Gå till innehåll

Dizzler inleder nya året med SnG:s


Dizzler

Recommended Posts

Mål med dagboken

 

Känner att detta kommer att bli ett bra pokerår. Har siktet inställt på att förbättra mig radikalt genom mer teoristudier och framförallt mer spel. Siktar på att bli en vinnade spelare på SnG för att sedan gå vidare mot att bli bättre på turneringar.

 

Kommer troligtvis även att slaska runt lite på NLT cashgames och lite omaha men det kommer jag inte att rapportera om här.

 

Lite snabba fakta om mig

 

Har spelat poker på Ladbrokes bara för skojs skull i ca 2 år nu. Ligger totalt +-0 vilket beror mycket på att jag har varit uppe på för höga nivåer i förhållande till min bankrulle. Ser mig som en aningen för tight spelare och behöver öva mer på att analysera händer och läsa mina motspelare samt att bli aggresivare. För att göra detta så behöver jag spela mycket mer än jag gör idag. Behöver även jobba mer med att behålla koncentrationen och inte trycka in pengarna för att få mer action.

 

Som ni märker så finns det mycket som jag behöver jobba med och skulle även uppskatta konstruktiv kritik för att förbättra mitt spel.

 

Återkommer imorgon med mina första HH:s.

 

* RP, lite kortare - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte mycket spelat

Har inte hunnit med mer än 2st SnG:s idag trots att jag har varit ledig hela dagen. Allt för mycket saker som har hamnat på hög som behöver fixas.

 

Dagens resultat

Spelat 2st SnG:s, det första var en 5+1$ 10 pers på ladbrokes. Slutade som 4:a pga klantigt spel. Är lite shortstacked och försöker bluffa mig till blindsen men blir synad. Sitter med Q6o och blir synad av J9 :heart: . Det hela slutar med att killen vinner med par i knecktar.

 

Nästa SnG går bättre, det är en 2+0,3$ 5 pers även detta på ladbrokes. Spelar tight till att börja med och alla mina medspelare är även de mycket tighta. Sitter och väntar några nivåer utan att få ett enda bra kort men sedan börjar jag få mediokra kort och bestämmer mig för att bluffa mer pga att alla är så tighta. Detta lönar sig och jag tar ca 75%-80% av mina bluffar. Har även tur att få bra kort när motspelarna väl synar mig. Slutar med en 1:a plats och otroliga 7$ i prispengar.

 

Detta betyder +-0 så här långt i dagboken.

 

Kommer att hålla mig till 2+0,3 SnG:s för jag har bara 27$ kvar på kontot. Hoppas kunna jobba min bankrulle så att jag kan gå upp till nästa nivå.

 

Imorgon siktar jag på att köra minst 2st bord samtidigt på 2+0,3$ och även köra ett antal fler omgångar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bankrullen i korthet

Den totala summan som jag har tillgängligt för poker just nu ligger runt 1000-1500:-. Har funderat på att sätta in mer pengar för att kunna gå upp till 10+1 och få ner raken till 10% men har läst mig till att man bör ha minst 30 inköp för att göra detta, dvs 330$ eller 2800:- vilket min kassa inte tillåter just nu. Nivån över 2+0,3$ är 5+1$ vilket innebär att jag istället får 20% i rake så det är inte aktuellt att satsa på denna nivå heller. Funderar även på att byta till en annan pokersite då ladbrokes har dåligt med aktion tidigt på dagarna (jobbar kväll och sitter ibland och spelar innan jag går till jobbet).

 

Gårdagens resultat

Tyvärr blir det inga HH:s idag då jag sitter på jobbet och skriver detta. Lirade totalt 10st SnG igår samtliga på nivån 2+0,3$ slutade ITM i tre av dessa 10. 2st förstaplatser och en andraplats vilket resultarade i 23$ i vinst och kostnaderna var just det 23$. Underbart med +-0 som vanligt för min del. Dessa vinster kommer sig av att jag spelade både 10 bord och 5 bord.

 

Spelet

Var bitvis bra men känner att jag behöver någon form av pokertracker eller något för att hitta vart jag förlorar mest händer. Gårdagens flesta förluster kommer sig av för mycket bluffande i kombination med tight spel. Tror att jag kan stjäla blindsen lite oftare än vad det går. Så nästa omgång så ska jag hålla igen på bluffandet lite och spela mer ABC poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helgens misslyckanden

De få SnG:s som spelades i helgen (2st) slutade i katastrof. Åkte ut näst först i båda två och detta enbart pga dåligt spel och dålig read på motspelarna.

Har helt enkelt spelat för lite (för lite rutin), pluggar inte mer teori än den jag läser på forumet (måste öka teoristudierna).

 

Imorgon kommer jag att sitta minst 4 timmar, ska försöka hinna med 10 SnG:s med ca 30% ITM. Kanske hög ställda mål men bättre det än inga mål alls.

 

Återkommer med lite resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Då var man åter här på pokerforum efter en tids uppehåll och att man gulade på Ladbrokes. Inte kul men sånt är livet.

 

Har efter mycket funderande beslutat mig för att investera 1000:- för att bonushora lite.

 

Får se vad detta resulterar i.

 

Har beslutat mig för att läsa om de pokerböcker som jag har hemma (Lee Jones low limit hold em, pokerhandboken av glimme) i väntan på nästa lön då jag ska investera i super system2.

 

Har även gett mig fan på att bara spela på ett bord och räkna alla pottodds och kortodds tills jag lär mig dem på mina fem fingrar.

 

Får se hur det här slutar, kanske skulle sluta att jobba 6 dagar i veckan så jag har tid att lära mig lite mer poker ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...