Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Som tidigare nämnt är du inte i god tro och då är det olagligt. Förövrigt är det moraliskt förkastligt, hade inte du velat få tillbaka dina pengar om du skickat till fel person?
Snälla vad har jag gjort som är olagligt? Om han inte kräver pengarna tillbaka och jag inte gör något vad är då moraliskt förkastligt med att inte göra något?
Postad

Om detta hade hänt mig så hade jag inte lagt ut tid på att leta efter personen, jag hade istället avvaktat i ca 1 månad till och väntat ifall personen kontaktar mig, om han gör det så skulle han fått pengarna tillbaka.

Och skulle han inte kontaktat mig inom loppet av den tiden så hade jag cashat ut allt.

Postad
Snälla vad har jag gjort som är olagligt? Om han inte kräver pengarna tillbaka och jag inte gör något vad är då moraliskt förkastligt med att inte göra något?

Men du är ju helt sorglig...

Om DU hade skickat över pengar till fel person, hur hade DU velat att den andra personen skulle göra????

Tycker du det är OK att han behåller DINA pengar? Då ska du absolut behålla pengarna.

Skulle du vilja att han resonerade som du gör nu...?

Jag har inte gjort något olagligt, så jag behåller pengarna.

Skicka tillbaka pengarna omgående, inget snack!!!

Bli en bra poker spelare istället och spela till dig pengarna.