Gå till innehåll

Statistik m.m


sheena

Recommended Posts

Time management! Låt inte pokern ta över ditt liv, ha koll på hur mycket tid du spenderar med att spela, läsa och surfa poker. Sätt en begränsning varje dag. Du kanske har mycket tid och kan sätta en begränsning på 6-8 timmar, du kanske har mindre tid och då kanske 1-2 timmar är mer lagom. Var stenhård mot dig själv med detta. Du ska absolut inte spela mer än du orkar, poker kräver mycket koncentration.

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har varit runt och kikat lite här och lite där...ni pratar hemskt mkt statistik, är det något man måste ha koll på? räcker det inte med att man tex för upp dom dagliga vinsterna/förlusterna för att ha koll? *lite nybörjar funderingar*

Motfråga: ha koll på vad? Bokföringen? Räknar du bara plus och minus per dag vet du ju kanske inte vilka spel som går bra och vilka du förlorar på. Exempelvis kan jag själv analysera min statistik och se att jag inte bör spela crazy pineapple för alla pengarna på kontot varje lördag kväll. :)

 

Vill man ha koll på sitt spel, för att hitta sina problem, måste man gräva ner sig i andra detaljer. Då dyker det upp siffror som hur stor andel av händerna man spelar (VP$IP), lite odds, väntevärden (EV)... Allt detta är ju bra att ha ett hum om, även om du inte har allt i huvudet när du spelar. Om inte annat för att hänga med i de diskussionerna du har sett. Men sånt kommer väl allt eftersom om du hänger på forumet ett tag.

 

Ge gärna ett exempel på statistik om du vill ha ett mer precist svar. Och sist ett klassiskt pokercitat som svarar på din fråga. :)

 

"If there's something I know about the game that the other person doesn't, and if he's not willing to learn or can't understand, then I take his money".
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...