Gå till innehåll

Byta från FL till NL?


Miami

Recommended Posts

Jag har spelat ett tag nu på FL 0.5-1 och går väl ungefär jämnt upp. Jag upplever det som otroligt svårt att bygga någon rulle på den här nivån och det är frustrerande att stå och stampa! Kan det vara idé att byta till NL istället? Eller gå upp en nivå i FL?......eller är jag för dålig..ska jag stanna och lära mer?

 

Är det någon mer än jag som märkt att Party blir tightare för varje dag? Har alla fått pokerböcker i julklapp!?

 

Vilken nivå i NL motsvarar 0.5-1 i FL?

 

Är det någon som har varit i samma situation som vill berätta hur han gjorde?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan bara svara för mig själv, men jag stog också och stampade på FL ett bra tag då min rulle förblev i princip oförändrad (kring $3k). I augusti 2005 bestämde jag mig sedan för att övergå till NL där jag spelade på $0,5/1 borden och vips hoppade min rulle upp till $10k på en månad. Därefter har det bara fortsatt. Så för mig var valet att byta från FL till NL det bästa som hänt då det passar min spelstil väldigt bra.

 

Så jag tycker du ska läsa lite NL litteratur och pröva på de NL-bord som är anpassade för din bankrulle och se ifall No Limit är något för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FL är kanske inte en spelstil för dig så varför inte testa NL. Men räkna inte med att det går jättebra i början kanske för det är nog ofta svårt att ställa om. Själv har jag spelat bara NL utom när jag spelat lite Omaha och 7 Card Stud och andra spela mest för att det är kul. När jag väl testade FL så gick det om jag ska vara ärlig åt skogen... Vet knapt hur jag ska spela det och jag har ingen större ork att försöka mig på det heller när det går bra i NL.

 

Att gå upp i nivå tror jag är ganska osmart för det lär inte bli lättare av att dina motspelare blir bättre. Vist är det mycket irreterande att stå och stampa på samma ställe men om du verkligen koncentrerar dig och försöker så tror jag nog du kan täppa till luckor och bli vinnande. Ofta är det av den irretationen man spelar dåligt eftersom man gör saker man inte borde när man inte är känslomässigt stabil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv samma problem. Jag går bättre än jämt upp, har trots allt en liten timlön och tillsammans med rakebacken fortsätter jag gärna med det jag gör men vore samtidigt kul att lära sig NL om det skulle visa sig gå bra också.

 

Funderar då och då på att byta till NL och har tänkt på 2 saker, vill ha åsikter.

 

*NL borde ha mer fisk och tomtar än FL eftersom det är så populärt och i princip det enda som exponeras i media

 

*Det är sämre att multitabla NL pga att de krävs mer reads och psykologisk koncentration?

 

*All in-knappen uppmanar till tilt? Jag är inte 100% tiltfri men har hittat en rutin på FL så jag inte bryr mig om förluster. Hur är det att hitta den i NL?

 

Vill köra 4 bord som nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv samma problem. Jag går bättre än jämt upp, har trots allt en liten timlön och tillsammans med rakebacken fortsätter jag gärna med det jag gör men vore samtidigt kul att lära sig NL om det skulle visa sig gå bra också.

 

Funderar då och då på att byta till NL och har tänkt på 2 saker, vill ha åsikter.

 

*NL borde ha mer fisk och tomtar än FL eftersom det är så populärt och i princip det enda som exponeras i media

 

*Det är sämre att multitabla NL pga att de krävs mer reads och psykologisk koncentration?

 

*All in-knappen uppmanar till tilt? Jag är inte 100% tiltfri men har hittat en rutin på FL så jag inte bryr mig om förluster. Hur är det att hitta den i NL?

 

Vill köra 4 bord som nu

 

1) Kan nog stämma. Jag tror många som är nya till spelet dras mer till NL. Det finns dock många Fl spelare!

 

2) Ja det går inte att multitabla lika många bord som i FL, särskilt inte SH.

Går ju dock att multi-tabla ett par bord. Jag spelar mellan 2-3 bord när jag kör SH, men det finns ju de som kör mer än så. Jag skulle inte vilja spela mer än så dock eftersom jag känner att det skulle nog ta ner min koncentration på var bord för mycket!

 

3) Jag tror inte det faktum att det finns en all-in knapp kommer göra att du får ett mycket större värde av NL. Däremot så kommer ju någons tilt kosta en hel del pengar för denna, och det kan man givetvis få in en massa pengar på. Var observant på om någon börjar tilta.. Det brukar leda till att man har en tid på sig att ta alla pengar. Men så fort denna råkar ha en good beat istället så har tilten en tendens att gå över!

 

Ha det gott, och lycka till! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...