Bernt Postad 2 Januari , 2006 Rapport Postad 2 Januari , 2006 Ännu ett vekt agerande av mig. Floppar tvåpar och lägger efter omslag på turn. Fi är hyffsat lös. $25 NL Texas Holdem - Monday, January 02, 14:37:28 EDT 2006 Table Table 65019 (6 max) (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 6 Seat 1: MrBrighthead ( $25 ) Seat 2: Watchitride ( $25.80 ) Seat 3: johntik ( $11.59 ) Seat 4: Qaz09 ( $18.25 ) Seat 5: Paradox36 ( $39.13 ) Seat 6: RichRose ( $14.42 ) RichRose posts small blind [$0.10]. MrBrighthead posts big blind [$0.25]. ** Dealing down cards ** Dealt to MrBrighthead [ 8c Tc ] Watchitride calls [$0.25]. johntik calls [$0.25]. Qaz09 calls [$0.25]. Paradox36 calls [$0.25]. RichRose folds. MrBrighthead checks. ** Dealing Flop ** [ Ts, 8h, 3h ] MrBrighthead bets [$1]. Watchitride folds. Watchitride: when i get the cards to play dont worry i will johntik folds. Paradox36: ook nig Qaz09 folds. Paradox36: I wont worry Paradox36: thats the only smart thing youve said all day Paradox36 calls [$1]. inget konstigt. ** Dealing Turn ** [ 9d ] MrBrighthead bets [$2.50]. Paradox36 raises [$10]. MrBrighthead folds. Lägger mig efter omslaget. Helt fel gissar jag. Synar han en pottbet med gutshot så får jag väl betala av hans QJ eller 67. Borde väl slått om allin här? Dock är det ju ett kraftigt omslag jag möts av. Paradox36 does not show cards. Paradox36 wins $15.45 Citera
psatiw Postad 2 Januari , 2006 Rapport Postad 2 Januari , 2006 Ja, du kan ju inte sätta nån på nötterna varje gång de spelar tillbaka emot dig. Särskilt inte om du ofta har agerat vekt tidigare och han är lös, då måste du ju spela tillbaka nån gång, så att de ser att de inte kan köra med dig hur som helst. Visst kan han ha T9 om du haf oflyt men nån gång måste du ju säga ifrån. Du får inte underskatta tableimagens betydelse i poker. Du vill att fi ska spela efter dina bets, inte tvärtom. Citera
spyse Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Jag tycker du ska betta mer på floppen och mer på turn, $1.5 iaf på floppen och kanske $4 på turn, nu luktar du svaghet.. Citera
jonklar Postad 3 Januari , 2006 Rapport Postad 3 Januari , 2006 Konstigt att sb foldade där. Han har ju pottodds att spela i princip vilka händer som helst när så många limpat. Tycker Hero spelade helt rätt som betade 80% av potten på floppen. Svårt att säga om fold på turn var korrekt. Om Hero gett upp flera potter tidigare då han mött motstånd, och fi är en LAG spelare. Då är det en självklar allin på turn. Om fi är en lös spelare som ovan, tycker jag allin på turn är bra. Bara om fi är tight tycker jag fold är korrekt. Tvåpar är en av de händer jag tycker man förlorar mest pengar på, när många sett floppen, tycker ändå man bör betala av med tvåpar. Mycket möjligt att fi satt på QJh,J7h el 76h, och fick in en gutshot, man måste dock nästan alltid betala av med tvåpar. Citera
Bernt Postad 3 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 3 Januari , 2006 ok, som jag skrev så var FI hyffsat lös och hade spelat tajt innan då jag är nybörjare på sh. Ett ordentligt omslag under dessa förutsättningar hade alltså varit rätt spel... Citera
Recommended Posts