Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har äntligen hittat stilen för att komma ITM på partys 10$ SnG NL. Dock har jag problem att vinna... Har förstått att d e gambling som gäller med bara 3 kvar. Men gör jag rätt som synar all ins på BB med händer som tex: A5o KTo när jag e shortstacked? Alltså jag har typ 1000 mot 1200 och 5800 med blinds på 100/200. Eller om jag inte e shortstacked åxå för den delen med 3 spelare kvar...

* RP, lägger till "NLT - SnG" - QoS *

Postad

Beror ju lite på vad du tror dom ställer med, och jur stor chans att någon bakom dig synar, känns det som om någon annan kommer syna om du foldar, gör det då, tar dig närmare pengarna.

En annan sak är att man heldre vill ställa själv med dom händerna än syna en all-in. Något jag lärt mig den hårda vägen, oftare man synar sig ur än ställer sig ur en SnG.

Postad
Jag måse ha varit otydlig.. jag menar när jag sitter på big blind och vi bara är 3 kvar, och jag agerar sist...

Då du faktiskt har satt in pengar i potter så kan Ax vara tillräckligt för att syna. Men det beror helt och hållet på moståndaren spelstil dvs om du tror att du har bättre hand än motspelaren.