Gå till innehåll

Pokerforum eller Pokerböcker?


Bernt

Recommended Posts

Jojo, jag förstår att en kombination är det bästa. Ställde bara de mot varandra.

 

Naj, naj, naj, naj, naj... Går inte. Antingen eller. Världen är svart eller vit. Du kan inte både ha kakan och äta den. Den som gräver en grop åt andra får först mala.

 

 

Jag tycker personligen att böcker ger mig mycket mer. Jag kräks varje gång jag ser en HH... Nä, inte riktigt, men jag har svårt för att läsa och fundera noggrant när jag ser en HH, böcker bara passar mig bättre. Sedan tycker jag att man (oftast) får en mycket bättre analys av en bok, är man inte så erfaren själv på ett visst område så kan det vara svårt att veta ifall det som en forumstolle skriver är korrekt, eller om han är helt ute och sykklar, läser man en bok så vet man åtminstone lite mer att informationen kommer från en korrekt källa. Sedan finns det ju bättre och sämre böcker och detsamma med författare. Men generellt alltså...

 

Sedan är ju många böcker rättså basic, och ger inte så mycket mer än "höj med AA, släng 72off", och de kan man ju vara utan. Men sen räcker det å andra sidan med att snappa upp en enda ny grej ur en sådan bok för att man ska kunna förbättra sitt spel, sedan är repetion aldrig fel heller.

 

Ska man verligen gå in på djupet på en fråga så är ju forumet bättre, men då kräver det ju att rätt personer är igång och skriver, då kan det bli RIKTIGT intressant och givande.

 

Men i slutändan väljer jag nog ändå böcker framför forum.

 

Skrev han på forumet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...