VicDamone Postad 2 Januari , 2006 Rapport Postad 2 Januari , 2006 Men jag har haft fel förut och kan säkert ha det igen...... Tror du har rätt! Citera
bismarc Postad 2 Januari , 2006 Rapport Postad 2 Januari , 2006 Samma som på alla sidor, på olika forum går 95% av alla skribenter plus i verkligheten är det, det motsatta. Min tanke är nog att otroligt få har direkt koll på vad de tjänar ev förlorar på pokern eller spel överhuvudtaget. Alltid så mkt lättare att vara klok i teorin till skillnad ifrån praktiken Citera
landin Postad 2 Januari , 2006 Rapport Postad 2 Januari , 2006 De flesta, den stora massan, som spelar gör det för att ha kul och för att man hoppas på att vinna just denna gång. Så tror jag det är med allt spel. Roulette, triss, stryktipset, V75 etc etc. Folk fortsätter att spela för att det är kul och för att man hoppas att man ska vinna. Jag passar... ehh, eller jag menar att en vän till mig passar rätt bra in i din beskrivning Sagge Citera
Gekko Postad 2 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 2 Januari , 2006 Jag kan inte riktigt avgöra om du är en tomte som bara är ute för att provocera eller om du verkligen inte begriper det här med spel. Men i mitt svar utgår jag från att du verkligen inte begriper. Spel i olika former omsätter bara i Sverigen miljarder varje år. Endast ett fåtal tjänar pengar på spel, de allra flesta förlorar. Detta gäller poker såväl som spel på hästar, fotboll eller skraplotter. Turspel som kunskapsspel, ingen skillnad, majoriteten förlorar pengar, ett fåtal tjänar pengar. Spelare, såväl förlorande som vinnande fins i alla samhällsklasser, kön, ålder, skostorlekar, etnisk tillhörighet mm. (Om än inte exakt jämt fördelat). Så på frågan om folk kan fortsätta att sätta in hur mycket som helst? Ja, i stort sett... Ta Trisslotter som exempel. Ett turspel där majoriteten av spelarna garanterat är forlorare. Under 2004 köpte varje svensk i genomsnitt Trisslotter för 347 kr. Vi köpte alltså Trisslotter för 3 miljarder kronor... Sen vet man att folk i Dalarna är benägna att köpa mer trisslotter än andra, i alla fall under 2004 . Så inte behöver man vara rik amerikan för att förlora pengar på spel.... De va ju kul att du tar mig för en tomte eller komplett jubel idiot, alltid en första gång för allt. Syftet med den här tråden var väl mer att belysa hur mycket folk spelar bort. Jag brukar själv inte tänka i dom barnorna, utan man diskuterar oftare hur mycket folk har vunnit. Jag är mycket medveten om hela spel principen, ett mänskligt behov, som sex tillexempel. Vissa kan hantera det och för vissa går det alltid åt helvete Jag tror det är lite fel att jämnföra majoriteten av dom som spelar på nätet med dom som köper en trisslott i veckan. Då den typiska internet poker spelaren i sverige är kille 18-35 med teknisk bakgrund eller utbildning. Men de finns en poäng där, att svenskar (bland många andra nationer) har en viss spel mentalitet. Dom får en kick av tanken att vinna pengar. Tilläggas bör ju att sverige är ett sådant land där det är fult att tjäna stora pengar på att va framgångsrik i sitt yrke, ska man va rik i sverige så ska dom pengarna komma från lotteri. Men denna sosse indoktrinering va inte vad denna tråd handlar om så jag ska inte spinna vidare. En stor del av skönheten med poker är att det är så lätt för förlorare att inbilla sig att de är vinnare. Även den värsta tomten går ju hem med en kanonvinst ibland. 72o vinner faktiskt 11,8% av alla all-ins mot AA. Det här håller jag med om till 100%. Man kan lura sig själv genom att tro att man är en vinande spelare för det gick ju hemma förra gången jag tryckte in pengarna, som 8-to-1 underdog. Att det råka förhålla sig så är nog fi inte medveten om, men iaf. Jag satte och räknade lite som ett exempel på hur mycket rake som partypoker får in varje h. Har gjort följande antangade: Snitt rake per bord/hand: 0.5$ (Vilket känns ganska lågt egentligen) Antal händer spelade händer/h och bord: 60 Antal aktiva bord i snitt per dygn: 4000 Detta skulle ge en rake inkomst på: 120,000$/h Ta detta för en hel månad: 86,400,000$/månad Och detta är bara hur mycket som sajterna får in i rake. Sen försvinner givetvis en del tillbaka i form av bonusar och freerolls, etc. Så dra av 20% => 69,120,000$/månad Och detta gäller bara för partypoker, som iochförsig är den största aktören men de finns många fler som tillsammans är större. De jag tycker är så himla skrämade är att detta borde i princip va det minsta beloppet pengar som sätts in varje månad från party pokers samtliga spelare. Dit jag vill komma är väl, här rör de sig inte om folk som sätter in typ 100$ i månaden och slaskar bort dom på micro limits, utan många sätter in betydligt mycket mer! Antalet spel torskar måste va ofantligt stort. De jag ändå har lite svårt att förstå, är hur man kan hålla på så, dvs kasta bort pengar dag ut och dag in. Skulle jag ha spelat bort dom 200$ som jag satte in när jag började spela så hade jag inte satt in mer pengar. Det hade jag redan bestämt mig för... Som ett annat exempel på hur spel tokiga folk är: Va på cosmopol häromdagen och spelade 50-50 PL och killen som sitter brevid mig, är en riktig fisk. Han kan knappt reglerna, visste t.ex. inte att man inte behövde använda båda korten i TH. Iaf jag frågar honom hur det har gått i dag och han svara: Brände 30k på rouletten innan när jag väntade på en ledig plats på poker borden. Efter typ 2 timmar hade han bränt iväg ytterligare 10k på poker. Jag fattar inte att folk kan hålla på så här!? Jag är rätt ny när det gäller spel, poker är i princip min enda erfarenhet av "spel-världen" så de är kanske därför jag är lite chockad av detta. Coola ner lite. Han ville bara berätta att han och hans polare spelat in över 100k Sådana här inlägg gör mig riktigt irriterad. Jag är fult medveten om att svenska folket är dom enda i världen med en avundsjuk starkare är dess sexualldrift. Men de va inte vad denna tråd handlade om, så snälla besudla inte denna tråd mer med mer sosse anda. ------ mvh Ola Citera
Sagge Postad 2 Januari , 2006 Rapport Postad 2 Januari , 2006 .......... De va ju kul att du tar mig för en tomte eller komplett jubel idiot, alltid en första gång för allt. Syftet med den här tråden var väl mer att belysa hur mycket folk spelar bort. Jag brukar själv inte tänka i dom barnorna, utan man diskuterar oftare hur mycket folk har vunnit............ Jag tar dig inte för en komplett jubelidiot. Jag uttryckte mig uppenbarligen otydligt. Citera
MrZingo Postad 2 Januari , 2006 Rapport Postad 2 Januari , 2006 Sådana här inlägg gör mig riktigt irriterad. Jag är fult medveten om att svenska folket är dom enda i världen med en avundsjuk starkare är dess sexualldrift. Men de va inte vad denna tråd handlade om, så snälla besudla inte denna tråd mer med mer sosse anda. ------ mvh Ola Sluta komma dragandes med svenska folket och avundsjukan, den är likadan i alla länder men kand dock uttrycka sig på olika sätt För att i stället diskutera något viktigare tycker jag vi kan diskutera särskrivning. Det heter inte "sosse anda" "jubel idiot" etc. Och till sist för att svara på din fråga, det är mig ni tar pengarna ifrån alla ni jävla vinnande spelare, i alla fall idag! (därav min irriterande ton och vilja att spy galla över något, så ta det inte personligt.) Sov gott edit: När jag ändå är förbannad så vill jag bara uppmärksamma folk på att det heter lugnt och inte lungt, fan vad jag hatar det...nej dags att ge er lite pengar igen. Citera
imanz Postad 2 Januari , 2006 Rapport Postad 2 Januari , 2006 oroa dig inte,,de e lungt dessutom har jag fyra jobb för att försörja mitt spelande,,,så skatta er lyckliga att ni vinner nått på poker,,jag har inte riktigt förstått hur man spelar online,,jag trycker alltid fold check när jag har AA,,,fattar inte varför jag inte vinner handen... Citera
Komodo Postad 2 Januari , 2006 Rapport Postad 2 Januari , 2006 Siffran på 69k$ säger absolut ingenting om man inte tar hänsyn till hur många som spelar. Har hört att den genomsittlige spelaren sätter in 7000kr/år. Svårt att veta hur exakt den är givetvis. Citera
Recommended Posts