Gå till innehåll

B2B transfer från främling!


der_ko

Recommended Posts

Jag kollade nys över min transferhistorik på min B2B site och fick till min förvåning se att någon människa har skickat 200 € till mig. Jag har ingen aning om vem denna generösa människa är men jag tackar och bugar för denna underbart trevliga människa. :lol:

 

Nu till min fråga om detta var ett misstag från donatorn kan han då kräva sina pengar tillbaka från mig eller är de nu lagligt mina?

 

Förövrigt har detta hänt någon annan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BTW. är pokerspelare snåla eller?! Jag skulle med största säkerhet betala tillbaka pengarna om nån av misstag satt in pengar på mitt konto.

 

Vadå snåla, jag har haft en dålig december månad med mycket spel och liten vinst och är en fattig arbetslös 19 åring så jag är inte speciellt sugen på att ge tillbaks några pengar om jag inte måste.

 

Men denna VIP cashout bonus hur fungera den och gäller det på alla B2B siter? Länka till en sida därjag kan läsa mer tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska stå under "transactions" vem som har gjort överföringen.
Jo jag vet från vilket nick pengarna kom ifrån men om jag nu bestämer mig för att kontakta honom/henne hur skulle jag då gå till väga. Vart hittar jag personuppgifter om denna person.

 

Tycker alla det vore hemskt att behålla pengarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska stå under "transactions" vem som har gjort överföringen.
Jo jag vet från vilket nick pengarna kom ifrån men om jag nu bestämer mig för att kontakta honom/henne hur skulle jag då gå till väga. Vart hittar jag personuppgifter om denna person.

 

Tycker alla det vore hemskt att behålla pengarna?

 

Tycker du att du har förtjänat pengarna?

 

Om du i framtiden skickar pengar till fel person, kommer du vilja ha tillbaka dom då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du pratar om kallas condictio indebiti, om jag inte minns helt fel (dvs. misstagsbetalning). Huvudregeln i dessa fall är att pengarna skall betalas tillbaka. Regeln kan doch brytas om mottagaren är i god tro och har inrättat sig efter betalningen. Du är knappast i god tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska stå under "transactions" vem som har gjort överföringen.
Jo jag vet från vilket nick pengarna kom ifrån men om jag nu bestämer mig för att kontakta honom/henne hur skulle jag då gå till väga. Vart hittar jag personuppgifter om denna person.

 

Tycker alla det vore hemskt att behålla pengarna?

 

det är väl inte svårare än att skicka tillbaks pengarna om du nu vet nicket...

 

Om du är sugen att fråga vederbörande om det var en gåva till dig kan du ju prova att söka ett par gånger om dagen efter spelaren ifråga och prata med honom/henne i chatten....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska vi berömma killen då som felaktigt fått pengar överförda och vars enda problem är hur han ska få behålla/stjäla pengarna.......

 

Om du inte är helt skruppelfri så skriv till supporten och tala om misstaget.

 

Har jag sagt att du ska berömma honom? Jag menade bara på att du kunde besvara frågorna han ställt. Det var det enda, inte posta ngt skit bara. Sry för OT igen.

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saken är den att transfern genomfördes den 13 dec och denna person har inte kontaktat mig ännu vilket han borde ha gjort om han vill fixa ett misstag.

 

För övrigt ni har inget emot att ta emot speltorskars pengar när ni vet att de i princip ger er pengar men i detta fallet så är alla moralkärringar :?

 

Jag kan gå med på att skicka tillbaka pengarna om denna kontaktar mig och förklara att detta var ett misstag osv men varför ska jag göra något åt saken? Jag har inte gjort något fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan gå med på att skicka tillbaka pengarna om denna kontaktar mig och förklara att detta var ett misstag osv men varför ska jag göra något åt saken? Jag har inte gjort något fel.

 

1. Precis samma problem som du har, han har inga uppgifter om dig.

 

2. Har du inga moraliska värderingar som säger att du gör fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...