt, tyvärr får jag den här känslan att det inte känns som riktiga pengar då det bara är siffror, detta är något som jag måste jobba med och jag är faktiskt glad att du säger åt mig. Jag vet inte varför jag ens sitter vid dom här borden men jag antar att jag söker mer spänning och action då jag spelar. Man kan ju tycka att jag borde ha lärt mig av mina misstag men har man en gått suttit där så är det svårt att låta bli, i alla fall för mig. Men jag uppskattar som sagt att du skriver detta för jag hoppas att du vill mitt bästa...

Länk till kommentar

Ja du har helt rätt, tyvärr får jag den här känslan att det inte känns som riktiga pengar då det bara är siffror, detta är något som jag måste jobba med och jag är faktiskt glad att du säger åt mig. Jag vet inte varför jag ens sitter vid dom här borden men jag antar att jag söker mer spänning och action då jag spelar. Man kan ju tycka att jag borde ha lärt mig av mina misstag men har man en gått suttit där så är det svårt att låta bli, i alla fall för mig. Men jag uppskattar som sagt att du skriver detta för jag hoppas att du vill mitt bästa...

Finns ju inge roligare än o slaska NL1000 med 2-3 inköp... =)

Det är så poker ska spelas.. antingen blir man rik eller fattig :D

Länk till kommentar

Nu har jag läst igenom hela din dagbok och min bedömning är att du med stor sannolikhet kommer att gula hela din nuvarande rulle inom en tämligen snar framtid. Om jag vore i din situation skulle jag se till att banka huvuddelen av pengarna för att minimera risken för tiltskottningar och annat otyg. Kanske vore det bästa för dig att inte spela alls, hela din dagbok är som en tidsinställd bomb med gulning som oundvikligt resultat. Det positiva är att du i alla fall inte tycks spela med pengar du inte har råd att förlora, men jag tror att även denna gräns ganska lätt kan brytas under en längre period med oflyt. Föreställ dig att du gular och sen försöker "börja om igen" flera gånger men gular inom kort varje gång. Hur många försök tar det innan du sätter dig på ett NL1000-bord med månadshyran?

Länk till kommentar

Har du gulat? Ser du är inne i dagböcker och läser iaf...?

Nejnej har bara ingen större ingen större lust att skriva då man istället för att på positiv respons bli påhoppad bara för att man tar ett skott och skottar på lite väl höga nivåer :), jag återkommer då jag får lust...

Länk till kommentar

Nejnej har bara ingen större ingen större lust att skriva då man istället för att på positiv respons bli påhoppad bara för att man tar ett skott och skottar på lite väl höga nivåer :), jag återkommer då jag får lust...

Du lär ju utvecklas när du bara lyssnar när folk berömmer dig.

Länk till kommentar

ÄÄÄh... dom vill ju dig bara väl... det är ju inte optimalt spel men förbaskat sköjj =)

Jag har ju själv skottat runt på 5/10 med lite över 3k i rulle och blivit badbeatad så =)

Länk till kommentar

Du lär ju utvecklas när du bara lyssnar när folk berömmer dig.

Håller med Mats, dessutom tror jag (har inte läst igenom hela dagboken) att dessa påhopp är nog mera riktade att hjälpa dig. Gör dig själv en tjänst och håll dig disciplinerad! Disciplin är en väldigt viktig grej i poker, spela på en nivå som din rulle klarar av!

Statestiken tyder annars att du antagligen kommer att gula vare sig du väljer att tro på detta eller ej, men jag tror att detta vet du redan om (hoppas jag).

"We all know excellent players who seem to have the right stuff. They read cards like magicians and make miraculous plays, while less gifted players are consistent winners.

What is the diffrence?".

/ Alan Schoenmaker "The Psychology of poker"

Skriv gärna dagbok för jag tror att du kommer ha stor nytta av den.

Sen får du välja om du nu vill tänka om och ta åt dig av kritiken. Jag är absolut inget proffs så jag kan lika gärna bli hängd för den här posten, men då har jag iaf lärt mig nåt :P

En fråga till alla:

Skulle vi vilja tjäna mest pengar på poker eller vara bäst på poker?

Länk till kommentar

Känns som "in-the-long-run" Så kommer de va en ekvivalenspil mellan dom. Om vi nu ska förutsätta att poker är ett skicklighets-spel och inte tur.

Sedan så är också frågan men som är den bästa spelarn egetligen.... Borde de inte va han som tjänar mest pengar :roll:

Då ens framgång i poker borde mätas i just denna variabel.

Länk till kommentar

Känns som "in-the-long-run" Så kommer de va en ekvivalenspil mellan dom. Om vi nu ska förutsätta att poker är ett skicklighets-spel och inte tur.

Sedan så är också frågan men som är den bästa spelarn egetligen.... Borde de inte va han som tjänar mest pengar :roll:

Då ens framgång i poker borde mätas i just denna variabel.

Om jag (Inte jag, utan hypotetiskt jag) lirar kanske 5/10$ NL på Internet eller Live men behärskar spelat bäst i hela världen och lite bättre än så men har inte tid eller så prioriterar jag andra saker framför pokern (säg familjen) och har därför inte tid att åka till Las Vegas och lira 1000/2000$ NL fast jag vet att jag skulle veta att jag är bättre än dom och har stor edge så gör inte det mig till sämre spelare bara för att jag lirar lägre Limit.

Detta är bara hypotetiskt men jag hoppas du förstår vad jag menar.

Rent generellt är det ju så att framgångar i Pokern mäts i hur mycket pengar du har vunnit ...

MVH

//KF

Länk till kommentar

• Skapa nytt...