p0k3rk1ng Postad 31 December , 2005 Rapport Postad 31 December , 2005 Hej, Jag funderar om det finns någon bok som är inriktad på SNGs? Vad tycker ni annars jag skall lägga pengarna på om jag spelar mestadels SNGs? När jag inte spelar SNGs så spelar jag FL. Jag har inte köpt några böcker sen innan, men har spelat i 2 år. Citera
TANDEMCYKELN Postad 31 December , 2005 Rapport Postad 31 December , 2005 Vän, Harringtons böcker är nog det bästa du kan hitta. Citera
p0k3rk1ng Postad 31 December , 2005 Författare Rapport Postad 31 December , 2005 Vän, Harringtons böcker är nog det bästa du kan hitta. Vad heter dom? Har han gjort många? Citera
JollyTime Postad 31 December , 2005 Rapport Postad 31 December , 2005 Den här frågan har dykt upp flera gånger tidigare, så du borde ha sökt innan du startade en ny tråd. Skäms skäms skäms... Men för att besvara dina frågor ändå (för att jag är så HIMLA snäll ) 1. Det finns inga direkta böcker som riktar in sig på bara SnG:s. Vill du ha en bra turneringsbok, så är det Harrington on Hold 'Em som gäller. Köp båda delarna direkt, för du kommer plöja igenom dom kvickt och lätt så bra dom är. I övrigt finns det lite SnG-guider på vissa forum. Kolla in FlopTurnRiver 2. I övrigt så är det väl någon sjysst FL-bok du behöver. Har du inte läst några innan så är det 2 böcker jag direkt kan rekommendera: -Lee Jones "Winning Low Limit Hold 'Em" (som har ett rätt sjysst kapitel om vanliga SnG om jag inte minns fel). -Small Stakes Hold 'Em. Ett måste om du lirar FL. En grymt bra bok! Citera
p0k3rk1ng Postad 31 December , 2005 Författare Rapport Postad 31 December , 2005 Den här frågan har dykt upp flera gånger tidigare, så du borde ha sökt innan du startade en ny tråd. Skäms skäms skäms... Men för att besvara dina frågor ändå (för att jag är så HIMLA snäll ) 1. Det finns inga direkta böcker som riktar in sig på bara SnG:s. Vill du ha en bra turneringsbok, så är det Harrington on Hold 'Em som gäller. Köp båda delarna direkt, för du kommer plöja igenom dom kvickt och lätt så bra dom är. I övrigt finns det lite SnG-guider på vissa forum. Kolla in FlopTurnRiver 2. I övrigt så är det väl någon sjysst FL-bok du behöver. Har du inte läst några innan så är det 2 böcker jag direkt kan rekommendera: -Lee Jones "Winning Low Limit Hold 'Em" (som har ett rätt sjysst kapitel om vanliga SnG om jag inte minns fel). -Small Stakes Hold 'Em. Ett måste om du lirar FL. En grymt bra bok! Tack för tipsen! Skall kolla. Jag hittade faktiskt ingenting när jag sökte. Citera
MegaSpider Postad 31 December , 2005 Rapport Postad 31 December , 2005 Jag har en som heter Championship Satellite Startegy. One table satellites. Av Tom McEvoy och Brad Daugherty Inte läst den än,men 1 bord sattelliter måste ju vara som vilken sitngo som helst. Citera
Rille Postad 31 December , 2005 Rapport Postad 31 December , 2005 Jag har en som heter Championship Satellite Startegy. One table satellites. Av Tom McEvoy och Brad Daugherty Inte läst den än,men 1 bord sattelliter måste ju vara som vilken sitngo som helst. Nä eftersom i en satelit är priserna lika stora vilket dom inte är i en SNG. Citera
Myssion Postad 31 December , 2005 Rapport Postad 31 December , 2005 Clouiter har ju skrivit en bok (How To Win The Championship - Hold'em Strategies for The Final Table) som inriktar sig på finalbord på större turneringar, visst inte SnG's, men många likheter finnes ju. Citera
Slegr Postad 31 December , 2005 Rapport Postad 31 December , 2005 Finns ett kapitel i Winning low-limit holdem av lee jones som handlar om SnG. Det är ju kanske inte värt å köpa boken om du bara är intresserad av det kapitlet dock. Citera
Cyntax Postad 1 Januari , 2006 Rapport Postad 1 Januari , 2006 -Lee Jones "Winning Low Limit Hold 'Em" (som har ett rätt sjysst kapitel om vanliga SnG om jag inte minns fel). Finns ett kapitel i Winning low-limit holdem av lee jones som handlar om SnG. Det är ju kanske inte värt å köpa boken om du bara är intresserad av det kapitlet dock.Jag har Editoin 2. Sid 155: "No tournament strategy tips here. I'm not a tournament expert and don't pretend to be one, so I'm not going to give any advise about how to play in one." Citera
lethe Postad 1 Januari , 2006 Rapport Postad 1 Januari , 2006 Harrington on Hold'em vol 1&2 av Dan Harrington. Men kanske viktigare för just SnGs är Kill Phil. Företrädelsevis handlar den om en all-in före floppen strategi. Vilket sammanfaller med korrekt strategi större delen av en vanlig SnG. (När din stack är 10bb djup finns det inget annat än push-or-fold att göra.) Citera
Myssion Postad 1 Januari , 2006 Rapport Postad 1 Januari , 2006 Harrington on Hold'em vol 1&2 av Dan Harrington. Men kanske viktigare för just SnGs är Kill Phil. Företrädelsevis handlar den om en all-in före floppen strategi. Vilket sammanfaller med korrekt strategi större delen av en vanlig SnG. (När din stack är 10bb djup finns det inget annat än push-or-fold att göra.) På Party blir det ju så iallafall... Citera
Recommended Posts