Gå till innehåll

Varning - Klonken är lös! /Cyntax


Cyntax

Recommended Posts

AK-handen är MYCKET dåligt att slowplaya floppen. All-in direkt..

 

Nu hade det ju iofs inte hjälpt men i längden så.

Tror du det? Jag måste fundera på den, men dra gärna några troliga scenarios.

 

Igår var en spelfri dag. Inte ofta det sker.

Herregud vad det är upp och ner för mig. Min bankrulle var index 100 för 2 veckor sedan, spelade upp den till 300 och nu har jag rasat på fyra dagar till 180. Och ändå spelar jag för struntsummor och mot riktiga idioter... eller är det jag som är idioten?

 

Ikväll skall jag spela Expressens/Betways WSOP-final. Max 100 spelare (tror det är 90 anmälda nu). Ska vi gissa på 10% sitting-out, 20% riktigt kassa spelare och iaf 20% som jag är lite bättre/eller likvärdig med? Vad ger ni mig för odds att vinna allt?

 

Finns det några bra artiklar om strategier för satelliter med 1 pris?

 

Ja, i AK-handen räcker det ju att han har en Q,J eller T för att han ska kunna dra ut dig, när du fått in så mycke preflop så är det bara dumt att inte gå allin. Hade varit skillnad om floppen kommit AK7 regnbåge.

 

Satellitartiklar med bara ett pris finns i Gdailys livedagbok!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 982
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Casaova6666 från Malmö vann Expressens/Betways WSOP satellit.

Jag låg 3'a/4'a som bäst då vi var runt 17-25 kvar. Var nästan hela tiden i top 10. Men så, som vanligt, efter ca 90 minuter tappar jag koncentrationen helt och tiltar. Så gör jag ALLTID i MTT. Här har jag något jag måste förbättra . Det finns mycket $ i mtt's och i höst tänkte jag göra en satsning på MTT's. Måste måste skärpa mig. Det är alltså inte första gången jag tiltar då vi är ca 10-15% av startfältet kvar och jag ligger top 10. (jag blev 11 av 98 startande)

Som tur var/är visade man inte min tilt på Pokerzone, men man visade lite andra fina händer jag spelade. Bl.a. en flush och en kåk som jag fick ovationer för :) "Sophisticated play" sa han. (Sofistikerad = förfinad, raffinerad, för er som skolade från svenskan/ordkunskapen i skolan)

 

Skit också, inget Vegas den här gången heller. Ser ut som att jag måste på den där släktträffen iaf. :(

 

Fick mejl från Partypoker igen. Man bjuder på $30 :) härligt, nu ska vi se hur snabbt man kan gula $30. Det får bli imorrn då. God natt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt sex månader har gått sedan jag startade dagboken. Vad har jag lärt mig på den tiden, hur har jag utvecklats som pokerspelare och människa? Vad annars?

 

-Teoretiskt sett är jag en mycket bättre sng-spelare nu än för 6-7 månader sedan. Praktiskt då? Hälften så bra.

-Praktiskt sett är jag en mycket bättre cash-game-spelare nu än för 6-7 månader sedan. Teoretiskt? 500% bättre.

-Pokerroom är den mest riggade pokersajten. Helt sjukt!

-Projektet med pokerboken är jobbigare och mycket roligare än man kunde tro. Tur man jobbar själv med den.

-Jag har insett att jag är spelberoende, men tur ändå att jag inte förlorar pengar. Men, tiden det tar att tillfredsställa sina behov kanske inte gör att det är värt det.

-Jag har inte behövt använda mitt VISA-kort på sex månader för att fylla på pokerkonton, bara uttag. *stolt*

-Jag gillar Pokerstars. Måste börja spela mer där...kanske. Eller inte?

-Äger fortfarande inte ett set med pokerchips.

-Lovade att jag skulle se mera film 2006. Sure, speciellt de senaste två månaderna har jag sett en massa film.

-Tappar lättare humöret och tiltar då jag spelar poker. Jag blir fan så lack på idioter med tur. :twisted:

-Jag bara längtar hem till Sverige alltså. Finland är ok, mycket är bättre i Finland än i Sverige. Men människorna?! Gah! *no comments*

 

Funderar allvarligt på att sluta skriva den s.k. dagboken. Finner ingen större mening med det egentligen. Kan någon ge mig en riktigt bra anledning att skriva dagbok? Troligen inte, ska fundera själv. Finner jag inget svar är detta kanske det sista jag skriver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag märker själv att det är väldigt skönt att skriva av sig ibland om man har lite oflyt, kan va skönt att få lite feedback på HH:s man postar, för mig så gör också min dagbok att jag spelar mer diciplinerat.

 

Är det SnG på b2b du spelar? Tänkte själv börja lira lite SnG där mot en bonus...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag märker själv att det är väldigt skönt att skriva av sig ibland om man har lite oflyt, kan va skönt att få lite feedback på HH:s man postar, för mig så gör också min dagbok att jag spelar mer diciplinerat.

 

Är det SnG på b2b du spelar? Tänkte själv börja lira lite SnG där mot en bonus...

Att lira Sng på B2B med mål att cleara en bonus? Det kan bli tungt, man får verkligen slita för bonusen då.

 

Okej, jag lyssnar på dig och stänger inte min dagbok. Kan använda den för skriva av mig lite. Jag kan inte påstå att jag har oflyt med pokern, problemet är mera att jag inte kan spela så mycket som jag önskade. Bad beats? Nej, jag måste vara jordens största turarsle.

 

Vad spelar jag just nu?

 

Partypoker

Ca$hade ut allt bara för ca 1 vecka sedan (eller nått sånt). Men Party saknade mig så jag fick $30 och började lira NL25$. Jisses dom e kassa där. Men Party är den mest riggade sajten (efter Pokerroom då), så jag tappade allt til slut. Spelade först upp rullen till $90 som jag sen tappade på två dagar. Men tack för $30 iaf. BR: $0

 

Martinspoker

Cashad€ ut det mesta där också. Bygger semester-resa-rullen. Just nu känns det segt och tråkigt att spela på B2B. Usch va less man blir ibland. BR: Räcker för att inte gula på 10€/sng iaf.

 

Prima (Microgaming alltså)

Rensade bankrullen totalt för ett tag sedan. Men upptäckte att jag hade $8,77 där nu. Spelat ett tag ikväll så nu är rullen där uppe i ca $30.

Usch vad dom é kassa på microlimit på Prima. Mycket sämre än B2B faktiskt.

 

PokerStars: Rullen är noll. Allt gick till semesterkassan.

 

Om ca 3 veckor drar jag och family på semester till Norrbotten. Blir borta minst två veckor iaf. Ska läsa några pokerböcker och kurslitteratur.

 

På tal om skola, jag har klonkat en massa poäng. Lucky me!

Nästa termin blir högre tempo och en massa nya sköna poäng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.....
Det tog dig 14 min att svara. Bor du här eller? 8-) Svarar du på den här snabbare än förra vinner du en röd kortlek i valfri färg.

 

För mig är det tvärtom, jag lirar cash games för variation och för att det är skoj. Sng's för att vinna stabila pengar. Eller, nej fan asså... Microlimit på b2b och Prima är stabila pengar också. Det går helt enkelt inte att förlora. Samma med Stars och Pacific också... men Party är knepigare.

 

Problemet med att spela sng's för mig är tiden. En sng tar ca 40 min på b2b. Under dom där 40 minuterna hinner mycket hända här. Jycken, fru, barn 8 månader, 9 år och 11 år är rätt krävande. På 40 minuter hinner allt hända och ingen förstår att jag lagt in pengar i potten och inte kan avbryta hur-som-helst. Med cash-games är det bara att klicka no-more-blinds/sitting out. Det krävs mer koncentration för sng än cash-micro också tycker jag.

 

Jo det e klart jag ska lira sng's, är man spelberoende så blir det svårt att sluta. Har jag sagt jag ska sluta med sng's? Isf. är det en missuppfattning. Jag har så himla mycket att göra just nu, men jag siktar på en rejäl omstart till hösten/vintern. Kan tänka mig gå in och köra sng's stenhårt på Party då. Vi får se...

 

Ja, mina 20% roi är stabila. På 100 spelade varierar min roi max 3% upp-och-ner. Variansen är låg. Hur ser det ut för dig?

 

Bra bonusar på b2b tycks vara ett minne blott. Jag är sugen på Absolutepoker som har en 100% / $750-bonus nu. Hur mycket spelande som krävs vet jag inte.

När jag skriver detta är det: 6.116 spelare seated på Prima, 11.334 på Absolute, 1.898 på B2B, 58.196 på Stars, 69.875 på Party, 1.710 på Tain, 2.847 på APN och 4.394 på Pacific. Trafiken är viktig om man ska cleara bonusar eller söker softa spel.

---

Man lär sig alltid något nytt. Jag har alltid trott att drag till öppen stege + flush var given all-in. Jag har inte undersökt sååå noga, men idag fick jag anledning att kolla. Följande händer på Prima (HU-sng):

 

** Game ID 848664061 starting - 2006-07-04 02:53:21

** 4 Player Match ($5)[538154]:Table 1 [sit & Go Hold 'em] (20.00|40.00 No Limit - MTT) Real Money

- Cyntax sitting in seat 1 with $1450.00

- Deadmoneyinc sitting in seat 2 with $1520.00 [Dealer]

Deadmoneyinc posted the small blind - $10.00

Cyntax posted the big blind - $20.00

** Dealing card to Cyntax: :Ks::4s:

Deadmoneyinc called - $20.00

Cyntax bet - $60.00

Deadmoneyinc called - $60.00

** Dealing the flop: :3s::Qs::5h:

Cyntax bet - $60.00

Deadmoneyinc raised - $300.00

Cyntax called - $300.00

** Dealing the turn: :2d:

Cyntax went all-in - $1110.00

Deadmoneyinc called - $1110.00

Deadmoneyinc shows: :Qh::Tc:

** Dealing the river: :Jd:

Deadmoneyinc wins $2940.00 from the main pot

End of game 848664061

 

Började fundera på procenten. Om jag nu bestämt mig för att ställa in, var skulle jag gjort det?

 

Pre-flop var jag 57,9% favorit mot 41,5%

När floppen kommit var jag 47,7% fav mot 52,3%

Efter turn var jag 40,9% mot 59,1%.

 

Med all risk för att bli idiotförklarad, men det trodde jag inte.

Pre-flop leder jag för att jag har ett överkort.

Men att oddsen för mig sjunker så mycket mellan floppen och turn visste jag inte.

Efter floppen har jag ett överkort + flush draw och två kort skall komma.

Efter turn har jag ett överkort + flush draw + öppen stege och ett kort skall komma. Jag trodde fortfarande att jag var favorit. Alltid lär man sig något nytt. Fi hade all rätt att håna mig och skriva TY i chatten alltså.

 

God natt då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag bor nog fan här :P Då förståpr jag att det kan va lite jobbigt med sng om du måste avbryta hela tiden :?

 

3% upp och ner på 100 SnG, hur bär du dig åt? :P För mig varierar det sjukt mycket, vet inte i %, men ena dagen är det kanske 10 inköp upp, andra dagen 9 inköp ner.

 

Finns allt några bra 5X B2B bonusar kvar, dem är ju helt ok. Allafall på 2/4 fixed och uppåt.

 

Absolutepoker har jag lirat på, inte SnG dock om du hade tänkt lira det där. På SnG ger bonusen som 10% rakeback, inte spec bra. Kan jämföras med B2B:s 5x som ger 40% tebax av raken vid bonus. Om du däremot ska lira cashgames så finns det bättre siter än absolute att hora på. Vilken nivå ska du lira? Ett grymt tips är allafall poker770 som har branchens i särklass bästa bonus enligt mig. 100% upp till 500£ som clearas med 3000 rakade contributed hands, det bästa är att bonusen kan clearas med lowlimit spel :) Sen är trafiken inget problem på sidan, tillhör ipoker nätverket där det finns gott om spelare på dem flesta nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
....

Tack för alla fina tips om "bananförsäljning". Jag ska ta dom i beaktande lite senare.

 

Lite update. Har övergett b2b för stunden. Cashade ut nästan allt (98%) på Martins, hade några euro kvar som jag leker med. Lämnade 8€ som jag spelat upp till 30€. Kan låta lite, men jag har knappt spelat nå på b2b på 1 månad. Det är Party som gäller nu...

Fick $30 gratis av Party för typ 3-4 veckor sedan. Har gnetat som en dåre och nu är mina $30 helt plötsligt $822 Very Happy Sng-fullring går segt tycker jag. Mitt spel med 10 till 7 spelare är ingen höjdare just nu. Jag måste vara mycket försiktigare. Däremot upptäckte jag superskills på sng's med 6 spelare! Grym stat där på ca 20 spelade. Hoppas det håller i sig.

NL25 och NL50 vinner jag också. Dock är timlönen ganska kass. Växlade upp till full-ring och kör två bord på NL50. Helt plötsligt är timlönen ganska ok.

 

På fredag drar jag till morsan i Piteå, semester två veckor.

Pokerfritt? Nej, brorsan är där och jag har för många gamla pokerpolare i Piteå. Dessutom har morsan en dator med bredband. *come to daddy*

Om någon ska på PDOL så säg till så bjuder jag på en bärs om vi möts!

 

-Hur går det med pluggandet?

-Svinbra faktiskt. Jag är i ett grymt uppswing. Klarade ju en massa tentor förra terminen + inlämningsuppgifter/hemtentor. Jag måste ha klarat närmare 40p. Nya insatser i augusti.

Förresten verkar det i princip vara klart med jobb efter plugget också. Inte illa...

 

-Pokerboken då?

-Don't worry! Finns material för en sng-bok lika tjock som bibeln. Någon ska bara sammanställa allt också.

 

-Får vi se några HH's snart?

-Nej, ni får vänta. Kanske till september. Orkar inte.

 

-Var är ditt fina Excelark för automatiskt uträkning av surebets?

-Här! Det ligger på skrivbordet. Någon ska bara orka ladda upp det och starta en härlig tråd också. Vi får se om jag hinner innan fredag, annars får det vänta några veckor till.

 

Apropå surebetting... Tänkte försöka mig på en karriär med surebetting på NBA när det drar igång. Gick bra förr, ska nog fungera nu också.

 

CU at the tables.

 

/Cyntax

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte utveckla hur surebetting går till? Är det samma sak som arbitrage?
Jo. Så är det.

Det är mycket knepigare att hitta surebets på ishockey eller fotboll då spelalternativen är tre. På NBA kan en match inte sluta oavgjort och därför mycket lättare att hitta surebets.

 

Jag har 5-6 sajter jag använder. Letar upp den sajt med högst fast odds på säga 1'a och sen kollar jag var man kan köpa 2'a eller sälja 1'a till bäst odds (betexchange/oddsbörs) och få ett surebet mot det fasta oddset. Finns inte det lägger jag ut ett bud som gör att om någon tar det så kan jag sen göra ett surebet hos den vanliga bookien.

 

Oftast är avkastningen ganska blygsam, allt från 0,5% till i bästa fall 5%. Men det räntar på ganska bra då det spelas flera matcher varje dag i NBA. Jag hoppas och tror att det är fullt möjligt att fördubbla 1000€ på det sättet på 2 månader. Timlönen är nog ganska kass, för att söka surebets tar tid! Men gratis pengar är alltid bra och om inte så är det en kul hobby!

 

-Kan man fortsätta fördubbla kapitalet varannan månad? -Nej, marknaden för oddsen blir mättad om någon köper/säljer odds för hårt. Någonstans finns det ett stopp. Var stoppet går vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är Party som gäller nu...

Fick $30 gratis av Party för typ 3-4 veckor sedan. Har gnetat som en dåre och nu är mina $30 helt plötsligt $822 Very Happy

NL25 och NL50 vinner jag också. Dock är timlönen ganska kass. Växlade upp till full-ring och kör två bord på NL50. Helt plötsligt är timlönen ganska ok.

$904 :D

Glömde nämna att jag har ett vad med brorsan. Vi sa först till $1000 med våra $30 (vi fick som gratisbonus). Tror han gnetade upp till $200-$300 innan han tiltade. Nu är det bara jag som kan vinna vadet. Är det möjligt att tilta $904 på NL25/NL50 eller sng$11 för mig? Knappast med 82 inköp säger jag.

 

Spelade just en kort session på NL25, fyra bord (yes, han kan multitabbla!). Totalt 98 händer och +64,38$. Rätt bra timlön. Kan knappast ha tagit mer än 15 minuter.

 

-Vad gäller vadet med brorsan?

-En öl!

 

Han är redan skyldig mig två öl för två andra vad han torskat.

Cyntax vs TobbeLobbe 2-0

 

Vad kan man mer slå vad med sin bror? Kom med roliga och tokiga förslag!

 

Brorsan har förresten ett vad med en kompis. Han skulle grinda ihop $13.000 på 3 (eller var det 4) månader. Vadet gäller $100. Han börjar 1 sept.

-Can he do it?

-Yes he can!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan jag drar på semester tänkte jag att jag skulle posta lite humor. Har inte spelat en sng på B2B på länge, så jag satte mig ner för att spela en liten 3€/sng. Eller spela å spela? Det var mest lotto. Se här, luta er tillbaka och njut av det härliga spelet! Jag visar bara det roligaste. Skulle jag visa allt skulle posten bli för lång...

Enligt rykten är det liknande spela på SvSp, stämmer det?

 

ONNITONNI1 (1 000,00 in seat 1)

juilius (1 000,00 in seat 2)

Janse76 (1 000,00 in seat 3)

rotten1234 (1 000,00 in seat 4)

Jattipate (1 000,00 in seat 5)

ziggee111 (1 000,00 in seat 6)

Bashdar (1 000,00 in seat 7)

MacLight (1 000,00 in seat 8)

sexig_diva (1 000,00 in seat 9)

tyfone (1 000,00 in seat 10)

Dealer: ONNITONNI1

Small Blind: juilius (15,00)

Big Blind: Janse76 (25,00)

MacLight was dealt: :4c: - :4s:

rotten1234 Fold

Jattipate Fold

ziggee111 Call (25,00)

Bashdar Call (25,00)

MacLight Call (25,00)

sexig_diva Call (25,00)

tyfone Fold

ONNITONNI1 Fold

juilius Call (10,00)

Janse76 Check

Flop :5s: - :Qs: - :3d:

juilius Bet (50,00)

Janse76 Fold

ziggee111 Call (50,00)

Bashdar Fold

MacLight Fold

sexig_diva Call (50,00)

Turn :7h:

juilius Bet (50,00)

ziggee111 Call (50,00)

sexig_diva Fold

River :Qh:

juilius Check

ziggee111 Check

juilius shows: :Ad: - :Qc: (three of a kind, queens)

ziggee111 didn't show hand

juilius wins: 400,00 (with three of a kind, queens)

Inget så där dunder kul ännu. Mest udda är checken på rivern då juilius har trissen. Är han rädd på kåken?

 

juilius (765,00 in seat 2)

Janse76 (1 150,00 in seat 3)

Jattipate (2 010,00 in seat 5)

Bashdar (410,00 in seat 7)

MacLight (1 200,00 in seat 8)

sexig_diva (1 175,00 in seat 9)

tyfone (3 290,00 in seat 10)

Dealer: Jattipate

Small Blind: Bashdar (25,00)

Big Blind: MacLight (50,00)

MacLight was dealt: :3d: - :4c:

sexig_diva Fold

tyfone Fold

juilius Fold

Janse76 Raise (145,00) <<-- Janse76 raisar pre-flop med 87off och....

Jattipate Fold

Bashdar Call (120,00) <<-- Bashdar hittar synen med 55! Strålande!

MacLight Fold

Flop :6h: - :Js: - :Qd:

Bashdar Check

Janse76 Check

Turn :8s:

Bashdar Check

Janse76 Bet (160,00) <<-- Janse76 gör en bet med sitt par (88) trots två överkort på bordet.

Bashdar Call (160,00) <<-- Bashdar hittar synen med 55 och INGET drag!

River :5s:

Bashdar Bet (50,00)

Janse76 All-In (845,00)

Bashdar All-In (55,00)

Janse76 Payback (740,00)

Janse76 shows: :8d: - :7s: (a pair of eights)

Bashdar shows: :5h: - :5d: (three of a kind, fives)

Bashdar wins: 870,00 (with three of a kind, fives)

Well played!

 

juilius (765,00 in seat 2)

Janse76 (740,00 in seat 3)

Jattipate (2 010,00 in seat 5)

Bashdar (870,00 in seat 7)

MacLight (1 150,00 in seat 8)

sexig_diva (1 175,00 in seat 9)

tyfone (3 290,00 in seat 10)

Dealer: Bashdar

Small Blind: MacLight (25,00)

Big Blind: sexig_diva (50,00)

MacLight was dealt: :7h: - :Jd:

tyfone Fold

juilius Call (50,00)

Janse76 Call (50,00)

Jattipate Raise (100,00)

Bashdar Fold

MacLight Fold

sexig_diva Fold

juilius Call (50,00)

Janse76 Call (50,00)

Flop :9s: - :7c: - :8h:

juilius Bet (50,00)

Janse76 Raise (100,00) <<-- Han hittar en raise med par i 8or och öppen stege. Semi-bluff is da shit!

Jattipate Call (100,00)

juilius Call (50,00)

Turn :Qd:

juilius Check

Janse76 Bet (250,00) <<--Beten med paret och öppen stege känns given.

Jattipate Raise (600,00)

juilius Fold

Janse76 All-In (290,00) <<-- Klart man synar all-in med öppen stege och 8or!? Vem gör inte det?

Jattipate Payback (60,00)

River :3h:

Janse76 shows: :8s: - :6d: (a pair of eights)

Jattipate shows: 8c - 8d (three of a kind, eights)

Jattipate wins: 1 755,00 (with three of a kind, eights)

 

juilius (565,00 in seat 2)

Jattipate (3 025,00 in seat 5)

Bashdar (870,00 in seat 7)

MacLight (1 125,00 in seat 8)

sexig_diva (1 075,00 in seat 9)

tyfone (3 340,00 in seat 10)

Dealer: sexig_diva

Small Blind: tyfone (25,00)

Big Blind: juilius (50,00)

MacLight was dealt: :Ts: - :5d:

Jattipate Call (50,00)

Bashdar Fold

MacLight Fold

sexig_diva Fold

tyfone Call (25,00)

juilius Raise (50,00)

Jattipate Call (50,00)

tyfone Call (50,00)

Flop :6h: - :7c: - :Tc:

tyfone Bet (50,00) <<-- Par i 77 här känns som en bra start. BET!

juilius Call (50,00)

Jattipate Call (50,00)

Turn :3s:

tyfone Bet (210,00) <<-- 7orna känns starka. BET!

juilius Fold

Jattipate Call (210,00) <<-- Jattipate drar på flushen? SYYYN!

River :Kd:

tyfone Bet (180,00) <<-- Trots att det är två överkort och jag blivit nersynad så är nog 7or med 8a-kicker ganska bra?

Jattipate Call (180,00) <<-- Okej, flushen sprack, men jag har iaf :6c::Ac: på handen och kan syna.

tyfone shows: :8h: - :7d: (a pair of sevens)

Jattipate didn't show hand

tyfone wins: 1 230,00 (with a pair of sevens)

 

juilius (415,00 in seat 2)

Jattipate (2 485,00 in seat 5)

Bashdar (870,00 in seat 7)

MacLight (1 125,00 in seat 8)

sexig_diva (1 075,00 in seat 9)

tyfone (4 030,00 in seat 10)

Dealer: tyfone

Small Blind: juilius (25,00)

Big Blind: Jattipate (50,00)

MacLight was dealt: :Th: - :2h:

Bashdar Call (50,00) <<-- 77! Jag gör en limp-re-raise!

MacLight Fold

sexig_diva Call (50,00)

tyfone Raise (300,00) <<-- Där kom raisen...

juilius Fold

Jattipate Fold

Bashdar All-In (820,00) <<-- ... och mina 7or är ju oslagbart stål nu!

sexig_diva Fold

tyfone Call (570,00)

Flop :Kd: - :7c: - :Kh:

Turn :5d:

River :9h:

Bashdar shows: :7d: - :7h: (a full house, sevens full of kings)

tyfone shows: :Ac: - :Ad: (two pairs, aces and kings)

Bashdar wins: 1 865,00 (with a full house, sevens full of kings)

Told you! 77 knäcker AA anytime!

 

juilius (390,00 in seat 2)

Jattipate (2 385,00 in seat 5)

Bashdar (1 565,00 in seat 7)

MacLight (1 125,00 in seat 8)

sexig_diva (1 025,00 in seat 9)

tyfone (3 510,00 in seat 10)

Dealer: Jattipate

Small Blind: Bashdar (50,00)

Big Blind: MacLight (100,00)

MacLight was dealt: :6h: - :Js:

sexig_diva Call (100,00)

tyfone Call (100,00)

juilius All-In (390,00)

Jattipate Call (390,00)

Bashdar Fold

MacLight Fold

sexig_diva Call (290,00)

tyfone Fold

Flop :9d: - :7s: - :Th:

sexig_diva Check

Jattipate Bet (350,00)

sexig_diva All-In (635,00)

Jattipate Call (285,00)

Turn :3c:

River :7c:

sexig_diva shows: :Qc: - :Kd: (a pair of sevens)

Jattipate shows: :Ad: - :Jd: (a pair of sevens, with ace as kicker)

Jattipate wins: 1 270,00 side pot (with a pair of sevens, with ace as kicker)

juilius shows: :Qh: - :Ah: (a pair of sevens, with ace and queen as kickers)

juilius wins: 1 420,00 main pot (with a pair of sevens, with ace and queen as kickers)

KQ, AJ och AQ - Ingen träffar floppen, då måste man ju in med allt på den floppen?!

Även om Jattiepate betat 350 efter floppen så känner sexig_diva att KQ måste vara bra nu... all-in!

 

juilius (1 270,00 in seat 2)

Jattipate (1 750,00 in seat 5)

Bashdar (1 515,00 in seat 7)

MacLight (975,00 in seat 8)

tyfone (4 490,00 in seat 10)

Dealer: juilius

Small Blind: Jattipate (50,00)

Big Blind: Bashdar (100,00)

MacLight was dealt: :3d: - :9h:

MacLight Fold

tyfone Fold

juilius Fold

Jattipate Raise (150,00)

Bashdar Call (100,00)

Flop :Qs: - :9d: - :Qd:

Jattipate Bet (100,00)

Bashdar Call (100,00)

Turn :9c:

Jattipate Bet (100,00) <<-- Jattipate kastar in en hundrig med 6-kicker.

Bashdar Call (100,00) <<-- Bashdar hittar synen med K-kicker.

River :4h:

Jattipate Check

Bashdar Check

Jattipate shows: :6c: - :6s: (two pairs, queens and nines)

Bashdar shows: :Kc: - :8s: (two pairs, queens and nines, with king as kicker)

Bashdar wins: 800,00 (with two pairs, queens and nines, with king as kicker)

 

juilius (1 270,00 in seat 2)

Jattipate (2 550,00 in seat 5)

Bashdar (1 865,00 in seat 7)

MacLight (825,00 in seat 8)

tyfone (3 490,00 in seat 10)

Dealer: MacLight

Small Blind: tyfone (50,00)

Big Blind: juilius (100,00)

MacLight was dealt: :7c: - :2d:

Jattipate Fold

Bashdar Call (100,00)

MacLight Fold

tyfone Call (50,00)

juilius Check

Flop :6h: - :4h: - :4c:

tyfone Check

juilius Bet (100,00)

Bashdar Fold

tyfone Call (100,00)

Turn :Kh:

tyfone Check

juilius Check

River :As:

tyfone Bet (180,00) <<-- Hur hittar han den beten?

juilius Call (180,00) <<-- ...och hur hittar han den synen???!!! Nice call lixom!

tyfone shows: :5h: - :5c: (two pairs, fives and fours)

juilius shows: :9d: - :6s: (two pairs, sixes and fours)

juilius wins: 860,00 (with two pairs, sixes and fours)

 

juilius (1 750,00 in seat 2)

Jattipate (2 550,00 in seat 5)

Bashdar (1 765,00 in seat 7)

MacLight (825,00 in seat 8)

tyfone (3 110,00 in seat 10)

Dealer: tyfone

Small Blind: juilius (50,00)

Big Blind: Jattipate (100,00)

MacLight was dealt: :Ah: - :3s:

Bashdar Fold

MacLight All-In (825,00) <<-- Jag är tajtast vid bordet. Ligger på ca 18% fs, de andra 35-65%. Med A3 köper jag blindsen.

tyfone Fold

juilius Fold

Jattipate Fold

MacLight Payback (725,00)

MacLight didn't show hand

MacLight wins: 250,00

 

juilius (1 700,00 in seat 2)

Jattipate (2 450,00 in seat 5)

Bashdar (1 765,00 in seat 7)

MacLight (975,00 in seat 8)

tyfone (3 110,00 in seat 10)

Dealer: juilius

Small Blind: Jattipate (50,00)

Big Blind: Bashdar (100,00)

MacLight was dealt: :Qc: - :Qh:

MacLight Raise (200,00) <<-- En miniraise UTG, hoppas någon gör en re-raise.

tyfone Fold

juilius Fold

Jattipate Call (150,00)

Bashdar Call (100,00)

Flop :Ks: - :5s: - :2c:

Jattipate Check

Bashdar Check

MacLight All-In (775,00) <<-- Chansar att ingen har K - All-in!

Jattipate Call (775,00) <<-- Jag är slagen...

Bashdar Call (775,00) <<-- ... båda hittar synen...

Turn :3s:

Jattipate Bet (800,00)

Bashdar Fold

Jattipate Payback (800,00)

River :Ad:

Jattipate shows: :3d: - :5c: (two pairs, fives and threes) <<-- Meh?! Först vill han se floppen med 53off för 150, när jag sen går all-in, det ligger en kung på bordet och jag har raisat pre-flop så är botten-paret bra för en all-in-syn?! Yeah! :D (Nej jag är inte bitter, NICE PLAY!!!)

MacLight shows: :Qc: - :Qh: (a pair of queens)

Jattipate wins: 2 925,00 (with two pairs, fives and threes)

 

Nej jag är inte bitter, men djupt imponerad av det fantastiska spelet. Vilka pokerböcker har dessa pokerhajar läst? Jag vill veta, för dom böckerna vill jag också läsa så jag kan bli lika bra som dom!

 

Spelet på Partypoker går bättre. Jag tokdominerar $11/sng/6spelare/NL. På de 15 senaste: 1'a 6ggr, 2'a 5ggr, 3'a 2ggr och 6'a 2ggr. (obs, 3'a är inte ITM!)

Jag har haft problem med Partys fullbord, hamnar i trubbel då vi är 7-10 spelare. Med 6 spelare går det lättare, alla tycks spela fullbord ändå, utom jag!

 

OT: Fick några domar från diverse tingsrätter igår. Domarna handlar om kvinnor som blivit dömda för falska våldtäktsanmälningar. Mitt framtida uppsatsarbete i Kriminologi kommer att handla om det. Den som lever får se.

 

Förresten, jag har bytt nick på Party, så nu vet ni inte vem jag är *pilutta* Nu ska jag spela lite på Party! :D

 

/Cyntax

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om någon ska på PDOL så säg till så bjuder jag på en bärs om vi möts!

 

Ser du ut som din avatar? ;)

 

:D

Alla säger att min dotter är på pricken lik sin far. Lika glad, mysig, tunnhårig, morgonpigg och gillar att suga på "tuttar".

Så visst tusan liknar jag avataren! (Ni som såg mig på Pokerseminariet i sthlm kan intyga)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om någon ska på PDOL så säg till så bjuder jag på en bärs om vi möts!

 

Ser du ut som din avatar? ;)

 

:D

Alla säger att min dotter är på pricken lik sin far. Lika glad, mysig, tunnhårig, morgonpigg och gillar att suga på "tuttar".

Så visst tusan liknar jag avataren! (Ni som såg mig på Pokerseminariet i sthlm kan intyga)

 

CU there!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om någon ska på PDOL så säg till så bjuder jag på en bärs om vi möts!

 

Ser du ut som din avatar? ;)

 

:D

Alla säger att min dotter är på pricken lik sin far. Lika glad, mysig, tunnhårig, morgonpigg och gillar att suga på "tuttar".

Så visst tusan liknar jag avataren! (Ni som såg mig på Pokerseminariet i sthlm kan intyga)

 

CU there!

Är du från Piteå och pluggar i Uppsala?

Jag känner minst tre som är från P och pluggar i U.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du från Piteå och pluggar i Uppsala?

Är från Piteå och bor i Uppsala. Nuförtiden består studierna mest av poker.

Jag känner minst tre som är från P och pluggar i U.

Alla väljer inte Umeå, som tur är.

 

Och så får vi hoppas att nästa Casino förläggs till Piteå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du från Piteå och pluggar i Uppsala?

Är från Piteå och bor i Uppsala. Nuförtiden består studierna mest av poker.

Jag känner minst tre som är från P och pluggar i U.

Alla väljer inte Umeå, som tur är.

 

Och så får vi hoppas att nästa Casino förläggs till Piteå!

Piteå och Visby, ska vi satsa pengar på det?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag om 2 timmar åker vi på bilsemester till Sverige (Piteå, Umeå, Sundsvall, Karlskoga och Stockholm.) Vaknade 6.00 imorse (5 svensk tid) och tyckte att det skulle passa med att spela cash games/NL25 på Party. TILT! Torskade tre inköp på 20 minuter. JJ mot KK (han fick fyrtal), JJ mot AK (Bordet xxx,A,A) och QQ mot TT. Sen betalade jag för mycket för mina missade drag.

 

Cyntax skall aldrig mer spela cash games på Partypoker. Cyntax skall aldrig mer spela cash games på Partypoker. Cyntax skall aldrig mer spela cash games på Partypoker. Cyntax skall aldrig mer spela cash games på Partypoker. Cyntax skall aldrig mer spela cash games på Partypoker. Cyntax skall aldrig mer spela cash games på Partypoker. Cyntax skall aldrig mer spela cash games på Partypoker. Cyntax skall aldrig mer spela cash games på Partypoker. Cyntax skall aldrig mer spela cash games på Partypoker. Cyntax skall aldrig mer spela cash games på Partypoker. Cyntax skall aldrig mer spela cash games på Partypoker. Cyntax skall aldrig mer spela cash games på Partypoker. Cyntax skall aldrig mer spela cash games på Partypoker. Cyntax skall aldrig mer spela cash games på Partypoker. Cyntax skall aldrig mer spela cash games på Partypoker. Cyntax skall aldrig mer spela cash games på Partypoker. Cyntax skall aldrig mer spela cash games på Partypoker. Cyntax skall aldrig mer spela cash games på Partypoker. Cyntax skall aldrig mer spela cash games på Partypoker. Cyntax skall aldrig mer spela cash games på Partypoker. Cyntax skall aldrig mer spela cash games på Partypoker. Cyntax skall aldrig mer spela cash games på Partypoker. Cyntax skall aldrig mer spela cash games på Partypoker. Cyntax skall aldrig mer spela cash games på Partypoker. Cyntax skall aldrig mer spela cash games på Partypoker. Cyntax skall aldrig mer spela cash games på Partypoker. Cyntax skall aldrig mer spela cash games på Partypoker. Cyntax skall aldrig mer spela cash games på Partypoker. Cyntax skall aldrig mer spela cash games på Partypoker. Cyntax skall aldrig mer spela cash games på Partypoker. Cyntax skall aldrig mer spela cash games på Partypoker. Cyntax skall aldrig mer spela cash games på Partypoker. Cyntax skall aldrig mer spela cash games på Partypoker. Cyntax skall aldrig mer spela cash games på Partypoker. Cyntax skall aldrig mer spela cash games på Partypoker. Cyntax skall aldrig mer spela cash games på Partypoker.

 

Satte mig sen på en $22/sng och rensade fullständigt, 1'a! Varför ska jag envisas med cash games?

 

Cyntax skall bara spela sng's på Partypoker. Cyntax skall bara spela sng's på Partypoker. Cyntax skall bara spela sng's på Partypoker. Cyntax skall bara spela sng's på Partypoker. Cyntax skall bara spela sng's på Partypoker. Cyntax skall bara spela sng's på Partypoker. Cyntax skall bara spela sng's på Partypoker. Cyntax skall bara spela sng's på Partypoker. Cyntax skall bara spela sng's på Partypoker. Cyntax skall bara spela sng's på Partypoker. Cyntax skall bara spela sng's på Partypoker. Cyntax skall bara spela sng's på Partypoker. Cyntax skall bara spela sng's på Partypoker. Cyntax skall bara spela sng's på Partypoker. Cyntax skall bara spela sng's på Partypoker. Cyntax skall bara spela sng's på Partypoker. Cyntax skall bara spela sng's på Partypoker. Cyntax skall bara spela sng's på Partypoker. Cyntax skall bara spela sng's på Partypoker. Cyntax skall bara spela sng's på Partypoker. Cyntax skall bara spela sng's på Partypoker. Cyntax skall bara spela sng's på Partypoker. Cyntax skall bara spela sng's på Partypoker. Cyntax skall bara spela sng's på Partypoker. Cyntax skall bara spela sng's på Partypoker. Cyntax skall bara spela sng's på Partypoker. Cyntax skall bara spela sng's på Partypoker. Cyntax skall bara spela sng's på Partypoker. Cyntax skall bara spela sng's på Partypoker. Cyntax skall bara spela sng's på Partypoker.

 

Förstått? :roll:

 

:heart:

 

Hur många olästa trådar har jag då jag kan kolla pf nästa gång? +70? +100? +130?

 

Jag tippar på 112! Ska vi slå vad?

 

Äh, nu drar jag till Sweden.

 

/Cyntax Terror

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många olästa trådar har jag då jag kan kolla pf nästa gång? +70? +100? +130?

Jag tippar på 112! Ska vi slå vad?

395... inte nära ens. Bra jobbat!

 

http://www.pokerxfactor.com/servlet/pxf?t=hand&handid=17279

Färgstege är alltid najjs. Och man fick betalt också.

Men... jag spelade fel. Skulle inte ha raisat till 3 efter floppen. Då kanske Higuy1212 stannat kvar?

Men men, inte klaga... Undra om det var min 8'e färgstege ever nu.

Sng's går fin-fint. Inget att klaga på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...