Cyntax Postad 6 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 Maj , 2007 Cyntax menar du på allvar att du ska lämna forumet för att du ogillar eurythmech?Nix. Jag lämnar forumet för att moderatorerna inte bannar honom. Jag hatar inte töntar, jag älskar när dom gör bort sig. Se själv i hattråden hur jag uppmuntrar honom att fortsätta förlöjliga sig.Jag ska poängtera, jag ogillar inte dig på något vis Cyntax, men jag tycker du är lite barnsligt Whinig ibland och om bara du och person B lyssnade på varandra och kunde behålla en något sånär civiliserad diskussion skulle det bli så bra ...Två månader! Räcker inte det?Har du sett mig skriva något negativt om någon här på forumet (förutom kanske omröstningstråden, men den var ganska mesig också)? Knappast. Finns knappast någon mer tollerant än jag på forumet. Är inte två månader lång stubin nog? 1. Vet ej. 2. Han fick en varning, dock så var inte det 3 poäng, som behövs enligt forumsystemet för att han ska bli bannad, och ni kan tyvärr inte se ifall actions har gjort eller inte. 3. Nej, det är klart. Dock så är det bara ni två, som båda är typ 30 men beter er ibland som om ni inte var äldre än två hormonsaggresiva 13-åringar, som upprepande slåss över något töntigt. Varför ni inte kommer överens förstår jag inte ... Det skulle bli mer energisparande och mer utvecklande ifall ni gjorde det iaf. 4. Jag vet inte. Pröva .. Beror på vad du skriver ... Mvh, KF Är det inte märkligt att B inte kan acceptera att andra har andra åsikter? Är poker så lätt att det bara finns ett svar på alla frågor? Varför för vi diskussioner då? Kan inte Eurymech svara på alla frågor då. Jag menar, spelar inte han $15+1/sng och borde köra över alla? Det dar ar varken en hattrad eller ett personangrepp. Det ar ett angrepp pa dina pokerkunskaper, om an syrligt formulerat.En hel tråd för sånt! Jag ville inte den skulle bli låst. Lås gärna upp den och låt honom fortsätta förlöjliga sig. Mkt trist Cyntax...GL IRL Du har varit en stor tillgång på detta forum. Känns ibland på senare tid att detta forum överlevt sig själv, ungefär som socialdemokratiska välfärdssystem!! Hehe! Vi får komma på något bra tillfälle vi kan följa med till F-land. Jag är för på HOMEGAME om jag får för frun... Ni är välkomna. Vi måste till Borgbacken med kidsen! Ännu ett av +7000 givade bidrag från dig till forumet. Tack! Btw. Cyntax, du ska inte lägga av med pokern lr liknande?Nej, jag fortsätter som hobbyspelare. Jag lirar mina 100 sng's i månaden på $10-$20/sng. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nevermind Postad 6 Maj , 2007 Rapport Share Postad 6 Maj , 2007 Cyntax, Så enligt dig så ska man banna dom som är duktiga på pokerteori medan alla kramgoa fiskar ska få härja fritt i HA-forumet? -------- Max, Vi har nog alla förstått att du tycker om Cyntax nu. MEN det primära på ett pokerforum måste väl även för dig vara att utvecklas som pokerspelare och därmed vore det SKANDAL att banna eury. -------- eurythmech, Vill du gifta dig med mig? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JoeFalk Postad 6 Maj , 2007 Rapport Share Postad 6 Maj , 2007 . sry Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 6 Maj , 2007 Rapport Share Postad 6 Maj , 2007 So what, jag har aldrig spelat cashgame nykter och är robustoplus. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nevermind Postad 6 Maj , 2007 Rapport Share Postad 6 Maj , 2007 Hoppas verkligen inte att du menar att Eury e bra teoretiskt. 15+1 spelar jag fan på fyllan o plussar.... Så du tror inte att det finns duktiga spelare på låga nivåer? Jag vill inte smöra för eury men jag kan garantera dig att han är mkt duktigare än de flesta som spelar högre SnGs på forumet. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sorkenkk Postad 6 Maj , 2007 Rapport Share Postad 6 Maj , 2007 gg no re Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SouthEast Postad 6 Maj , 2007 Rapport Share Postad 6 Maj , 2007 GLIR. Tack för länksamlingen. Sköt om jobbet. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 6 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 Maj , 2007 Cyntax, Så enligt dig så ska man banna dom som är duktiga på pokerteori medan alla kramgoa fiskar ska få härja fritt i HA-forumet? Nej. Det har jag aldrig sagt. Har jag det? Tråkigt när folk inte kan läsa heller.När jag diskuterar en HA beskriver jag bl.a. hur jag spelar... inte alltid vad som är korrekt. I den beryktade TT-handen säger jag hur jag spelar. Sen diskuterar vi det om det är bra eller dåligt, utan personangrepp och urflippade trådar. Jag har aldrig sagt att jag alltid spelar rätt, inte ens säger jag att jag någonsin spelar rätt. (men det funkar för mig) I TT-handen säger jag t.o.m. att jag spelar marginellt fel. Eller hur?! Jag för en civiliserad diskussion - inte pajkastning. Om bara "proffs" skulle få skriva i HA-fourmet så skulle det dö. Se vad som hände med "Avancerade diskussioner" - den dog rätt snabbt. Utan kramgoa fiskar som diskuterar - ingen diskussion. Utan kramgoa fiskar vid pokerborden - ingen poker. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 6 Maj , 2007 Rapport Share Postad 6 Maj , 2007 Max, Vi har nog alla förstått att du tycker om Cyntax nu. MEN det primära på ett pokerforum måste väl även för dig vara att utvecklas som pokerspelare och därmed vore det SKANDAL att banna eury. Nu tror jag att du inte riktigt har fattat vad jag är förbannad över! Jag blev coachad en kort period av Cyntax men har inte så mycket kontakt med honom längre, inte mer än med nån annan av de pf:are jag har på msn iallafall. Dessutom spelar det ingen roll vem som blivit påhoppad här, det kunde lika gärna varit jag, du eller vem fan som helst i SnG-forumet. Sen är jag hemskt ledsen att göra dig besviken men eury är en av de jag lyssnar mest på här på forumet eftersom han är rktigt duktig på SnG's! Att jag blev förbannad på honom förut betyder väl inte att jag helt slutat lyssna på honom? Visst, jag sa säkert så då i stridens hetta men jag vore väl bra dum i huvudet om jag inte lyssnade på dem som sitter på kunskapen! Jag har alltså stooor respekt för eury's kunskaper men tycker väl inte att han är den mest ödmjuke på forumet. Hela den här diskussionen handlar för mig INTE om vare sin Cyntax eller eury, utan om hur moderatorerna ser på saken. Vilken stämning vill vi ha på forumet? Det behöver inte vara mys-pys och gulligull men någon sorts respekt bör det väl finnas, eller? Jag anser att om man startar en tråd med rubriken "Virusvarning" som syftar på en medlem på forumet så borde redan det räcka till en avstängning! Alla kanske inte läst den tråd jag pratar om så här kommer eury's förstapost: "Det har kommit till min kännedom att flera läsare, och i vissa fall skribenter, på detta forum sätter värde tlll det användaren Cyntax skriver. Jag vill bara utföra en personlig varning: Spelaren i fråga besitter kunskaper som i bästa fall kan beskrivas som undermåliga, och ger råd och tips som ofta är rent av horribla. Det är inte på något sätt så att jag tycker att Nisse i Töreboda är mer förtjänt av pengar än Brian i San Diego. Men ni som läser det här forumet vill antagligen utvecklas i betydelsen dra in mer deg på SnG. Var då vaktam på ovan nämnda virus, och följ gärna handanalyser med ett kritiskt öga. PS Cyntax, om din stora plan är att nån gång skörda frukterna från det horribelt veka träd du vill så, så har du ändå inte min respekt. Konstigt va?" Att moderatorerna inte tycker att detta är över gränsen är för mig väldigt konstigt! Jag menar är det okej att starta "varningstrådar" om alla dem som är av annan åsikt än en själv? eury har vanligvis en ganska rå ton och det okej, jag kan ta det, det är han liksom. Men den här gången gick han över gränsen! Så, frågan kvarstår. Hur vill vi att stämningen och det bemötande vi ger varandra ska vara? Ska vi tänka att "ähh, det var inte så farligt" eller ska gränserna vara tydliga? Bör man tänka efter två gånger innan man postar en åsikt, då man varje gång man skriver något riskerar att bli påhoppad? Jag har många gånger postat tankar som varit vääääldigt fiskiga och ogenomtänkta och det har alltid varit okej för mig att få det påtalat. MEN, jag har tills nu trott att en av moderatorernas uppgifter här på forumet varit att hålla diskussionerna inom ramarna så att säga. Jag vill alltså påtala ännu en gång att denna diskussion INTE handlar om vad som hänt utan hur det hanterats! Hoppas ni förstår vad jag menar även om ni inte håller med! mvh Max Cady som from nu är det svarta fåret i alla moderatorers ögon... P.S Om jag inte kommer tillbaka beror det på att jag blivit avstängd. Men den ribban är satt på näst intill ouppnåliga höjder nu mer... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 6 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 Maj , 2007 Nu tror jag att du inte riktigt har fattat vad jag är förbannad över! Jag blev coachad en kort period av Cyntax men har inte så mycket kontakt med honom längre, inte mer än med nån annan av de pf:are jag har på msn iallafall. Dessutom spelar det ingen roll vem som blivit påhoppad här, det kunde lika gärna varit jag, du eller vem fan som helst i SnG-forumet. Sen är jag hemskt ledsen att göra dig besviken men eury är en av de jag lyssnar mest på här på forumet eftersom han är rktigt duktig på SnG's! Att jag blev förbannad på honom förut betyder väl inte att jag helt slutat lyssna på honom? Visst, jag sa säkert så då i stridens hetta men jag vore väl bra dum i huvudet om jag inte lyssnade på dem som sitter på kunskapen! Jag har alltså stooor respekt för eury's kunskaper men tycker väl inte att han är den mest ödmjuke på forumet. Hela den här diskussionen handlar för mig INTE om vare sin Cyntax eller eury, utan om hur moderatorerna ser på saken. Vilken stämning vill vi ha på forumet? Det behöver inte vara mys-pys och gulligull men någon sorts respekt bör det väl finnas, eller? Jag anser att om man startar en tråd med rubriken "Virusvarning" som syftar på en medlem på forumet så borde redan det räcka till en avstängning! Alla kanske inte läst den tråd jag pratar om så här kommer eury's förstapost: "Det har kommit till min kännedom att flera läsare, och i vissa fall skribenter, på detta forum sätter värde tlll det användaren Cyntax skriver. Jag vill bara utföra en personlig varning: Spelaren i fråga besitter kunskaper som i bästa fall kan beskrivas som undermåliga, och ger råd och tips som ofta är rent av horribla. Det är inte på något sätt så att jag tycker att Nisse i Töreboda är mer förtjänt av pengar än Brian i San Diego. Men ni som läser det här forumet vill antagligen utvecklas i betydelsen dra in mer deg på SnG. Var då vaktam på ovan nämnda virus, och följ gärna handanalyser med ett kritiskt öga. PS Cyntax, om din stora plan är att nån gång skörda frukterna från det horribelt veka träd du vill så, så har du ändå inte min respekt. Konstigt va?" Att moderatorerna inte tycker att detta är över gränsen är för mig väldigt konstigt! Jag menar är det okej att starta "varningstrådar" om alla dem som är av annan åsikt än en själv? eury har vanligvis en ganska rå ton och det okej, jag kan ta det, det är han liksom. Men den här gången gick han över gränsen! Så, frågan kvarstår. Hur vill vi att stämningen och det bemötande vi ger varandra ska vara? Ska vi tänka att "ähh, det var inte så farligt" eller ska gränserna vara tydliga? Bör man tänka efter två gånger innan man postar en åsikt, då man varje gång man skriver något riskerar att bli påhoppad? Jag har många gånger postat tankar som varit vääääldigt fiskiga och ogenomtänkta och det har alltid varit okej för mig att få det påtalat. MEN, jag har tills nu trott att en av moderatorernas uppgifter här på forumet varit att hålla diskussionerna inom ramarna så att säga. Jag vill alltså påtala ännu en gång att denna diskussion INTE handlar om vad som hänt utan hur det hanterats! Hoppas ni förstår vad jag menar även om ni inte håller med! mvh Max Cady som from nu är det svarta fåret i alla moderatorers ögon... P.S Om jag inte kommer tillbaka beror det på att jag blivit avstängd. Men den ribban är satt på näst intill ouppnåliga höjder nu mer... Han missar en sak. Jag ger inte råd och tips, jag diskuterar min spelstil och berättar hur jag spelar. Råd och tips får ni av proffsen./C Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tobbelobbe Postad 6 Maj , 2007 Rapport Share Postad 6 Maj , 2007 Oj va mkt som kan hända på ett par dar... Stjärthål finns det överallt, dom e mest roliga så länge dom inte irriterar för mkt. Har alltid sagt att du lägger ner för mkt tid/arbete här ändå, å nu då din db försvinner så sparar jag ju massa tid oxå = DOLLARS Gutten lycken iaf, å se till å klonka mansion nån gång nu så ja får tjacka nåt skoj! GG WP! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juggler Postad 6 Maj , 2007 Rapport Share Postad 6 Maj , 2007 Lägg av att fåna dig Max Cady. Självklart får du ta upp hur modereringen sköts eftersom moderatorerna inte är perfekta men saker som Max Cady som from nu är det svarta fåret i alla moderatorers ögon... är ju bara patetiska. Eurythmech är verkligen inte moderatorernas gullegris utan han har fått många varningar men har klarat sig hittills. Jag tycker att varningar är bättre eftersom det minskar den individuella moderatorns bedömning utan får någon flera varningar från olika moderatorer så åker man ut. Är det allvarliga saker så diskuteras det oftast internt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TWHYESSON Postad 6 Maj , 2007 Rapport Share Postad 6 Maj , 2007 Är det inne med mrdawwe och cyntax trådar nu? Jag vill också ha en! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Blattanfejan Postad 7 Maj , 2007 Rapport Share Postad 7 Maj , 2007 Cyntax, Lycka till med nya jobbet och pokern och livet i övrigt:-) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 7 Maj , 2007 Rapport Share Postad 7 Maj , 2007 Lägg av att fåna dig Max Cady. Självklart får du ta upp hur modereringen sköts eftersom moderatorerna inte är perfekta men saker som är ju bara patetiska. Eurythmech är verkligen inte moderatorernas gullegris utan han har fått många varningar men har klarat sig hittills. Jag tycker att varningar är bättre eftersom det minskar den individuella moderatorns bedömning utan får någon flera varningar från olika moderatorer så åker man ut. Är det allvarliga saker så diskuteras det oftast internt. Bra att du skriver här Juggler! Det är ju inte helt lätt att veta hur ni hanterar sådana här saker då ingen säger nåt mer än att han blivit varnad. Jag är ledsen, men jag kan faktiskt inte låta bli att tycka att han sluppit väääldigt lindrigt undan. Eftersom jag tycker att övertrampet var så pass stort så var/är då min slutsats att han är för duktig för att bannas och/eller att han är några moderatorers gullegris. Hade jag eller nån annan obetydlig fisk skrivit samma sak hade vi åkt ut blixtxnabbt! Att jag sen skrev att jag nu är det svarta fåret var dels för att jag antagligen inte är så populär i moderatorgruppen (precis som att jag varit det förut! ) längre men också för att det skulle kännas lite jobbigare för er (moderatorer) att kasta ut mig! Men, det kanske var lite barnsligt, det håller jag med om! Sorry! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Blattanfejan Postad 7 Maj , 2007 Rapport Share Postad 7 Maj , 2007 Eurythmech är verkligen inte moderatorernas gullegris utan han har fått många varningar Nähä? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SoderKrippa Postad 7 Maj , 2007 Rapport Share Postad 7 Maj , 2007 Ojoj, här händer det grejer. Lycka till mannen, å klonka på! gg wp /SK Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 7 Maj , 2007 Rapport Share Postad 7 Maj , 2007 Eurythmech är verkligen inte moderatorernas gullegris utan han har fått många varningar . Och ändå är han inte avstängd! Det gör det hela ännu konstigare... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kungbohman Postad 7 Maj , 2007 Rapport Share Postad 7 Maj , 2007 Kan någon länka mig "TT-handen"? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kungbohman Postad 7 Maj , 2007 Rapport Share Postad 7 Maj , 2007 Kan någon länka mig "TT-handen"? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kape Postad 7 Maj , 2007 Rapport Share Postad 7 Maj , 2007 Lycka till i fortsättningen Cyntax! Utan att ta ställning till konflikter mellan användare/moderatorer så anser jag det i alla fall tråkigt att en del slutar göra sig hörda/lästa på PF.nu p.g.a. det som skrivs här. Överlag håller dock PF.nu en mycket hög klass på både användare och moderatorer med tanke på mångden användare. Personligen undviker jag "allt för långt gången" argumentation i skriftlig form då det alltid öppnar för tolkningar och kommentarer från åskådare. Var gränsen går för detta vet man aldrig, men jag ser inte det som någon prestigeförlust att bara sluta läsa/kommentera en viss person om jag har en "tvist" med denna. Anyway, gl, gg, wp. PS Jag är på östra sidan om "pölen" varje sommar, mestadels kring Kemi, Oulu och Hailuoto... Det blir dock inge grindande där utan bara sol, bad och besök hos bekanta/släktingar. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kape Postad 7 Maj , 2007 Rapport Share Postad 7 Maj , 2007 Lycka till i fortsättningen Cyntax! Utan att ta ställning till konflikter mellan användare/moderatorer så anser jag det i alla fall tråkigt att en del slutar göra sig hörda/lästa på PF.nu p.g.a. det som skrivs här. Överlag håller dock PF.nu en mycket hög klass på både användare och moderatorer med tanke på mångden användare. Personligen undviker jag "allt för långt gången" argumentation i skriftlig form då det alltid öppnar för tolkningar och kommentarer från åskådare. Var gränsen går för detta vet man aldrig, men jag ser inte det som någon prestigeförlust att bara sluta läsa/kommentera en viss person om jag har en "tvist" med denna. Anyway, gl, gg, wp. PS Jag är på östra sidan om "pölen" varje sommar, mestadels kring Kemi, Oulu och Hailuoto... Det blir dock inge grindande där utan bara sol, bad och besök hos bekanta/släktingar. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 7 Maj , 2007 Rapport Share Postad 7 Maj , 2007 Äsch. Kom ihåg att eurythmech lever för det här. Förstör inte hans huvudsakliga fritidssysselsättning! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 7 Maj , 2007 Rapport Share Postad 7 Maj , 2007 Äsch. Kom ihåg att eurythmech lever för det här. Förstör inte hans huvudsakliga fritidssysselsättning! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 7 Maj , 2007 Rapport Share Postad 7 Maj , 2007 BHade jag eller nån annan obetydlig fisk skrivit samma sak hade vi åkt ut blixtxnabbt! Att jag sen skrev att jag nu är det svarta fåret var dels för att jag antagligen inte är så populär i moderatorgruppen (precis som att jag varit det förut! ) längre men också för att det skulle kännas lite jobbigare för er (moderatorer) att kasta ut mig! Men, det kanske var lite barnsligt, det håller jag med om! Sorry! Ifall en obetydlig fisk med typ 3 inlägg samt registreringsdatum denna månad kan jag köra instaban på för en mindre sak än vad jag ger mång andra. Toleransnivån är olika och det är för att PF inte är någon demokrati utan vi försöker väga av personers kunskap mot deras dryghet - som i detta fall blev helt upåg väggarna. Sedan att du ska vara något svart får eller inte är inget jag vet om men även om du skulle vara det eller inte vara det så skulle jag inte ha några som helst problem att banna dig om nöden skulle kräva det. Mvh, KF Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts