Gå till innehåll

Chrille - Passerat 2K!


chrille87

Recommended Posts

Ännu en dag i det grönas tecken , efter ganska mycket mat och en film (wallander - steget efter, vars var dom gamla skådespelarna?) så slog jag mig ner för en liten session. Jag hoppade in på gamla goda hope and glory och trodde jag var redo för att spela något annat än heads-up, men tyvärr var det icke fallet. Jag tappade några potter och hipps vipps hade jag tappat $8 dollar och jag kände hur jag blev mer och mer tiltad. Men som den kloka man jag är hoppade jag ut och letade istället upp ett heads-up bord och plockade direkt hem en $10 heads-up (i riktiga fall $9.5 eftersom expekt kräver $0.5 för varje gång man vill låna ett bord och en dealer av dom :) ). Sen spann jag vidare och han med att plocka hem en $20 turbo shorthanded sit and go, vilket genererade i en vinst på $65 (själva vinsten blev $45 eftersom det kostade $20 att gå med).

 

Dagens hand hämtar vi från en $10 heads-up:

 

Jag sitter på knappen och hittar 8 :diamond: 8 :club: , blindsen är 10/20 så jag höjer till 40, deas behöver bara syna 20 och det gör han, (ska jag beta ut mera på låg pocket där?).

 

Floppen: K :club: 8 :spade: J :club:

 

Hittar set men är lite oroad för klöverdraget, jag betar ut halvpott (40) och deas raisar till 100, jag gör förstås en reraise till 180 och deas synar 120.

 

Turn: 7 :heart:

 

Potten är nu uppe i 520 och jag betar 250 och får en snabb syn.

 

River: 8 :heart:

 

Jag hittar fyrtalet och betar ut 500, deas går all-in med sina resterande 990 och jag skriver lite spydigt i chatten: "should I fold my pocket 8?", jag synar 490 och visar mina två 8:or. Deas visar upp K :heart: 6:club: och skriver att jag är: "lucky man" medans jag frågar mig själv hur man kan spela så med K6 :D .

 

23 Januari:+$55

ännu en fin dag, måste dock ta mig en funderare över mitt spel på cg

 

Bankrulle 23 Januari 2006, +$379

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 94
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Coolt! Ser riktigt lovande ut det här? Vad har du för långsiktiga mål med pokern? Proffs?

 

Ja jag är nöjd så länge jag inte börjar tilta och backar en massa, som jag skrev i början är det än så länge bara en rolig hobby. Sen gör det ju inte så mycket att det är en ganska lönsam hobby för en som fortfarande går i skolan :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Öhm... om du heter lagie på expekt såg jag precis att du satt på ett 5/10 bord och gick allin i varje hand och torskade precis 300$ i en allin med K10 mot A7 eller nåt.

 

Edit: Dvs hela din bankroll ungefär.

Edit 2: Säg att det inte var du. Det var inte särskilt smart om det var du.

Blev tyst i denna tråden ;) Mystiken tätnar.

 

Lol! Fan vad skön grej... "Jag har haft lite problem med disciplinen"... Jovars, det vill jag lova!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Öhm... om du heter lagie på expekt såg jag precis att du satt på ett 5/10 bord och gick allin i varje hand och torskade precis 300$ i en allin med K10 mot A7 eller nåt.

 

Edit: Dvs hela din bankroll ungefär.

Edit 2: Säg att det inte var du. Det var inte särskilt smart om det var du.

 

Öhm... vars ska jag börja? Jag har nu grinat i över 1 månad och blivit psykiskt nerbruten av alla mina "kompisar" som vet att jag är mannen som 30 dubblat sin rulle på 20 dagar bara för att sedan lyckas spela bort allt på 10min.

 

svar på edit 1: Ja jag gulade bort hela min rulle

svar på edit 2: No shit Sherlock :D

 

Blev tyst i denna tråden ;) Mystiken tätnar.

 

Lol! Fan vad skön grej... "Jag har haft lite problem med disciplinen"... Jovars, det vill jag lova!

 

Var jag tvungen bevisa det för att ni skulle tro mig? :oops:

 

Upp som en sol, ner som en pannkaka...?

 

Bra sammanfattning...

 

För att sammanfatta det hela: 1. Jag är en tomte! 2. Jag är en tiltande tomte! 3. Jag är på väg tillbaka :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Upp som en sol, ner som en pannkaka...?

 

Bra sammanfattning...

 

För att sammanfatta det hela: 1. Jag är en tomte! 2. Jag är en tiltande tomte! 3. Jag är på väg tillbaka :twisted:

 

Härligt! Så du kör igång igen. Verkar som att du har en ärlig och rätt inställning i så fall, det gillar jag. Ser fram emot att följa dig i fortsättningen. Ditt spel verkar ju fungera i alla fall, på rätt nivå ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öhm... om du heter lagie på expekt såg jag precis att du satt på ett 5/10 bord och gick allin i varje hand och torskade precis 300$ i en allin med K10 mot A7 eller nåt

 

En fråga, varför?? :oops:

 

Ja vad ska man säga? Jag tappade helt befattningen när jag blev utdragen 2 gånger av samma kille i ganska stora potter, jag kastade mig in på ett 5/10 bord och skottade som en tok. Efter att ha gått all-in 2 gånger hittade jag K 10 på small blind och alla snörde korten fram till mig, galen som jag var ställde jag in keramiken och fick som skrivet syn av A7 och han floppade setet i 7. Såhär i efterhand tyckte jag det var en galen syn av han med A7 off :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öhm... om du heter lagie på expekt såg jag precis att du satt på ett 5/10 bord och gick allin i varje hand och torskade precis 300$ i en allin med K10 mot A7 eller nåt

 

En fråga, varför?? :oops:

 

Ja vad ska man säga? Jag tappade helt befattningen när jag blev utdragen 2 gånger av samma kille i ganska stora potter, jag kastade mig in på ett 5/10 bord och skottade som en tok. Efter att ha gått all-in 2 gånger hittade jag K 10 på small blind och alla snörde korten fram till mig, galen som jag var ställde jag in keramiken och fick som skrivet syn av A7 och han floppade setet i 7. Såhär i efterhand tyckte jag det var en galen syn av han med A7 off :twisted:

 

Eller så hade han nog stor BR för att kunna överleva vid en eventuell förlust!

Du är medveten om att du satte dig på ett bord med 100 gånger högre blinds än vad du suttit och grinat på va? :? ¨

Om du nu ska börja om, hoppas jag du nöjer dig med att skotta på NL20. 8-)

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öhm... om du heter lagie på expekt såg jag precis att du satt på ett 5/10 bord och gick allin i varje hand och torskade precis 300$ i en allin med K10 mot A7 eller nåt

 

En fråga, varför?? :oops:

 

Ja vad ska man säga? Jag tappade helt befattningen när jag blev utdragen 2 gånger av samma kille i ganska stora potter, jag kastade mig in på ett 5/10 bord och skottade som en tok. Efter att ha gått all-in 2 gånger hittade jag K 10 på small blind och alla snörde korten fram till mig, galen som jag var ställde jag in keramiken och fick som skrivet syn av A7 och han floppade setet i 7. Såhär i efterhand tyckte jag det var en galen syn av han med A7 off :twisted:

 

Eller så hade han nog stor BR för att kunna överleva vid en eventuell förlust!

Du är medveten om att du satte dig på ett bord med 100 gånger högre blinds än vad du suttit och grinat på va? :? ¨

Om du nu ska börja om, hoppas jag du nöjer dig med att skotta på NL20. 8-)

 

Lycka till!

 

Självklart vet jag det, och förresten så menade jag att jag grinat dvs. gråtit en massa efter min smärtsamma förlust, men förmodligen så menar du ju grindat :D hur som helst så ska jag skotta NL50 med mina $200, visserligen bara 4 inköp men vafan man måste ju satsa för att vinna ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hittat monster plusset idag om man jämför med min bankrulle så jag är glad som satan och det känns så jävla underbart att äntligen vara tillbaka eller hur man nu ska uttrycka sig :D . Har mailat expekt om man kan få tag på lite handhistorik om hur man spelat idag (ja jag vet expekt är sämst i världen på detta) så när dom svarat kan jag ge er lite mer detaljerad information om dagen.

 

Ikväll är det live-poker som gäller 25kr rebuy :shock: , fjantigt egentligen att köra om små summor men ändå blir man vrålsur om man förlorar och skitglad om man vinner trots att det som mest blir typ 20 dollar :D kan någon förklara detta fenomen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..men ändå blir man vrålsur om man förlorar och skitglad om man vinner.. kan någon förklara detta fenomen?

 

För att det är så äckligt roligt att spöa skiten ur folk man känner och för att live är fett mycket roligare. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommit hem nu från kvällens lilla pokerturnering, vi var 6 pers och denna situation inträffar då vi endast är 3 spelare kvar och jag funderar fortfarande lite på min all-in syn.

 

Jag, 4500 i marker, Simon 3800, Emil 1700 och blindsen var 100/200.

Jag sitter på bb och emil kastar sina kort, simon tittar på xx och skjuter in alla marker i potten. Jag tittar ner på pocket 99 och står här för en svår situation. Jag VET att jag leder här men vad annat än 2 överkort ska han ha liksom? Det är ju praktiskt taget slantsingling mot händer som AK,AQ,AJ,A10,KQ,KJ,K10 osv. och mot högre pocket är jag såklart lååångt efter... det kostar mig bara 200 att slänga och jag har ändå ledningen vid bordet men synar jag och slår ut han har jag praktiskt taget pokalen i hamn. Till slut synar jag och han viker upp KQ och självklart kommer floppen QK5 och jag får inget mirakelkort på turn eller rivern...

 

Frågan är alltså denna, ska jag slänga mina pocket 9 i denna situation?

 

Efter denna handen hade jag 700 kvar och åkte ut 2 händer senare. Denna dagen kan ändå bara summeras på ett sätt och det behöver bara skrivas med denna sköna färg, nämligen grön :D.

 

2 Mars: +$171, en jäkla massade spelade händer och hu, skulle kunna gå igenom 10 intressanta händer men det orkar jag inte just nu. Tänk nu har jag över 7 inköp ;)

 

Bankrulle 2 Mars 2006, $371, alltså bara $8 mindre än när jag tiltade bort hela rullen på 5min. Fy fan vad KUL!!

 

och ps det uppskattas om ni påminner mig någon gång att inte bli så tiltad bara för att en tomte drar ut mig på en 2 outare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommit hem nu från kvällens lilla pokerturnering, vi var 6 pers och denna situation inträffar då vi endast är 3 spelare kvar och jag funderar fortfarande lite på min all-in syn.

 

Jag, 4500 i marker, Simon 3800, Emil 1700 och blindsen var 100/200.

Jag sitter på bb och emil kastar sina kort, simon tittar på xx och skjuter in alla marker i potten. Jag tittar ner på pocket 99 och står här för en svår situation. Jag VET att jag leder här men vad annat än 2 överkort ska han ha lixom? Det är ju praktiskt taget slantsingling mot händer som AK,AQ,AJ,A10,KQ,KJ,K10 osv. och mot högre pocket är jag såklart lååångt efter... det kostar mig bara 200 att slänga och jag har ändå ledningen vid bordet men synar jag och slår ut han har jag praktiskt taget pokalen i hamn. Till slut synar jag och han viker upp KQ och självklart kommer floppen QK5 och jag får inget mirakelkort på turn eller rivern...

 

Frågan är alltså denna, ska jag slänga mina pocket 9 i denna situation?

 

Efter denna handen hade jag 700 kvar och åkte ut 2 händer senare. Denna dagen kan ändå bara summeras på ett sätt och det behöver bara skrivas med denna sköna färg, nämligen grön :D.

 

2 Mars: +171, en jäkla massade spelade händer och hu, skulle kunna gå igenom 10 intressanta händer men det orkar jag inte just nu. Tänk nu har jag över 7 inköp ;)

 

Bankrulle 2 Mars 2006, $371, alltså bara $8 mindre än när jag tiltade bort hela rullen på 5min. Fy fan vad KUL!!

 

och ps det uppskattas om ni påminner mig någon gång att inte bli så tiltad bara för att en tomte drar ut mig på en 2 outare...

 

Då var det inte jag som klonkade mot dig iaf.. för min specialite är runner-runner :D

 

Kul att höra att du är tebax! se till o hålla tilten borta bara... du låter lite för lika mig på det området (vafan nu har jag förlorat 100 av 600 dollar.. lika bra att stoppa in allt preflop på 5/10 istället och hoppas på klonken=))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommit hem nu från kvällens lilla pokerturnering, vi var 6 pers och denna situation inträffar då vi endast är 3 spelare kvar och jag funderar fortfarande lite på min all-in syn.

 

Jag, 4500 i marker, Simon 3800, Emil 1700 och blindsen var 100/200.

Jag sitter på bb och emil kastar sina kort, simon tittar på xx och skjuter in alla marker i potten. Jag tittar ner på pocket 99 och står här för en svår situation. Jag VET att jag leder här men vad annat än 2 överkort ska han ha lixom? Det är ju praktiskt taget slantsingling mot händer som AK,AQ,AJ,A10,KQ,KJ,K10 osv. och mot högre pocket är jag såklart lååångt efter... det kostar mig bara 200 att slänga och jag har ändå ledningen vid bordet men synar jag och slår ut han har jag praktiskt taget pokalen i hamn. Till slut synar jag och han viker upp KQ och självklart kommer floppen QK5 och jag får inget mirakelkort på turn eller rivern...

 

Frågan är alltså denna, ska jag slänga mina pocket 9 i denna situation?

 

Efter denna handen hade jag 700 kvar och åkte ut 2 händer senare. Denna dagen kan ändå bara summeras på ett sätt och det behöver bara skrivas med denna sköna färg, nämligen grön :D.

 

2 Mars: +171, en jäkla massade spelade händer och hu, skulle kunna gå igenom 10 intressanta händer men det orkar jag inte just nu. Tänk nu har jag över 7 inköp ;)

 

Bankrulle 2 Mars 2006, $371, alltså bara $8 mindre än när jag tiltade bort hela rullen på 5min. Fy fan vad KUL!!

 

och ps det uppskattas om ni påminner mig någon gång att inte bli så tiltad bara för att en tomte drar ut mig på en 2 outare...

 

Då var det inte jag som klonkade mot dig iaf.. för min specialite är runner-runner :D

 

Kul att höra att du är tebax! se till o hålla tilten borta bara... du låter lite för lika mig på det området (vafan nu har jag förlorat 100 av 600 dollar.. lika bra att stoppa in allt preflop på 5/10 istället och hoppas på klonken=))

 

Ja precis så där är det, jag hade typ förlorat 70$ då jag fick mitt frispel och slaktade bort allt på 5/10 bord, men tyvärr var pokergudarna skoninglösa. Kul att höra att du också lirar på expekt, brukar sitta och titta på när du lirar ibland :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag, 4500 i marker, Simon 3800, Emil 1700 och blindsen var 100/200.

Jag sitter på bb och emil kastar sina kort, simon tittar på xx och skjuter in alla marker i potten. Jag tittar ner på pocket 99 och står här för en svår situation. Jag VET att jag leder här men vad annat än 2 överkort ska han ha lixom? Det är ju praktiskt taget slantsingling mot händer som AK,AQ,AJ,A10,KQ,KJ,K10 osv. och mot högre pocket är jag såklart lååångt efter...

 

Hur kan du veta att han inte har ett högre pocket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag, 4500 i marker, Simon 3800, Emil 1700 och blindsen var 100/200.

Jag sitter på bb och emil kastar sina kort, simon tittar på xx och skjuter in alla marker i potten. Jag tittar ner på pocket 99 och står här för en svår situation. Jag VET att jag leder här men vad annat än 2 överkort ska han ha lixom? Det är ju praktiskt taget slantsingling mot händer som AK,AQ,AJ,A10,KQ,KJ,K10 osv. och mot högre pocket är jag såklart lååångt efter...

 

Hur kan du veta att han inte har ett högre pocket?

Kanske för att han inte vill trycka så hårt med en så bra hand..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag, 4500 i marker, Simon 3800, Emil 1700 och blindsen var 100/200.

Jag sitter på bb och emil kastar sina kort, simon tittar på xx och skjuter in alla marker i potten. Jag tittar ner på pocket 99 och står här för en svår situation. Jag VET att jag leder här men vad annat än 2 överkort ska han ha lixom? Det är ju praktiskt taget slantsingling mot händer som AK,AQ,AJ,A10,KQ,KJ,K10 osv. och mot högre pocket är jag såklart lååångt efter...

 

Hur kan du veta att han inte har ett högre pocket?

Kanske för att han inte vill trycka så hårt med en så bra hand..

 

Precis, har svårt att se han trycka så med pocket QQ-AA, däremot finns det ju möjlighet till typ pocket 77-JJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad jag ska skriva egentligen, ska börja med att klista upp en lapp fram datorn med orden "jag ska INTE tilta", men ska jag vara ärlig så tror jag inte att det kommer att hjälpa...

 

 

Jag har faktiskt en sån lapp ovanför datorn :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad jag ska skriva egentligen, ska börja med att klista upp en lapp fram datorn med orden "jag ska INTE tilta", men ska jag vara ärlig så tror jag inte att det kommer att hjälpa...

 

 

Jag har faktiskt en sån lapp ovanför datorn :D

 

Kul att höra, måste fixa upp den nån dag och se om det hjälper :D , har blivit 0 spel senaste dagarna men snart tänkte jag ta ett pass!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...